sportowe sprzegło

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Danielo

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 18 mar 2009, 18:59
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

sportowe sprzegło

#1

Nieprzeczytany post autor: Danielo »

witam!! mam takie pytanko, a wlasciwie kilka.
Mial ktoś doczynienia z takim czymś jak sprzegło sportowe w astrze G? Moze ma ktoś wiedze na ten tamat? Ile może kosztować taka przyjemność?

MlodySZalony

Astro-maniak
Posty: 621
Rejestracja: 24 cze 2008, 22:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: MlodySZalony »

Sprzęgło spiekowe , można go dostać na zamówienie np w w sklepie szik , ale z tego co wiem nie jest ono tanie i ma krótką żywotność
[External Link Removed for Guests]

jacek_1

Astro-maniak
Posty: 599
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:12
Auto: ASTRA TT
Silnik: Z19DTH
Województwo: Zagranica - Azja
Lokalizacja: Sosnowiec / Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: jacek_1 »

Jezeli auto uzytkujesz nacodzien w miescie takie sprzeglo bedziesz tylko meczyl, dzial ono w systemie 01. Albo jest wcisniete albo nie, nie wystepuje cos takiego jak polsprzeglo. Dlatego manewry takim autem czasami moga byc bardzo trudne do wykonania :)
Pozdrawiam Jacek

"W tym roku jestem gwiazdą, ale kim będę w następnym ? Czarną dziurą ?" W.Allen

Mobil: 2xPresident Wilson+ Sirio ml145
Uniden 68XL + cos :)

Danielo

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 18 mar 2009, 18:59
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Danielo »

aha, dzieki panowie za wypowiedz, temat sprzegla odchodzi w zapomnienie.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Jesli juz to mozna wsadzic jakies inne( od innego opla, innego silnika) albo dac do wzmocnienia. Tylo mnie zastanawia po co CI to skoro nie masz takie mocy by to wykozystac. Jaki masz silnik al e ztego co sie orietuje to zdaje sie ze 1.6
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Usunięty użytkownik 3235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

A po co Ci spiek :?: planujesz jakieś grubsze modyfikacje, że potrzebna jest wymiana sprzęgła :?:

Sprzęgła spiekowe montuje się przy większych modach, poza tym zależy jaki chcesz mieć spiek, bo np. takie sprzęgła 3-łopatkowe to prawdziwy hardcore, można zrobić 6 albo i 8- łopatkowe, zostawić seryjny docisk i sprzęgło będzie po prostu trochę mocniejsze od serii, tak że da się jeździć na co dzień.

Wadą sprzęgieł spiekowych jest to, że przyczyniają się do szybszego zużycia poduszek, przegubów, kolejną wadą jest to, że dosyć ciężko trafić na dobrze wykonany spiek, często zdarza się, że trzeba robić poprawki.

A poza tym to jaki masz silnik, bo profil nieuzupełniony

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

możesz kupić wzmocnione sprzęgło. Nawet przy seryjnym silniku warto takie założyć np jeśli często ciągniesz przyczepkę itd

Danielo

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 18 mar 2009, 18:59
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Danielo »

malutki 1.6, chcialem zobaczyc co sadzicie o tym pomysle i jakie sa wrazenia z jazdy. ten pomysl jest raczej daleki do realizacji, jesli nie mija sie z celem. ale moze komus innemu sie przyda.... a o co chodzi z tymi spiekami, i 6, 8 lopatkowymi? jesli mozna to tak łopatologicznie mozesz mi wyjasnić?

Usunięty użytkownik 3235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Jak chcesz mieć sprzęgło spiekowe to oddajesz swoją tarczę z dociskiem i kołem zamachowym i dostajesz przerobioną tarczę, zamiast okładzin są klocki ze spieków, nowe sprężynki, dostajesz przeszlifowane (wyrównane) koło zamachowe i docisk (nowy albo stary przeszlifowany). Konfiguracje są różne im mniej klocków tym sprzęgło bardziej trzyma i jest mnie "cywilizowane" ale za to może przenieść większy moment i na odwrót.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Tylko rachunek Cie powali na kolana takiej operacji. W sumie to mi sie wydaje ze malo problemow ma kolega z autem i szuka wrażeń. Moze zamontuj sobie dwumase. Trzeba sprawdzic do ilu niutonów wytrzymuje seryjne sprzeglo, ile masz w aucie i wtedy bedziemy sie zastanawiac. Nawet nie powiedziales czy masz jakies problemy ze sprzeglem czy tylko kombinujesz co by tu zrobic.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