Turbo czy nie??
Turbo czy nie??
Witam, jestem tutaj nowy i dopiero zaczy "zabawe" z moja astra. Na poczatku chcialby sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc zamontowania do astry g 1.4 16v takiego czego [External Link Removed for Guests] i jak wyglada sprawa z uturbieniem, jaki ma to wplyw na reszte silnika??
Ostatnio zmieniony 26 cze 2007, 17:17 przez yoyo2o, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
to wiem, ale to i tak lepiej niz zaplacic za nowe dobre turbo 6000zl. Zastanawiam sie tylko nad tym, czy np. odpuscic turbo i postarac sie wycisnac z z tego silniczka te 20-30 km bez dokladania turbo. Tylko jakimi sposobami i kosztami?? walek rozrzadu, planowanie glowicy, tlumik srodkowy i koncowy sportowy, sportowy filtr, nowy program, lzejsze kolo zamachowe. Dalo by ze 20km??
Dobra yoyo, widzę że jesteś kolejnym nie oświeconym ale zaraz powiem Ci co jest grane.
Otóż na początku Odradzę wciskania turbo czy kompresorów do takiego silniczka jaki Ty masz. Silnik który posiadasz 1.4 16v tak ? i tak już jest wyżyłowany także jakiekolwiek modyfikacje hm...odradzałbym...(jeśli chodzi o uturbianie)
Kolejna kwestia tego co zamierzasz zrobić. Otóż to co pokazałes nam w linku to tylko namiastka tego, co będziesz musiał włożyć w silnik by to wszystko wytrzymało.
Przykładowo te same silniki które wyszły w benzynie 1.4 z czego drugi to turbo tak naprawdę różnią się, zazwyczaj nie jest to dostrzegalne gołym okiem. A to zestaw częściów do sklepania tego (wymieniłem tylko kilka najwazniejszych ) : intercooler, przewody, dolot, inne przeguby , mocowania silnika zapewne, skrzynia biegów, i wiele wiele innych.
najlepsze efekty wyciśnięcia z twojej kosiareczki przyniesie fakt wstawienia wałków sportowych, kutych tłoków, kutego kolektora wydechowego, zmiany mapy wtrysków, dolotu, oraz najwazniejszego ----> HAMULCE, no i wymiana oprzegubowania na mocniejsze - choć to co Ci wymieniłem średnio 20 KM może dać...(bez wyregulowania na hamowni, czyli chiptuningu)
także jak nie masz 5 tys zł.. to nawet nie startuj
( to jak? udało mi się zniechęcić Ciebie do uturbiania ? 8) 8) 8) )
DODAM iż, lepiej było by kupić 20LET+skrzynię i wszystkie części na ktorych był zawieszony i przytrzymywany silnik. wyjdzie Cie to taniej i efektywniej, ale na pewno nie ekonomicznie jeśli chodzi o jazdę 15 L/100km to średnia spalania
Otóż na początku Odradzę wciskania turbo czy kompresorów do takiego silniczka jaki Ty masz. Silnik który posiadasz 1.4 16v tak ? i tak już jest wyżyłowany także jakiekolwiek modyfikacje hm...odradzałbym...(jeśli chodzi o uturbianie)
Kolejna kwestia tego co zamierzasz zrobić. Otóż to co pokazałes nam w linku to tylko namiastka tego, co będziesz musiał włożyć w silnik by to wszystko wytrzymało.
Przykładowo te same silniki które wyszły w benzynie 1.4 z czego drugi to turbo tak naprawdę różnią się, zazwyczaj nie jest to dostrzegalne gołym okiem. A to zestaw częściów do sklepania tego (wymieniłem tylko kilka najwazniejszych ) : intercooler, przewody, dolot, inne przeguby , mocowania silnika zapewne, skrzynia biegów, i wiele wiele innych.
najlepsze efekty wyciśnięcia z twojej kosiareczki przyniesie fakt wstawienia wałków sportowych, kutych tłoków, kutego kolektora wydechowego, zmiany mapy wtrysków, dolotu, oraz najwazniejszego ----> HAMULCE, no i wymiana oprzegubowania na mocniejsze - choć to co Ci wymieniłem średnio 20 KM może dać...(bez wyregulowania na hamowni, czyli chiptuningu)
także jak nie masz 5 tys zł.. to nawet nie startuj
( to jak? udało mi się zniechęcić Ciebie do uturbiania ? 8) 8) 8) )
DODAM iż, lepiej było by kupić 20LET+skrzynię i wszystkie części na ktorych był zawieszony i przytrzymywany silnik. wyjdzie Cie to taniej i efektywniej, ale na pewno nie ekonomicznie jeśli chodzi o jazdę 15 L/100km to średnia spalania
uturbianie to taki poczatkowy pomysl, ktory i tak wydawal mi sie nie do konca dobry A koszt tego co napisales(walki itd.) ile moze wyniesc?? W pewnym momencie zastanawialem sie nad zmiana silnika na 1.6-1.8 v-tec od hondy, ale nie wiem jak to jest z dopasowaniem silnika do auta. Przez mysl przeszlo mi nawet wsadzenie 2.0 t od astry bertone, ale to sie mija z celem, bo za te pienieadze to moglbym sprzedac swoja dolozyc ta kase i poprostu kupic bertone Jestem tez bardzo ciekaw tego jakie przyrosty ludzie osiagaja po roznych modyfikacjach na tym silniku
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Ja mam 1.6 co prawda w Fce, i po przeliczeniu ile kasy bym musiał w to wpakować żeby miec tyle koni ile chce to taniej wyjdzie mi kupić GSi. Więc myśle ze jak bys chcial miec 130 czy ile koni to juz lepiej kupic astre z seryjnie mocniejszym silnikiem. 2.0 16v?
Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram
Przynajmniej się staram
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
nie popieram Juniora w jednej kwestii :
ale co do modyfikowania to nie wiem czy to jest opłacalne :/ po podkręceniu mocy będziesz musiał powymieniac masę części które są zaprojektowane do tego silniczka do mocy 90KM + jakiś mały zapas.
Najlepszym sposobem by było tak jak opisał Junior : sportowy wałek, przeróbka dolotu i wydechu na to chip a jak będzie mało to mokry zestaw nitro ze sportowymi wałkami i dalszymi przeróbkami spokojnie sobie pojeździsz a jak będziesz chciał więcej mocy to odkręcasz butlę i jazda
tylko pamiętaj żeby do takich modyfikacji przygotować hamulce i zawieszenie
ja osobiście wolałbym poszukać jakiejś astry g ze skasowanym tyłem albo najlepiej po dachowaniu ale z silnikiem X20XEV albo Z18XE i zrobić przekładkę silników a mając cały samochód będziesz miał części na podmianę bo trzeba ich sporo wymienić (pierwszy silnik ma 136KM a drugi 125) - takie rozwiązanie jest chyba najkorzystniejsze bo masz moc z seryjnego niewyżyłowanego silnika i możesz jeszcze go podkręcić
a dlatego że to astra g a skoro astra g to można by było poszukać nowszego typu silniczka z astry g a nie zagłębiać się w starsze typu silniczki .JunioR pisze:DODAM iż, lepiej było by kupić 20LET+skrzynię i wszystkie części na ktorych był zawieszony i przytrzymywany silnik. wyjdzie Cie to taniej i efektywniej, ale na pewno nie ekonomicznie jeśli chodzi o jazdę 15 L/100km to średnia spalania
ale co do modyfikowania to nie wiem czy to jest opłacalne :/ po podkręceniu mocy będziesz musiał powymieniac masę części które są zaprojektowane do tego silniczka do mocy 90KM + jakiś mały zapas.
Najlepszym sposobem by było tak jak opisał Junior : sportowy wałek, przeróbka dolotu i wydechu na to chip a jak będzie mało to mokry zestaw nitro ze sportowymi wałkami i dalszymi przeróbkami spokojnie sobie pojeździsz a jak będziesz chciał więcej mocy to odkręcasz butlę i jazda
tylko pamiętaj żeby do takich modyfikacji przygotować hamulce i zawieszenie
ja osobiście wolałbym poszukać jakiejś astry g ze skasowanym tyłem albo najlepiej po dachowaniu ale z silnikiem X20XEV albo Z18XE i zrobić przekładkę silników a mając cały samochód będziesz miał części na podmianę bo trzeba ich sporo wymienić (pierwszy silnik ma 136KM a drugi 125) - takie rozwiązanie jest chyba najkorzystniejsze bo masz moc z seryjnego niewyżyłowanego silnika i możesz jeszcze go podkręcić
-
- Posty: 2788
- Rejestracja: 22 gru 2006, 1:02
- Imię: Pawel
- Auto: Nissan Murano
- Silnik: 3,5 V6
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GDANSK
- Kontakt:
turbo możesz se pewnie na siłe włożyc ale zapytaj sie Fachowców w Sklepie tuningowym a tutaj wątpie czy ktoś ma na prawde pojecie o Turbo. Może i Junior opisał dobrze o co biega ale nikt tu na forum nie ma Turbo i nikomu nie mątował firmy tuningowe na pewno są we Wrocławiu.
Lepiej Ci wyjdzie to co proponuje Junior czyli obcje drugą bez turbo modyfikacja silnika.
Spalanie bedzie takie jak mowi pewnie 15L ale z Turbo bedzie pewnie nawet wiecej (czyli duż kasy na wache) i jeszcze caly koszt turbo plus wszystko co trzeba do niego kupić
uzyskasz na pewno 20 KM
Lepiej Ci wyjdzie to co proponuje Junior czyli obcje drugą bez turbo modyfikacja silnika.
Spalanie bedzie takie jak mowi pewnie 15L ale z Turbo bedzie pewnie nawet wiecej (czyli duż kasy na wache) i jeszcze caly koszt turbo plus wszystko co trzeba do niego kupić
uzyskasz na pewno 20 KM
Tel.: 0.605.223.517