Turbina od 2,2dti do 2,0dti

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
mihas96

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2008, 14:59
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl+
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: mihas96 »

wiesz tylko ciekaw jak na podkręcanie powyżej 20km zareaguje silnik bo tu morze być ciężko zresztą silnik 1.9tdi 110km vw nie jest taki cudowny jak by się wydawało wiem to z opinii brata ciotecznego co ma Passata-mówi ze niby tyle ma w serii ale jak miał kadeta wcześniej 1.6 benzyna to było czuć ta moc a nie tu taki klekot nie ma co cisnąć zresztą kumpel ma lanosa 1.6 w którym nie ma tej odcinki i przekracza skale w obrotomierzu i mówi i reszta widziałem jak dyma wszystkie te 1.9 na pompie wtryskowej nawet ostatnio się chwalił ze i alfę 1.9 jtd woził i pokazywał ale ten lanos to dostaje kata :mrgreen:
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

to może zacznijmy od początku

w 2 litrowym dieslu w oplu jest zwykła turbinka a natomiast w 2.2 zdaje mi się że jest tam turbina o zmiennej geometrii łopatek a jeśli dobrze mówię to trzeba by było sporo pokombinować ze sterownikiem do tej turbiny

Ja się zgadzam z wesołem że pompa wtryskowa może być za mało wydajna
czanczo pisze:1) 120KM mi styknie
na moje to te 120KM wyciągniesz po chipie bez żadnych zmian mechanicznych. Warto po firmach podzwonić i popytać. Mastersowi udało się z tego silnika chipem wyciągnąć 130KM i 280Nm - tak więc po co turbo zmieniac?

kubik_cdti

Astro-maniak
Posty: 395
Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: kubik_cdti »

Przedewszystkim Oplowskie DTi,nie trzymają serii temu tych 120koni nie wydaje się sukcesem jednak to wystarczy.Rób chiptuning i ciesz się jazdą.Nie zapominaj,że większe turbo=większa turbo-dziura,przy nie ruszonym dolocie.Ja na Twoim miejscu dałbym duży IC+ program.
A ja góre lodową(Z-b) podciągne programem i Golfa objade
Pozdr.
[External Link Removed for Guests]

Bixenony tańczą tańczą tańczą tańczą tańczą tańcza tańczą tańczą Bixenony

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

JOszi pisze:w 2 litrowym dieslu w oplu jest zwykła turbinka a natomiast w 2.2 zdaje mi się że jest tam turbina o zmiennej geometrii łopatek a jeśli dobrze mówię to trzeba by było sporo pokombinować ze sterownikiem do tej turbiny
Nic nie trzeba robic. W tej turbienie od 2.0 jest zawor WG i on zamyka lub puszcza spaliny. W tej z 2.2 jest turbina z kierownicami i nie ma zaworu WG- kierownice zamykaja lub ortowieraja droge dla spalin. Obie tiurbiny sa sterowane podcisnieniowo, znaczy sie jak pojawia sie podcisnienie to pracuja pelna parą. Przerwa w podcisnieniu lub ograniczenie elektrozaworem powoduje otwarcie WG albo zamkniecie kierownic. Cisnienie jest kontrolowane przez czujnik cisnienia co jest na kolektorze9 taki maly czarny z wtyczka).

Co do tych 120 czy 130 KM to i tak bede sie upieral ze to tylko liczby- parametry a nie przekaldaja sie na jazde na ulucy.
kubik_cdti pisze:Ja na Twoim miejscu dałbym duży IC+ program
szkoda wysilku pompa nie napompuje tyle ropy do komory.
kubik_cdti pisze:A ja góre lodową(Z-b) podciągne programem i Golfa objade
Pozdr.
Mozemy sie kiedys sprobowac jak zapodam wtryski leciutko wydajniejsze oraz program. 160KM i 380 Nm peknie jak nic moze nawet wiecej Nm a mozna jeszcze FMIC albo wtryski wstawic wieksze czy nawet pompw 12mm ale to juz nie jest wydatek rzędu 2 tys zl jak w pierwszym wypadku.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

kubik_cdti

Astro-maniak
Posty: 395
Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: kubik_cdti »

Przecież żartuje :lol: ,tu chodziło o rodzaj odpowiedzi.
A IC zawsze się przyda,latem nie spuchnie.
Pozdr.
[External Link Removed for Guests]

Bixenony tańczą tańczą tańczą tańczą tańczą tańcza tańczą tańczą Bixenony

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Ja tam mam plana zeby do aski wstawic silnik TDI ale ten na zwyklej pompie i lekko dlubnac. To by byl sprzet. W vagach to nawet problemy sa z rozebraniem drzwi- ile tamjest dlubania a poskladac to tez sie nie da tak jak to robila fabryka. Opel wygrywa prostota i niezawodnoscia a do tego pancerne zawieszenie. Kazda firma ma swoje plusy jak i minusy. Chocby wlasnie ta moc w dieselkach oplowskich choc juz w tych od fiata mozna poszalec conieco.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

czanczo

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 paź 2008, 13:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: czanczo »

jak bedziesz wstawial TDI do astry to ja sie pisze :P albo najlepiej 3,0 od bmw to juz by asie roznioslo na strzepy, ale do 100 byloby z 6,5 sek

Awatar użytkownika
major_25

Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
Imię: Tomek
Auto: brak
Silnik: brak
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: major_25 »

w vectrach ludzie robia chipa 2.0 DTi na jakieś 120-125KM. i są nawet zadowoleni... ponoć spalanie na tym samym poziome się utrzymuję a jest trochę bardziej elestyczny samochód
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
majew163

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 03 lip 2008, 0:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa/bemowo
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: majew163 »

Koledzy ma pytanie, nie zwiazane co prawda z tuningiem ale z turbina. Mam Astre g 1,7 dti z 2000r i mam problem z turbina. Mianowicie podczas drastycznej zmiany predkosci, redukcji i podciagnieciu powyzej 3 tys obrotow zapala mi sie blad silnika i turbo przestaje dzialac. Po ponownym rozruchu silnika wszystko wraca do normy. Czasem dzieje sie tak bez wspomnianej wyzej redukcji tylko podczas jazdy ze stala predkoscia, turbo przestaje dzialac i slychac warkot gdy powinno sie wlaczyc. Bylem w warsztacie i kiedys powiedzieli mi ze to zawor przy turbinie i ze jak sie zapali to mam przyjechac na wymiane. Pojechalem tam wykasowali blad wzieli kase za wykasowanie i powiedzieli ze jest ok. Wyjechalem w trase i znowu to samo. Co to może byc czy to rzeczywiscie zawór? Znacie może jakiegos dobrego i nie za drogiego mechanika w Wawie albo okolicach, ewentualnie w Lublinie. pzdr
Longer

makmarc

Astro-maniak
Posty: 1744
Rejestracja: 20 paź 2008, 21:56
Imię: Marcin
Auto: Civic EV1 K20A3 Type-S
Silnik: 2.0
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Łomża Export
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: makmarc »

Ja w swojej asterce niedługo po zakupie i standardowej wymianie płynów i filtrów zrobiłem program. Muszę jeszcze tylko schamować tą bestię ;) ale odczucia są bardzo pozytywne. Autko zdecydowanie lepiej przyspiesza i zbiera się od dołu dużo lepiej.

Miałem okazję ganiać się z Passatek i Golfem 4, oba 110KM TDI i powiem szczerze ... z passatem nie miałem co robić, golf też dostał baty, choć lżejsza buda poprawiła jego parametry względem passata.
Honda Civic EV1 K20A3 Type-S

ODPOWIEDZ