stożek+dolot

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
damiiano76

Astro-maniak
Posty: 116
Rejestracja: 10 maja 2007, 15:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: manchester
Kontakt:

#71

Nieprzeczytany post autor: damiiano76 »

moze te uwagi zaoszczedza kilku forumowiczom troche pieniedzy i rozczarowan ;)

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#72

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

wesoł pisze: jak mi ktos pisze ze na niskich obrotach sie mu poprawilo jak wywalil puche i wstawial kawalek rurki z tym psełdo filtrem to juz mnie to do łez rozśmiesza.

hehe no kolega michałek przesadził bo stożek jakowy by nie było "przesówa" zasysanie w góre partie obrotomierza, a dół ubogi

melanrz

Astro-maniak
Posty: 214
Rejestracja: 03 sty 2008, 16:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Kontakt:

#73

Nieprzeczytany post autor: melanrz »

dokladnie/... dol jest ubozszy...

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#74

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

wesoł pisze:stozek to shit i jeszcze jak mi ktos pisze ze na niskich obrotach sie mu poprawilo jak wywalil puche i wstawial kawalek rurki z tym psełdo filtrem to juz mnie to do łez rozśmiesza.
po 1: napisałem że poprzednio miałem stożek odsłonięty który ciągnął ciepłe powietrze i miałem słaby dół !! po wymianie stożka na taki w obudowie na który dmucha zimne powietrze poprawił mi się moment w całym zakresie obrotów ... wesoł, będę w Koronowie to pokażę Ci jak Asia jeździ ... poza tym czy tego chcecie czy nie to przez stożek dostaje się więcej powietrza ... jeśli tylko jest to umiejętnie zrobione i ciągnie to powietrze zimne to działanie już jest pozytywne .. ;)
wesoł, czytaj uważnie bo wprowadzasz innych w błąd ! wróć zatem do posta ze zdjęciem i przeczytaj sobie jeszcze raz ...
==========82%===========

Mordoklej

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
Imię: Jacek
Auto: Astra 2.2 SRI
Silnik: Z22SE
Lokalizacja: Northampton, UK
Kontakt:

#75

Nieprzeczytany post autor: Mordoklej »

damiiano76 pisze:a wyciecie rurek nie zburzy cyrkulacji powietrza w puszce?
Nic się nie wycina! Te rurki są tam na zasadzie zatrzasku i same wyjdą. A to oznacza, że jak chcemy je mieć z powrotem, to nie ma problemu (ale kto by je tam chciał). Co do rozchodzenia się powietrza, to usunięcie tych rurek poprawia przepływ.

W GIMPie namalowałem airboxa...

Obrazek

Filtr powietrza jest narysowany na czerwono. Strzałki pokazują przepływ powietrza...

Natomiast te rurki, które należy usunąć są namalowane na niebiesko. Nie trzeba być ekspertem, żeby wiedzieć, że ograniczają one przepływ. Żeby je usunąć nic nie trzeba ciąć. Wyjdą same, bo są zamontowane na zatrzaski (jedną należy ścisnąć i wypchnąć, drugą podważyć płaskim śrubokrętem na jednym zatrzasku). Nic w ten sposób nie niszczymy.

Gdy dodamy do tego rurkę wlotową z Vectry C Diesel (która jest znacznie większa) to mamy ładnie przerobiony dolot niskim kosztem.
2004 VAUXHALL ASTRA G 2.2 SRI
PRODRIVE BODYKIT, SPRĘŻYNY APEX 35/35, FELGI 17 CALI Z VAUXHALL VECTRA ELITE, WYDECH IRMSCHER
OPONY HANKOOK VENTUS V12 EVO 215/40 R17 Y

Gość

#76

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Powtórzę pytanie - od jakiego diesla? W Vect. C były 1.9D, 2.0D, 2.2D, 3.0D.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#77

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Od viki 2.2 DTI ale w wolnossaku nic to nie da. Chlopaki z AQP juz to mocno przerabiali i twirdza ze nawet w turbo niewiele daje. Ponoc duzo szumy zrobili angole a potem to jakos tam ostudzono ze niby auta wyscigowe z moca nawet 500 koni maja zwezke na dolocie bo sie okazalo ze lepiej jest( zwezka okolo 32-34 mm czyli bardzo maly dolot.
To tak jak ze szlałfem ofrodowym jak troszke zmniejsztsz srednice to odrazu wzrasta cisnienie i strumien ma wieksza moc. Podobnie jest tutaj, zreszta po co oryginalnie jest w przepustnicy zwezka chyba nie musze tlumaczyc.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Mordoklej

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
Imię: Jacek
Auto: Astra 2.2 SRI
Silnik: Z22SE
Lokalizacja: Northampton, UK
Kontakt:

#78

Nieprzeczytany post autor: Mordoklej »

OLO pisze:Powtórzę pytanie - od jakiego diesla? W Vect. C były 1.9D, 2.0D, 2.2D, 3.0D.
Nie jestem pewny czy byly roznice.. Ja mam od 2.0.. Potrzebujesz wlot + adaptor (czyli polaczenie rurki wlotowej z airboxem).
2004 VAUXHALL ASTRA G 2.2 SRI
PRODRIVE BODYKIT, SPRĘŻYNY APEX 35/35, FELGI 17 CALI Z VAUXHALL VECTRA ELITE, WYDECH IRMSCHER
OPONY HANKOOK VENTUS V12 EVO 215/40 R17 Y

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#79

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Od 2.2 jest wiekszy niz 2.0 i wyglada tak:

Obrazek

Obrazek

Mordoklej

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
Imię: Jacek
Auto: Astra 2.2 SRI
Silnik: Z22SE
Lokalizacja: Northampton, UK
Kontakt:

#80

Nieprzeczytany post autor: Mordoklej »

wesoł pisze:Od 2.2 jest wiekszy niz 2.0 i wyglada tak:

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
Ja mam taki właśnie. Żeby wpasować do Astry G to trzeba usunąć nożykiem te dwa mocowania na górze. Następnie znaleźć 2 śrubki które można wpasować w te dwa otwory aby przymocować tą rurkę..

Obrazek

Tak wyglada u mnie zamontowany..
Obrazek
2004 VAUXHALL ASTRA G 2.2 SRI
PRODRIVE BODYKIT, SPRĘŻYNY APEX 35/35, FELGI 17 CALI Z VAUXHALL VECTRA ELITE, WYDECH IRMSCHER
OPONY HANKOOK VENTUS V12 EVO 215/40 R17 Y

ODPOWIEDZ