Turbina od 2,2dti do 2,0dti

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
czanczo

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 paź 2008, 13:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Turbina od 2,2dti do 2,0dti

#1

Nieprzeczytany post autor: czanczo »

Witam,
jestem nowy na forum więc jak coś głupio napisze potraktujcie mnie ulgowo :)

Mam astre g 2,0dti 101KM i gdzieś usłyszałem, że można włożyc turbinę od 2,2dti i odpowiednio zmienic program sterujący silnikiem.

Czy ktoś coś takiego robił u siebie albo ewentualnie słyszał czy/jak to można zrobic?

mihas96

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2008, 14:59
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl+
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: mihas96 »

wg mnie taki drastyczny zabieg jak zmiana turbiny nie jest potrzebne jak nie chcesz mieć doładowania 2bary i wydmuchanej uszczelki... wg mnie u ciebie jest pewnie tak samo jak u mnie i seryjna turbina poprzez inne ustawienie wg mechanicznie jak u mnie a u ciebie raczej na pewno poprzez cpu można z niej wykrzesać na pewno do 0.5bara więcej co da ci ze 20km może więcej ale to tak zwany chip tuning :mrgreen:
[External Link Removed for Guests]

czanczo

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 paź 2008, 13:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: czanczo »

pytam bo o tym silniku jest opinia ze jest raczej oporny na wszelki tuning a turbina wbrew pozorom wychodzi dosyc tanio...

jak dzwoniłem do Goduli to mowili ze 120-125 KM mozna wyciagnac chipem i tak też chyba zrobię, nie zalezy mi na rajdówce, ale te 120 koni byloby idealne.

Bardziej chce sie skupic na stronie optycznej w tym momencie bo moja asterka wyglada jakby 60 latek nia jezdzil xD

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Powiem CI tak jak bedzies zmial te 120 Km to mozemy sie zmierzyc a mam golfa 4 TDI 110 KM i zobaczysz ze dostaniesz baty jak nic. Moc max to tylko suchy parametr. Pompa w oplu jest slabowydajna i nic na to nie poradzisz. VAGi mozna tak zawirusowac ze bedzie walic czarnym dymem (tak wydajna pompa) a do tego jeszcze mozna zakupic wtryski wydajniejsze. Turbo to jakjuz mialbys wstawiac to od vaga GT 174 VT raz ze bedzie pasowac to i latwiej dostac, chyba taniej. Jednak kogo nie pytalem w firmach chipujacych to mowili z enie turbina przeszkadza tylko pompa. Ktory opel zakopcil przy przyspieszaniu z pedalem w podlodze- zaden- wina pompa? Nawet chyba nie ma wtryskow do opla z wieksza wydajnoscia- nikt nie robi a szkoda. Moze ktos wie jaka maja srednice otwory na wtryskach( dysze)??

Aha i jeszcze jedno seryjna suszarka GT 154 tez jest stosowana w vagach i innych autach nawet BMW i jakos wykrzesali seryjnie 110 a nawet 130 KM. Ta suszarka spokojnie da rade a zwlaszcza ze pojemnosc silnika 2L ma czym napedzic czesc goraca wirnika.

czanczo

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 paź 2008, 13:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: czanczo »

wesoł ty chyba nie umiesz czytac ze zrozumieniem, rozmawiamy o astrze a nie o golfie. mnie twoj golf interesuje tyle co zeszloroczny snieg. pozatym widze ze miales astre DTL a ona ma 82KM wiec pewnie dlatego myslisz ze twoj 110 konny bolid jest taki szybki.

czanczo

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 paź 2008, 13:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: czanczo »

1) 120KM mi styknie
2) wiem ze 1,9tdi sa lepsze
3) nie lubie jak ktos pisze do mnie w tak wazniacki sposob
4) mialem vectre b 2,5 v6 (170KM) - nie potrzebuje teraz rajdówki

evergreen_1987

Astro-maniak
Posty: 629
Rejestracja: 05 lis 2007, 0:46
Imię: Mateusz
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9 JTD 16v
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: evergreen_1987 »

czanczo brawo za podejście Astry Górą :mrgreen:
GG: 9891042

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Mi chodzi oto ze wcale nie znaczy ze jak auto ma o 5 czy 10 Km wiecej to juz bedzie szybsze czasem inne autko o podobnej masie moze pokazac ze jest lepsze na przyspieche. Mialem AG 82 czy 84 KM ale i porownywalem sobie nie raz z wersjami tymi 101 KM i wcale ta rznica prawie 20 KM nie powalala mnie na kolana. Golf ma niby 110KM moment 230 NM ale idzie jak przecinak- chodzi mi tu o przyspieszenie tak od 30 do 100km/h rwie sie do przodu. Zakres uzytecznych obrotow jest duzo wiekszy zarowno od odlu jaki gory. Kiedys wyczytalem na necie ze te pompy w TDIkach spokojnie daly by rade w silnku 3 litrowym.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

czanczo

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 paź 2008, 13:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: czanczo »

wesoł zgadzam sie z Toba ale nie o tym rozmawiamy w tym temacie bo temat jest o podniesieniu mocy/osiagow w astrze (co jest mozliwe) a nie o pompie w TDI

ODPOWIEDZ