stożek+dolot
dobra zakładam, że jesteś desperat ^^ choć ... znam gościa któremu 1.4 chodzi jak 2.0 * pomagałem wydech robić ^^ tzn skonstruować
a więc... chcesz miec efekty ? strumienica dolotu, zamiast kata strumienica luskowa wystarczy, przelot + koncowy przelot plus na środkowy michaela przelotowy...
włuala to tak po krótce.. no i stożek... polecam JAcky auto sport... polska firma i robi furrorę... i dlatego ze tanie i dlatego ,ze dobre... tak wiec panowie nie zawsze co polskie to złe ^^
a więc... chcesz miec efekty ? strumienica dolotu, zamiast kata strumienica luskowa wystarczy, przelot + koncowy przelot plus na środkowy michaela przelotowy...
włuala to tak po krótce.. no i stożek... polecam JAcky auto sport... polska firma i robi furrorę... i dlatego ze tanie i dlatego ,ze dobre... tak wiec panowie nie zawsze co polskie to złe ^^
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 sty 2008, 16:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
- Kontakt:
dac sie wszystko da, ale jezeli zalezy Ci na wyczuwalnie lepszych osiagach, to tak jak pisali panowie wyzej.
Ja tez mam 1.4, z tym, ze ze stozkiem, do tego zamiast kata jest strumienica, wydech ulter i jezdzi wyczuwalnie lepiej od serii... teraz w planie mam srodkowy michaela i pozniej kolektor od 2litrowki
Ja tez mam 1.4, z tym, ze ze stozkiem, do tego zamiast kata jest strumienica, wydech ulter i jezdzi wyczuwalnie lepiej od serii... teraz w planie mam srodkowy michaela i pozniej kolektor od 2litrowki
wsadzisz strumienice.. to co z tego bedziesz mial ? jak "rozpedzone' spaliny wprawione w ruch wirowy zatrzymaja się na tłumiku środkowym i nastepnie koncowym....
jedynym efektem będzie cichsza praca... ogólnie pojazdu silnika, wydechu ... bo powietrze swobodniej przeplywa przez element "katowania" ^^
a z dolotem rób co chcesz zatkaj podcisnienie ( niebieski lub brazowy wezyk idący od airboxa... ) i wstaw na koncu dosc sztywnej rurki stozek 1.4-1.6 Jacky albo Jamex.. pamietaj aby jakoś też doprowadzić zimne powietrze..
wiesz co ? zglos sie jutro do mnie... pod wieczór.. bo ja o tej godzinie juz majacze.. ^^
jedynym efektem będzie cichsza praca... ogólnie pojazdu silnika, wydechu ... bo powietrze swobodniej przeplywa przez element "katowania" ^^
a z dolotem rób co chcesz zatkaj podcisnienie ( niebieski lub brazowy wezyk idący od airboxa... ) i wstaw na koncu dosc sztywnej rurki stozek 1.4-1.6 Jacky albo Jamex.. pamietaj aby jakoś też doprowadzić zimne powietrze..
wiesz co ? zglos sie jutro do mnie... pod wieczór.. bo ja o tej godzinie juz majacze.. ^^
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 sty 2008, 16:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
- Kontakt:
Junior nie zgodze sie z Toba.... niestety. Otoz jesli na koniec wrzuci stozek a nie zrob i tzw. power rury to moc moze sie pogorszyc. Pierwsza rzecz to to, ze seryjkny dolot jest z plastiku/gumy wiec szybko sie nagrzewa. Druga to taka, ze seryjny dolot jest karbowany. powietrze dostaje niepotrzebnych zawirowan, ktore nie wplyna korzystnie... No chyba ze chodzilo Ci o to, zeby wywalil seryjny caly dolot i zrobil "sztywna rurke", czyli power-rure
sztywne to znaczy gładkie ^^ i to, że majacze prosze wziąć pod uwagę ^^melanrz pisze:Pierwsza rzecz to to, ze seryjkny dolot jest z plastiku/gumy wiec szybko sie nagrzewa. Druga to taka, ze seryjny dolot jest karbowany. powietrze dostaje niepotrzebnych zawirowan, ktore nie wplyna korzystnie... No chyba ze chodzilo Ci o to, zeby wywalil seryjny caly dolot i zrobil "sztywna rurke", czyli power-rure
a 3cia sprawa to taka, że wiem co w trawie piszczy ^^i kogo jeż boli więc...
