sportowy kolektor wydechowy...

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

sportowy kolektor wydechowy...

#1

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

witam wszystkich!! mam pytanko , czy wie ktoś gdzie można kupić sportowy kolektor do asterki ?? chodzi mi oczywiście o 4-2-1 , jeśli macie jakieś linki lub propozycje gdzie można to kupić lub zamówić to piszcie , staram się skompletować cały sportowy układ wydechowy no i kolektor jest nie odłączny jakby nie było ... pozdro dla wszystkich astromaniaksów ;);)
==========82%===========

domel

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: domel »

Ty masz 1,8, więc Ci raczej nie pomogę, mogę jedynie doradzić, żebyś spróbował pokombinować z kolektorem od 2,0. A dla Astromobili o mniejszej pojemności podaję link: [External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

a robił ktoś taką przerubke że z zwykłego jakoś łączył rury żeby wyszło 4-2-1 ?? bo z tego co wiem tam trzeba to starannie dobrać parametry wszystkie ??
==========82%===========

domel

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: domel »

Specem nie jestem, ale że temat pojawiał się na forum, to musisz odciąć flanszę od swojego kolektora (czyli to co mocuje go do silnika ) i dospawać ( najlepiej migomatem ) do niej rurowca 4-2-1

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

do tego pokombinować z sondą lambda bo jak założysz taki kolektor to musisz ją odpowiednio umieścić ;)

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

hmm no tak tak wszystko wporządku tylko gdzie ja mam taki kolektor zdobyć albo u kogo szukać ?? ile mnie więcej taka przyjemność kosztuje ?? z tego co słyszałem to chyba koło 1000 zł?? za niedługo planuje zabawe z chipem , chociaż poprzedni właściciel już lekko zmienił charakterystykę , ale chce zrobić kompletny wydech i dolot a potem to wszystko wysterować na chipie , tylko plis dajcie jakieś rady na temat gdzie można tego szukać albo co zrobić w celu zdobycia takiego kolektora ?? pozdro
==========82%===========

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

stary, moja rada jest taka - jeżeli nie masz wałka "sportowego" to ty nawet chipa się nie tykaj....

zrób sobie i dolot i wydech i wałek a potem myśl o chipie :) / pozdrawiam

PS. odnośnie tego chipa ze standardowym wałkiem to jest tak jak z osła chciałbyś zrobić woła na pole do orania... NO PO PROSTU SIĘ NIE DA :)


heh..... i jeszcze zachaczając o temat TJUNINKU TDIków - wg mnie ? porażka, ludzie mając tdi czy turbo w dieslu podkrecają turbo.. nie wiedząc o tym, że auto tak dostaje !! - szkoda gadać, nie chce mi się pisać, ale to co wymagane jest przy podkręcaniu turbin najbardziej widac u typków z turbo w benzynce, gdzie każde podkręcenie kończy się zmianą kabelków i innych pierdołków na mocniejsze, wytrzymalsze i Intercooler - ostatnio stało się w modzie adoptowanie intercoolera od iveco :m

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

junior chyba się troszkę mylisz....booo, z mojego silnika z samego chipa , na standardzie jest zrobienie 134 KM i 180 Nm dla potwierdzenia wysyłam linka [External Link Removed for Guests]
dodatkowo dzięki kompletnemu wydechowi , można uzyskać kolejną porcję mocy , a jeśli to wszystko będzie zestrojone poprawnie to można mieć dostępną moc w szerokim paśmie obrotów ... pozatym jeśli kosztem około 2000 zł mogę zrobić auto mocniejsze niż ma seryjna jednostka 2.0 w astrze G to dla czego nie ?? myśle też że jeżeli wszystko robi się w granicach rozsądku , to nie znacznie się pogorszy trwałość silnika...jeśli chodzi o diesle to z tego co wiem to wykorzystuje się rezerwę daną przez fabrykę i nie jest to wielkim obciążeniem dla tego silnika...pozatym mniejsza moc auta z silnikiem diesla , często jest podyktowana normami spalania a nie tym że ten silnik nie wytrzyma tych 15 koni więcej ;) często też w grę wchodzi marketing...pozatym ja w tym temacie pytam o kolektor bo jak wyżej stwierdziłem chce kompletny wydech i dolot a potem dopiero chipować ;) i moim zdaniem jest to najlepsze (czytaj nie ekstremalne) podejście do tematu ;)
==========82%===========

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: dikser »

żeby nie zakładac nowego tematu to sie podłcze.otóż wpadła mi taka myś czy nie lepiej jest zrobić samemu z nierdzewki kolektor 4-2-1??pod jakis projekt??moze akurat ktoś ma taki projekt :roll:
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

papus81

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:50
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: papus81 »

Czy zwykły kolektor wydechowy można przerobić na 4-2-1 :?: myślę tu o dorobieniu w miejscu gdzie sie kończy wyjścia na dwie rury które dopiero potem wchodzą w jedną? w ten sposób sonda zostałaby na swoim miejscu, ale czy to będzie ten sam efekt?

ODPOWIEDZ