oklejanie szyb
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 sie 2007, 20:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WGW k\Siedlec
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
Mysle ze wszyscy macie po czesci racje...
te "certyfikaty" ktore sa dostarczane z folia to w zasadzie mowia o tym ze poprostu towar zostal dopuszczony do obrotu ne terenie kraju.
Firma zajmujaca sie przyciemnianiem szyb moze dysponowac certyfikatem od instytutu,
oznacza to ze gwarantuje zgodnosc z obowiazujacymi normami.
Po czesci jest to maly chwyt marketingowy, bo obkleja tyl samochodu, beda one atestowane, (choc polskie prawo nie wymaga tego) a i tak policje interesuje tylko szyba czolowa i boczne przednie...
Atest moze byc wystawiony na przyciemniona juz szybe, nigdy na folie,
sama szyba nie przepuszcza w 100% swiatla, a im starsza, im bardziej zniszczona, tym mniej swiatelka sie przez nia przebije.
W zasadzie jedynym sposobem, ktory pozwoli na zachowanie norm jest przybiemnianie piecowe, poniewaz umozliwia "plynna" zmiane przepuszczalnosci swiatla.
Moze sie okazac ze szyba przepuszcza 63% swiatla wiec mozna ja przyciemnic o 7 % (z przodu) lub 12% boczne. Piecowo? bez problemu, folia? bedzie problem.
Czyli jezeli firma posiada certyfikat, to znaczy ze jest uprawniona do wystawiania atestu na szybe, certyfikat powinien wystarczyc policji.
Jezeli sie okaze ze przepuszczalnosc nie jest zgodna z przepisami firma moze stracic certyfikat. Wiec oznakowania na szybach maja sluzyc identyfikacji firmy wykonujacej usluge. Zeby nie bylo takiej sytuacji, ze ktos oklei tyl w firmie, potem sam sobie przod i w razie kontroli bedzie sie powolywal na atest. W tym momencie mozna sprawdzic jaki zakres uslug zostal wykonany i czy faktycznie dany zaklad popelnil blad.
Oczywiscie sporo tu rozwazan teoretycznych... w praktyce wystarczy odrobina rozsadku, w razie kontroli KULTURALNA proba przekonania policjanta ze szyba jest ok, zaproponowanie zerkniecia od wewnatrz itd.
te "certyfikaty" ktore sa dostarczane z folia to w zasadzie mowia o tym ze poprostu towar zostal dopuszczony do obrotu ne terenie kraju.
Firma zajmujaca sie przyciemnianiem szyb moze dysponowac certyfikatem od instytutu,
oznacza to ze gwarantuje zgodnosc z obowiazujacymi normami.
Po czesci jest to maly chwyt marketingowy, bo obkleja tyl samochodu, beda one atestowane, (choc polskie prawo nie wymaga tego) a i tak policje interesuje tylko szyba czolowa i boczne przednie...
Atest moze byc wystawiony na przyciemniona juz szybe, nigdy na folie,
sama szyba nie przepuszcza w 100% swiatla, a im starsza, im bardziej zniszczona, tym mniej swiatelka sie przez nia przebije.
W zasadzie jedynym sposobem, ktory pozwoli na zachowanie norm jest przybiemnianie piecowe, poniewaz umozliwia "plynna" zmiane przepuszczalnosci swiatla.
Moze sie okazac ze szyba przepuszcza 63% swiatla wiec mozna ja przyciemnic o 7 % (z przodu) lub 12% boczne. Piecowo? bez problemu, folia? bedzie problem.
Czyli jezeli firma posiada certyfikat, to znaczy ze jest uprawniona do wystawiania atestu na szybe, certyfikat powinien wystarczyc policji.
Jezeli sie okaze ze przepuszczalnosc nie jest zgodna z przepisami firma moze stracic certyfikat. Wiec oznakowania na szybach maja sluzyc identyfikacji firmy wykonujacej usluge. Zeby nie bylo takiej sytuacji, ze ktos oklei tyl w firmie, potem sam sobie przod i w razie kontroli bedzie sie powolywal na atest. W tym momencie mozna sprawdzic jaki zakres uslug zostal wykonany i czy faktycznie dany zaklad popelnil blad.
Oczywiscie sporo tu rozwazan teoretycznych... w praktyce wystarczy odrobina rozsadku, w razie kontroli KULTURALNA proba przekonania policjanta ze szyba jest ok, zaproponowanie zerkniecia od wewnatrz itd.
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak ale na przyciemnioną szybę piecowo a nie folią.deeper pisze:Atest moze byc wystawiony na przyciemniona juz szybe, nigdy na folie,
A folia atest już ma, bo przeciez sam napisałeś że chodzi o to żeby była przez ISiC dopusczona do użytku w kraju.
Troszkę pokręciłeś, jeśli przepruszcza 63% to już jest poniżej normydeeper pisze:Moze sie okazac ze szyba przepuszcza 63% swiatla wiec mozna ja przyciemnic o 7 % (z przodu) lub 12% boczne. Piecowo? bez problemu, folia? bedzie problem.