sposrtując kwestię sztywnej rury... mniałem na mysli, kawałek rurki pcv takiej kanalizacyjnej domowej spod zlewu ^^
otóż : wyprowadzasz dolot do kielicha i w sposób jak najłagodniejszy tak aby był najmniejszy stopień zakrętu podprowadzasz do wysokości rozrządu ^^ tam umocowujesz stożek i mogl sie żeby było zimne powietrze bez intgerowania w zbieraki powietrza zza grila...
lub też nie musisz i dopiero podczas predkosci bedziesz czuć żwawość autka ^^ bo powietrze będzie wpadac samo na stożek...- prawdopodobnie ^^
oczywiście długośc dolotu zalezy od średnicy rury czy PAŁER RUHRY ^^
i długośc dolotu wpływa na elastycznośc silnika ^^
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
Tak obliczyli projektanci i jest to bardzo dobre rozwiazanie.melanrz pisze:Junior nie zgodze sie z Toba.... niestety. Otoz jesli na koniec wrzuci stozek a nie zrob i tzw. power rury to moc moze sie pogorszyc. Pierwsza rzecz to to, ze seryjkny dolot jest z plastiku/gumy wiec szybko sie nagrzewa. Druga to taka, ze seryjny dolot jest karbowany. powietrze dostaje niepotrzebnych zawirowan, ktore nie wplyna korzystnie... No chyba ze chodzilo Ci o to, zeby wywalil seryjny caly dolot i zrobil "sztywna rurke", czyli power-rure
Gwarantuje Ci ze aluminiowa rura znacznie szybciej sie nagrzewa niz gumowa czy plastikowa.
Metale sa swietnymi przewodnikami ciepla, z gumy to sie izolacje raczej robi...
Seryjny dolot jest karbowany, poniewaz wystepuja zjawiska falowe, jest cos takiego jak interferencja,(gladka rura bedzie glosniejsza) poza tym zawirowania w dolocie sa bardzo korzystne (lepsze mieszanie sie powietrza z paliwem), gladka i szeroka rura jest dobra do doprowadzania powietrza do turbiny,
im mniejszy opor tym lepiej.
Pakujac rure duzej srednicy, mozna jedynie zamulic silnik, musi powstawac pewne podcisnienie, przy niskich obrotach mocno i wyczuwalnie straci.
Ja wiele eksperymentowalem z dolotami do silnika c16nz, wyszlo ze najlepiej sie sprawowal, na dolocie o srednicy okolo 50mm(gladki), im dluzszy tym lepiej, do tego koniecznie kawalek "karbowanej" gumy, np jako zlaczka.
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 sty 2008, 16:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
- Kontakt:
Ja czytalem jakiegos tam pana zajmujacego sie tuningiem (nie pamietam, ale jest to postac jakas tam wazniejsza), e wlasnie te zawirowania w dolocie nie sa dobre. Oczywiscie co do rury aluminiowej najelepiej byloby ja owinac tasma termoizolacyjna...
PTfromSCR, nie gadaj, tlyko szlifiera w reke, ucinaj wszystko, i wstawiaj nowe:P Za tamte czesci cos tam kasy bedziesz mial, dolozysz, i sobie wzmocnisz toczydelko...
PTfromSCR, nie gadaj, tlyko szlifiera w reke, ucinaj wszystko, i wstawiaj nowe:P Za tamte czesci cos tam kasy bedziesz mial, dolozysz, i sobie wzmocnisz toczydelko...