sportowe sprzegło

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Usunięty użytkownik 3235

#11

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Koszt takiego sprzęgła zaczyna się od około 500zł, może niedużo, ale sprzęgła ze spieków nie wytrzymują długo, zależnie od ilości klocków takie sprzęgło może skończyć żywot nawet po 20kkm, a do tego nie wiadomo jak skrzynia zniesie takie strzały ze sprzęgła.

Myślę, że tak jak mówi wesoł, kolega:
szuka wrażeń
Można też taniej wzmocnić sam docisk, ale potem kolega będzie narzekał, że go lewa noga boli :mrgreen:

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: VRx »

MlodySZalony pisze:Sprzęgło spiekowe
jacek_1 pisze:Jezeli auto uzytkujesz nacodzien w miescie takie sprzeglo bedziesz tylko meczyl, dzial ono w systemie 01
analyzer64 pisze:A po co Ci spiek :?:
Czy Wy widzicie jedną jedyną drogę do usportowienia sprzęgła? Spiek?
Sportowe to pojęcie względne, to nie to samo co sprzęgło wyścigowe/rajdowe.
Jak jedna z osób wspomniała można wzmocnić sprzęgło seryjne (można to zrobić na kilka sposobów) i spokojnie można je nazwać sportowym, bo z seryjnym będzie miało zdecydowanie mniej wspólnego.
A większość jak przeczytała sport od razu spiek im w głowie....
wesoł pisze:Tylo mnie zastanawia po co CI to skoro nie masz takie mocy by to wykozystac. Jaki masz silnik al e ztego co sie orietuje to zdaje sie ze 1.6
1.6 drugiemu 1.6 nie równe, poza tym pojemność nie oznacza mocy/momentu obrotowego.
Poza tym jeśli sprzęgło pada a planuje się jakieś modyfikacje pod maską można zacząć od mocniejszego sprzęgła a potem lecieć dalej po wałkach, filtrach, dolotach, wtryskach, pompach, wydechach itd.
Tak samo podstawą w tuningu powinny być hamulce.... Bo najpierw trzeba wiedzieć że to co się rozpędza kiedyś trzeba zatrzymać, tak samo po co nam 200KM pod maską skoro nie można ich przekazać do układu napędowego.

MlodySZalony

Astro-maniak
Posty: 621
Rejestracja: 24 cze 2008, 22:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: MlodySZalony »

dla niektórych naklejka sparco jest tuningiem :) typowo sportowe sprzęgło to spiek
[External Link Removed for Guests]

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: VRx »

Rozumiem że dla Ciebie odelżenie koła, czy poprawienie docisku to jak naklejka sparco, gratuluje...
Poza tym spiek spiekowi nie równy....

MlodySZalony

Astro-maniak
Posty: 621
Rejestracja: 24 cze 2008, 22:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: MlodySZalony »

VRx pisze:Rozumiem że dla Ciebie odelżenie koła, czy poprawienie docisku to jak naklejka sparco, gratuluje...
Poza tym spiek spiekowi nie równy....
. Za to dla niektórych wymiana zużytego docisku na nowy jest tuningiem. Czyli wynika z Twojego postu , że sprzęgło spiekowe nie jest sportowe. Wszystko zależy do czego potrzebujemy auto!!! wiec się nie wymądrzaj ponieważ autor tematu nie napisał do czy chce brać udział w rajdach czy używać go do miejskiej jazdy
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 3235

#16

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Może niech kolega Danielo, sam zapozna się z ofertą Sachsa, Helixa, Radzikowskiego i niech wybiera pośród sprzęgieł spiekowych, wzmocnionych docisków czy tarcz organicznych.

Nawet nie napisał, czy ma silnik 8v czy 16v, co zamierza robić z silnikiem, ani do czego auto mu posłuży. :roll:

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: VRx »