Z tym się absolutnie nie zgadzam. No może nie absolutnie. Certyfikat firmy świadczy o tym że robi to ona zgodnie z jakimiś normami, np. w oparciu o materiały i technologie zgodne z polskim prawem, materiały certyfikowane itp. Ale wcale nie oznacza, że szyba taka ma atest. Mogą jedynie w jakiś sposób tym certyfikatem zaświadczać że jest ona bezpieczna podczas wypadku.deeper pisze:Czyli jezeli firma posiada certyfikat, to znaczy ze jest uprawniona do wystawiania atestu na szybe
Jak się uprzesz to przyciemnią Ci szyby przednie boczne niezgodnie z normą, wystawią Ci kwit że oni montowali, ale w razie Policji to Ty masz problem, klient wybiera sobie stopień przyciemnienia.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
Znalazlem tez gdzies stwierdzenie : "Folia posiada certyfikat instutu(...) ceramiki(..) dopuszczajacy do stosowania w polsce"
Ogolnie mowiac firma(ktora posiada certyfikat instytutu) wystawia swistek inforujacy o tym ze szyba jest homologowana i zgodna z przepisami.
Mozna to porownac do haka kolowniczego, montazu instalacji gazowej itd.. homologacje wystawia firma posiadajaca odpowiedni certyfikat, zezwolenia.
A co do szybek, to uwazam ze jak ktos kupuje nowy , lub prawie nowy samochod, to warto wydac na piecowke, niebo a ziemia
Fakt, na odwrot mialo byc w pracy siedzialem ... ciezko sie skupicVRx pisze:Troszkę pokręciłeś, jeśli przepruszcza 63% to już jest poniżej normy
Ale nie dostaniesz od nich atestu !!VRx pisze:Jak się uprzesz to przyciemnią Ci szyby przednie boczne niezgodnie z normą, wystawią Ci kwit że oni montowali, ale w razie Policji to Ty masz problem, klient wybiera sobie stopień przyciemnienia.
Ogolnie mowiac firma(ktora posiada certyfikat instytutu) wystawia swistek inforujacy o tym ze szyba jest homologowana i zgodna z przepisami.
Mozna to porownac do haka kolowniczego, montazu instalacji gazowej itd.. homologacje wystawia firma posiadajaca odpowiedni certyfikat, zezwolenia.
A co do szybek, to uwazam ze jak ktos kupuje nowy , lub prawie nowy samochod, to warto wydac na piecowke, niebo a ziemia
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Atestu na co? Świadczącym o... ?deeper pisze:Ale nie dostaniesz od nich atestu !!
Właśnie szyba oklejona folią nie jest homologowana, nie może być, bo nie da się jej równomiernie przyciemnić, dla oka to może być nie widoczne ale przepuszczalność światła może być różna w różnych miejscach szyby.deeper pisze:Ogolnie mowiac firma(ktora posiada certyfikat instytutu) wystawia swistek inforujacy o tym ze szyba jest homologowana i zgodna z przepisami.
Homologację otrzymuje tylko szyba przyciemniona piecowo.
A certyfikat który dają to jedynie świstek który mówi o tym że wykorzystali materiały zgodne z polskimi normami.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
No wlasnie... a przedewszystkim dlatego ze mozna bardzo dokladnie i ciagle kontrolowac przpuszczalnosc swiatla.VRx pisze:Homologację otrzymuje tylko szyba przyciemniona piecowo.
A certyfikat który dają to jedynie świstek który mówi o tym że wykorzystali materiały zgodne z polskimi normami.
A te swistki to tak jak napisales... dla niekumatych to wystarczy zeby sie skusic na usluge i wyjechac z przekonaniem ze wszystko jest zajebiscie i legalnie.
Ja jestem tylko ciekawy kiedy zabiora sie za oswietlenie...a konkretnie o przednie reflektory,
jezdzi wielu takich co sobie je "podrasowali" i mega oslepiaja ... bo za to to ejszcze nie widzialem zeby policja sie czepiala... a szyby dosc czesto
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 sie 2007, 20:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WGW k\Siedlec
- Kontakt:
Żarówki które sa na allegro, te niby ala xenon to się do niczego nie nadają. Może ładnie wyglądają jak swiecą. Światło które dają jest o wiele gorszej jakości niż ze zwykłych żarówek. Mało tego oślepia i rozprasza się na wszystkie strony. W "Auto Świat" był test tych żarówek i tam było że to tanie barachło. :> Dowody już zabierają i za żarówki, u nas juz kilka osób straciło dowód
TomekWGW by OPEL ASTRA F KOMBI ver. SPORT
Pozdrowienia dla całego Mazowiecka:)
Pozdrowienia dla całego Mazowiecka:)
- Roti
- Posty: 41
- Rejestracja: 03 cze 2012, 20:15
- Imię: ROTI
- Auto: Opel Astra H Kombi
- Silnik: 1,6
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
A jak wygląda oklejenie przodu ???jest możliwość w jakimś stopni przyciemnienie drzwi kierowcy i pasażera bez utraty dowodu rej. przy kontroli ????