stożek+dolot

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#41

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

dobra zakładam, że jesteś desperat ^^ choć ... znam gościa któremu 1.4 chodzi jak 2.0 :) * pomagałem wydech robić ^^ tzn skonstruować :)


a więc... chcesz miec efekty ? strumienica dolotu, zamiast kata strumienica luskowa wystarczy, przelot + koncowy przelot plus na środkowy michaela przelotowy...

włuala to tak po krótce.. no i stożek... polecam JAcky auto sport... polska firma i robi furrorę... i dlatego ze tanie i dlatego ,ze dobre... tak wiec panowie nie zawsze co polskie to złe ^^

Gość

#42

Nieprzeczytany post autor: Gość »

szkoda ze wczesniej sie nie dowiedzialem bo dzisiaj mechanik wymienil mi srodkowy i koncowy wydech+wszystkie gumki, obejmy, haki itp. nie da sie jakos ograniczyc do minimum zeby tylko kata wyciac wlozyc strumienice i pobawic sie ew. dolotem??

melanrz

Astro-maniak
Posty: 214
Rejestracja: 03 sty 2008, 16:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: melanrz »

dac sie wszystko da, ale jezeli zalezy Ci na wyczuwalnie lepszych osiagach, to tak jak pisali panowie wyzej.

Ja tez mam 1.4, z tym, ze ze stozkiem, do tego zamiast kata jest strumienica, wydech ulter i jezdzi wyczuwalnie lepiej od serii... teraz w planie mam srodkowy michaela i pozniej kolektor od 2litrowki

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#44

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

wsadzisz strumienice.. to co z tego bedziesz mial ? jak "rozpedzone' spaliny wprawione w ruch wirowy zatrzymaja się na tłumiku środkowym i nastepnie koncowym....

jedynym efektem będzie cichsza praca... ogólnie pojazdu silnika, wydechu ... bo powietrze swobodniej przeplywa przez element "katowania" ^^

a z dolotem rób co chcesz ;-) zatkaj podcisnienie ( niebieski lub brazowy wezyk idący od airboxa... ) i wstaw na koncu dosc sztywnej rurki stozek 1.4-1.6 Jacky albo Jamex.. pamietaj aby jakoś też doprowadzić zimne powietrze..


wiesz co ? zglos sie jutro do mnie... pod wieczór.. bo ja o tej godzinie juz majacze.. ^^

melanrz

Astro-maniak
Posty: 214
Rejestracja: 03 sty 2008, 16:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Kontakt:

#45

Nieprzeczytany post autor: melanrz »

Junior nie zgodze sie z Toba.... niestety. Otoz jesli na koniec wrzuci stozek a nie zrob i tzw. power rury to moc moze sie pogorszyc. Pierwsza rzecz to to, ze seryjkny dolot jest z plastiku/gumy wiec szybko sie nagrzewa. Druga to taka, ze seryjny dolot jest karbowany. powietrze dostaje niepotrzebnych zawirowan, ktore nie wplyna korzystnie... No chyba ze chodzilo Ci o to, zeby wywalil seryjny caly dolot i zrobil "sztywna rurke", czyli power-rure

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#46

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

melanrz pisze:Pierwsza rzecz to to, ze seryjkny dolot jest z plastiku/gumy wiec szybko sie nagrzewa. Druga to taka, ze seryjny dolot jest karbowany. powietrze dostaje niepotrzebnych zawirowan, ktore nie wplyna korzystnie... No chyba ze chodzilo Ci o to, zeby wywalil seryjny caly dolot i zrobil "sztywna rurke", czyli power-rure
sztywne to znaczy gładkie ^^ i to, że majacze prosze wziąć pod uwagę ^^

a 3cia sprawa to taka, że wiem co w trawie piszczy ^^i kogo jeż boli ;-) więc...

sposrtując kwestię sztywnej rury... mniałem na mysli, kawałek rurki pcv takiej kanalizacyjnej domowej spod zlewu ^^

otóż : wyprowadzasz dolot do kielicha i w sposób jak najłagodniejszy tak aby był najmniejszy stopień zakrętu podprowadzasz do wysokości rozrządu ^^ tam umocowujesz stożek i mogl sie żeby było zimne powietrze bez intgerowania w zbieraki powietrza zza grila...

