: 13 lip 2007, 12:39
deeper, ale Ty piszesz o samych charakterystykach silnika, a voytec pisał o tym, że oprócz mocy znaczenie i to duże ma moment obrotowy bo tak naprawde to od niego zależy przyspieszenie auta. A głównym tematem wątku jest masa a przyspieszenie, więc to czy TD ma moment przy 2000 rpm a benzynka przy 4000 nie gra takiej roli. Myślę że bardziej chodziło o zwrócenie uwagi na to że im moment wyższy i niżej tym lepiej.
P.s. przy okazji... nie dawno spierałem się z bratem o moc i moment właśnie. On ma Omegę 2.2 DTI (w kombi ), która jest sporo cięższa od mojej Asi 1.4 Znaczna jest też różnica w momencie obrotowym i mocy.
I co z tego wyszło (dane podaję z głowy więc mogę się mylić):
Omega 1700 kg 125 KM 280 Nm (coś koło 2000-2500 rpm)
Astra 980 kg 90 KM 125 Nm (zdaje się koło 4000 rpm)
Na oko widać ponad dwa razy większy moment przy czym masa jest mniej niż dwa razy większa. Z resztą:
Omega: 6kg/1Nm 13,6kg/1KM
Astra: 7,84kg/1Nm 10,8kg/1KM
I jaki jest tego efekt?
Od zera jak nie wcisne to może być różnie, przy czym on nie katuje silnika
60-100 objeżdzam Omegę (może nawet od 40km/h nie sprawdzaliśmy tego tak dokładnie)
Powyżej 110-120 nie mam szans
P.s. przy okazji... nie dawno spierałem się z bratem o moc i moment właśnie. On ma Omegę 2.2 DTI (w kombi ), która jest sporo cięższa od mojej Asi 1.4 Znaczna jest też różnica w momencie obrotowym i mocy.
I co z tego wyszło (dane podaję z głowy więc mogę się mylić):
Omega 1700 kg 125 KM 280 Nm (coś koło 2000-2500 rpm)
Astra 980 kg 90 KM 125 Nm (zdaje się koło 4000 rpm)
Na oko widać ponad dwa razy większy moment przy czym masa jest mniej niż dwa razy większa. Z resztą:
Omega: 6kg/1Nm 13,6kg/1KM
Astra: 7,84kg/1Nm 10,8kg/1KM
I jaki jest tego efekt?
Od zera jak nie wcisne to może być różnie, przy czym on nie katuje silnika
60-100 objeżdzam Omegę (może nawet od 40km/h nie sprawdzaliśmy tego tak dokładnie)
Powyżej 110-120 nie mam szans