Turbo czy nie??

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
yoyo2o

Turbo czy nie??

#1

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

Witam, jestem tutaj nowy i dopiero zaczy "zabawe" z moja astra. Na poczatku chcialby sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc zamontowania do astry g 1.4 16v takiego czego [External Link Removed for Guests] i jak wyglada sprawa z uturbieniem, jaki ma to wplyw na reszte silnika??
Ostatnio zmieniony 26 cze 2007, 17:17 przez yoyo2o, łącznie zmieniany 1 raz.

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wencik »

masz bład w temacie
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

yoyo2o

#3

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

dzieki :]

[ Dodano: 2007-06-26, 17:33 ]
jakies inne modyfikacje, chcialbym wycisna z tego 1.4, jezeli to oczywiscie mozliwe jakies 110km. Wiem, ze we wrocku jest jedna astra 1.4 zrobiona ponoc do prawie 150 km, ale osobiscie nie widzialem.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

jest to możliwe ale silnik mocno dostanie po pupie no i uturbienie w porządnym zakładzie zajmującym się takimi modyfikacjami pewnie kosztowało by z 6000zł bo same turbo to nic, do tego dochodzą kute tłoki itd

yoyo2o

#5

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

to wiem, ale to i tak lepiej niz zaplacic za nowe dobre turbo 6000zl. Zastanawiam sie tylko nad tym, czy np. odpuscic turbo i postarac sie wycisnac z z tego silniczka te 20-30 km bez dokladania turbo. Tylko jakimi sposobami i kosztami?? walek rozrzadu, planowanie glowicy, tlumik srodkowy i koncowy sportowy, sportowy filtr, nowy program, lzejsze kolo zamachowe. Dalo by ze 20km??

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Dobra yoyo, widzę że jesteś kolejnym nie oświeconym ;) ale zaraz powiem Ci co jest grane.

Otóż na początku Odradzę wciskania turbo czy kompresorów do takiego silniczka jaki Ty masz. Silnik który posiadasz 1.4 16v tak ? i tak już jest wyżyłowany ;) także jakiekolwiek modyfikacje hm...odradzałbym...(jeśli chodzi o uturbianie)

Kolejna kwestia tego co zamierzasz zrobić. Otóż to co pokazałes nam w linku to tylko namiastka tego, co będziesz musiał włożyć w silnik by to wszystko wytrzymało.

Przykładowo te same silniki które wyszły w benzynie 1.4 z czego drugi to turbo tak naprawdę różnią się, zazwyczaj nie jest to dostrzegalne gołym okiem. A to zestaw częściów do sklepania tego (wymieniłem tylko kilka najwazniejszych ;) ) : intercooler, przewody, dolot, inne przeguby , mocowania silnika zapewne, skrzynia biegów, i wiele wiele innych.

najlepsze efekty wyciśnięcia z twojej kosiareczki przyniesie fakt wstawienia wałków sportowych, kutych tłoków, kutego kolektora wydechowego, zmiany mapy wtrysków, dolotu, oraz najwazniejszego ----> HAMULCE, no i wymiana oprzegubowania na mocniejsze :) - choć to co Ci wymieniłem średnio 20 KM może dać...(bez wyregulowania na hamowni, czyli chiptuningu)


także jak nie masz 5 tys zł.. to nawet nie startuj :)

( to jak? udało mi się zniechęcić Ciebie do uturbiania ? 8) 8) 8) )



DODAM iż, lepiej było by kupić 20LET+skrzynię i wszystkie części na ktorych był zawieszony i przytrzymywany silnik. wyjdzie Cie to taniej i efektywniej, ale na pewno nie ekonomicznie jeśli chodzi o jazdę ;) 15 L/100km to średnia spalania

yoyo2o

#7

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

uturbianie to taki poczatkowy pomysl, ktory i tak wydawal mi sie nie do konca dobry :) A koszt tego co napisales(walki itd.) ile moze wyniesc?? W pewnym momencie zastanawialem sie nad zmiana silnika na 1.6-1.8 v-tec od hondy, ale nie wiem jak to jest z dopasowaniem silnika do auta. Przez mysl przeszlo mi nawet wsadzenie 2.0 t od astry bertone, ale to sie mija z celem, bo za te pienieadze to moglbym sprzedac swoja dolozyc ta kase i poprostu kupic bertone :) Jestem tez bardzo ciekaw tego jakie przyrosty ludzie osiagaja po roznych modyfikacjach na tym silniku

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Ja mam 1.6 co prawda w Fce, i po przeliczeniu ile kasy bym musiał w to wpakować żeby miec tyle koni ile chce to taniej wyjdzie mi kupić GSi. Więc myśle ze jak bys chcial miec 130 czy ile koni to juz lepiej kupic astre z seryjnie mocniejszym silnikiem. 2.0 16v?
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

nie popieram Juniora w jednej kwestii :D :
JunioR pisze:DODAM iż, lepiej było by kupić 20LET+skrzynię i wszystkie części na ktorych był zawieszony i przytrzymywany silnik. wyjdzie Cie to taniej i efektywniej, ale na pewno nie ekonomicznie jeśli chodzi o jazdę ;) 15 L/100km to średnia spalania
a dlatego że to astra g :D a skoro astra g to można by było poszukać nowszego typu silniczka z astry g a nie zagłębiać się w starsze typu silniczki :D.


ale co do modyfikowania to nie wiem czy to jest opłacalne :/ po podkręceniu mocy będziesz musiał powymieniac masę części które są zaprojektowane do tego silniczka do mocy 90KM + jakiś mały zapas.

Najlepszym sposobem by było tak jak opisał Junior : sportowy wałek, przeróbka dolotu i wydechu na to chip :D a jak będzie mało to mokry zestaw nitro :D ze sportowymi wałkami i dalszymi przeróbkami spokojnie sobie pojeździsz a jak będziesz chciał więcej mocy to odkręcasz butlę i jazda :D

tylko pamiętaj żeby do takich modyfikacji przygotować hamulce i zawieszenie :D



ja osobiście wolałbym poszukać jakiejś astry g ze skasowanym tyłem albo najlepiej po dachowaniu ale z silnikiem X20XEV albo Z18XE i zrobić przekładkę silników a mając cały samochód będziesz miał części na podmianę bo trzeba ich sporo wymienić (pierwszy silnik ma 136KM a drugi 125) - takie rozwiązanie jest chyba najkorzystniejsze bo masz moc z seryjnego niewyżyłowanego silnika i możesz jeszcze go podkręcić :D

Borek

Administrator
Posty: 2788
Rejestracja: 22 gru 2006, 1:02
Imię: Pawel
Auto: Nissan Murano
Silnik: 3,5 V6
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: GDANSK
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Borek »

turbo możesz se pewnie na siłe włożyc ale zapytaj sie Fachowców w Sklepie tuningowym a tutaj wątpie czy ktoś ma na prawde pojecie o Turbo. Może i Junior opisał dobrze o co biega ale nikt tu na forum nie ma Turbo i nikomu nie mątował :!: firmy tuningowe na pewno są we Wrocławiu.


Lepiej Ci wyjdzie to co proponuje Junior czyli obcje drugą bez turbo :!: modyfikacja silnika.
Spalanie bedzie takie jak mowi pewnie 15L ale z Turbo bedzie pewnie nawet wiecej (czyli duż kasy na wache) i jeszcze caly koszt turbo plus wszystko co trzeba do niego kupić :!:


uzyskasz na pewno 20 KM
Tel.: 0.605.223.517

ODPOWIEDZ