lub też nie musisz i dopiero podczas predkosci bedziesz czuć żwawość autka ^^ bo powietrze będzie wpadac samo na stożek...- prawdopodobnie ^^


oczywiście długośc dolotu zalezy od średnicy rury czy PAŁER RUHRY ^^

i długośc dolotu wpływa na elastycznośc silnika ^^

Gość

#47

Nieprzeczytany post autor: Gość »

no to niestety lipa bo gdybym to wczoraj wiedzial to jeszcze zamiast tych 350zl u tlumikarza dolozylbym troche i zrobil dolot+wydech a tak nie bede cial i wyrzucal lub sprzedawal nowych czesci za pol ceny:/ szkoda moze kiedys jak znowu wydech zacznie szwankowac:/ w kazdym razie thnx za info

deeper

Astro-maniak
Posty: 414
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: mnie znasz?
Kontakt:

#48

Nieprzeczytany post autor: deeper »

melanrz pisze:Junior nie zgodze sie z Toba.... niestety. Otoz jesli na koniec wrzuci stozek a nie zrob i tzw. power rury to moc moze sie pogorszyc. Pierwsza rzecz to to, ze seryjkny dolot jest z plastiku/gumy wiec szybko sie nagrzewa. Druga to taka, ze seryjny dolot jest karbowany. powietrze dostaje niepotrzebnych zawirowan, ktore nie wplyna korzystnie... No chyba ze chodzilo Ci o to, zeby wywalil seryjny caly dolot i zrobil "sztywna rurke", czyli power-rure
Tak obliczyli projektanci i jest to bardzo dobre rozwiazanie.
Gwarantuje Ci ze aluminiowa rura znacznie szybciej sie nagrzewa niz gumowa czy plastikowa.
Metale sa swietnymi przewodnikami ciepla, z gumy to sie izolacje raczej robi...
Seryjny dolot jest karbowany, poniewaz wystepuja zjawiska falowe, jest cos takiego jak interferencja,(gladka rura bedzie glosniejsza) poza tym zawirowania w dolocie sa bardzo korzystne (lepsze mieszanie sie powietrza z paliwem), gladka i szeroka rura jest dobra do doprowadzania powietrza do turbiny,
im mniejszy opor tym lepiej.

Pakujac rure duzej srednicy, mozna jedynie zamulic silnik, musi powstawac pewne podcisnienie, przy niskich obrotach mocno i wyczuwalnie straci.

Ja wiele eksperymentowalem z dolotami do silnika c16nz, wyszlo ze najlepiej sie sprawowal, na dolocie o srednicy okolo 50mm(gladki), im dluzszy tym lepiej, do tego koniecznie kawalek "karbowanej" gumy, np jako zlaczka.

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#49

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

deeper pisze:Ja wiele eksperymentowalem z dolotami do silnika c16nz, wyszlo ze najlepiej sie sprawowal, na dolocie o srednicy okolo 50mm(gladki), im dluzszy tym lepiej, do tego koniecznie kawalek "karbowanej" gumy, np jako zlaczka.

:) ja mam 60 mm aż do wysokości - za grila

gładką...zresztą widziałeś :)

melanrz

Astro-maniak
Posty: 214
Rejestracja: 03 sty 2008, 16:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Kontakt:

#50

Nieprzeczytany post autor: melanrz »

Ja czytalem jakiegos tam pana zajmujacego sie tuningiem (nie pamietam, ale jest to postac jakas tam wazniejsza), e wlasnie te zawirowania w dolocie nie sa dobre. Oczywiscie co do rury aluminiowej najelepiej byloby ja owinac tasma termoizolacyjna...

PTfromSCR, nie gadaj, tlyko szlifiera w reke, ucinaj wszystko, i wstawiaj nowe:P Za tamte czesci cos tam kasy bedziesz mial, dolozysz, i sobie wzmocnisz toczydelko...

ODPOWIEDZ