MlodySZalony pisze:Za to dla niektórych wymiana zużytego docisku na nowy jest tuningiem
Ty to napisałeś, nie ja.
MlodySZalony pisze:Czyli wynika z Twojego postu , że sprzęgło spiekowe nie jest sportowe.
Określenie "sportowy" jest bardzo szerokie. Tak samo jak "matematyka" natomiast "geometria", "trygonometria" już są bardziej precyzyjne, rozumiesz teraz różnicę?
Jak byś przeczytał z uwagą mój pierwszy post to wiedziałbyś, że nie to miałem na myśli co sugerujesz:
"Czy Wy widzicie jedną jedyną drogę do usportowienia sprzęgła? Spiek?"
MlodySZalony pisze:Wszystko zależy do czego potrzebujemy auto!!! wiec się nie wymądrzaj ponieważ autor tematu nie napisał do czy chce brać udział w rajdach czy używać go do miejskiej jazdy
I z tego samego powodu szanowny kolego, Ty także nie masz podstaw sądzić, że spiek jest zbędny autorowi tematu, gdyż tak samo jak ja nie wiem tak i Ty nie wiesz do czego jest mu potrzebne sportowe sprzęgło.
I to nie ja się wymądrzam, tylko Ty żeś się naczytał o spieku i próbujesz grać tutaj znawcę, gdybyś był takim fachowcem i dobrym doradcą to wymieniłbyś wszelkie poziomy/możliwości usportownienia sprzęgła, każdą z tych możliwości uargumentowałbyś przedstawiając za i przeciw.

p.s. Odniosę się jeszcze do wszystkich wypowiedzi. Oczekujecie aby autor określił czego chce... nie tędy droga, załóżmy że to jest Wasz klient, przychodzi do sklepu i prosi o sprzęgło i co robicie? Dajecie mu pierwsze lepsze z brzegu? A od czego są pytania pomocnicze otwarte, należy wybadać co klient potrzebuje i dostosować się do jego potrzeb. Nie musi sie na tym znać, to sprzedawca jest specjalistą. A w tym przypadku aby nei dać się sprzedawcy nabić w przysłowiową butelkę kolega udał się na forum klubowe, aby uzyskać poradę, nie musi być specjalistą, nie musi wiedzieć jakie informacje są Wam potrzebne abyście mogli mu doradzić. Ponadto takie forum to jak by kilku sprzedawców w jednym miejcu i uzyskuje odpowiedź od razu od każdego. Sprzęgło nie jest towarem który kupujemy regularnie, to nie jest tak, że każdy sobie zdaje sprawę jak ze spodniami, że sprzedawca musi znać rozmiar jaki nosimy. A nawet jak sami go nie znacie to sprzedawca w 99% przypadków jest w stanie zebrać taką informację.

Usunięty użytkownik 3235

#18

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Panowie bo za chwilę powstanie tutaj zbędna kłótnia w tym temacie, temat dotyczy sprzęgieł sportowych i tego się trzymajmy.

Danielo

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 18 mar 2009, 18:59
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Danielo »

ok uscisle temat: samochód użytkuje na codzien, nie scigam sie, silnik 1.6 16V, nie mam spalonego sprzegla, zebym juz musial go wymieniac, poprostu zapytalem czy oplaca sie wymienic je na (juz nie wiem jak je nazwać) spiekowe/sporotwe, zeby "szybciej ruszac z swiatel":)

Gustaw

Astro-maniak
Posty: 76
Rejestracja: 20 lut 2009, 20:16
Imię: Gustaw
Auto: S40/F
Silnik: 2.4/1.4
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: Gustaw »

Jesli samochod masz seryjny i nic w nim nie zmieniane to najpierw sadze ze powinienes zainwestowac w szerokoprofilowki inaczej jak strzelisz ze sprzedgla to stac w miejscu bedziesz dalej a kola beda sie krecic... - zwykle marnowanie opon

kolejna rzecza jest to ze nie wiem czy poszalejesz sobie na 1.6 seryjnym nic nie zmienianym jeszcze zalezy jaki silnik masz na jakim wtrysku jest itp itd its

Szybciej ruszac ze swiatel hmmm jest to bardzo ogolnie powiedziane ... chcesz od swiatel do swiatel z kims sie scigac czy poprostu pierwszy startujesz ?

jesli od swiatel do swiatel to w zaleznosci z jakim samochodem chcesz sie brac ... jesli mniej wiecej pojemnoscia taka sama to dobrym sposobem jest widziec na co stac twoje autko jesli naprawde chcesz cos pokazac to radzilbym wymienic silnik wstawic od omegi 3.2 v6 i jazda tylko przy tym wiaze sie naprawde spooooro przerobek bo sam silnik nie jest tak tragicznie drogi a co do spalania to z tego co mi kolega mowil ktory jezdzi takim motorkiem to pali mu chyba 15l/100 nie pamietam dokladnie.

co do ruszania pierwszemu to mozna to spokojnie bez zadnych przerobek zrobic ... wystarczy miec refleks i nie zaboxowac kolami w miejscu

ODPOWIEDZ