Polerka rantu

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Tbg

Astro-maniak
Posty: 1146
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:37
Auto: VC
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: TARNOBRZEG/W-WA

Polerka rantu

#1

Nieprzeczytany post autor: Tbg »

Pytanko mam jak się do tego zabrać, bo pewnie sama pasta typu AUTOMAX nie wystarczy, a szkoda mi trochę tracić na felgi miliony jak mogę sam spróbować.

Ze środkiem jakoś sobie poradzę żeby je na czarno przylakierować, a rant widziałbym tak jak ma golfik z osiedla ; [External Link Removed for Guests]

Ciężko będzie na tych moich kołach ?

Obrazek

Awatar użytkownika
Thomas87

Przyjaciel forum
Posty: 1987
Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Thomas87 »

Postaw przód auta na klocki, wrzuć 1-kę niech się kółka toczą ;)

Papier ścierny i jedziesz na połysk :) nic prostszego :)

marcinos

ex-Staff
Posty: 1860
Rejestracja: 25 paź 2007, 15:18
Imię: Marcin
Auto: ASTRA J
Silnik: A14NET
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: marcinos »

zamieszczam instrukcje ;)

1. Do polerki potrzebne nam bedą:
- wiertarka z nasadką z filcu
- żel "SCANSOL" do usówania powłok lakierniczych
- papiery scierne - 400, 600, 800 na mokro, 1200 na mokro , 1500 na mokro, 2000 na mokro i 2500 na mokro .
- pasta polerska - moze byc to np. AUTOMAX w cenie 3 zł za tubke , AUTO SOL w cenie ok. 14 zł za tubke .Ja osobiscie polecam Automax'a bo zostawia mniej rys i pozostaia wiekszy polysk.
2. Nakladamy gruba warstwe Scansol'u. Jest bardzo żrący wiec raczej nie dotykajmy tego golymi raczkami ! Czekamy około 10-20 minut az lakier zacznie pecznieć i sie łuszczyć .Moze sie zdazyc ze po tym czasie lakier nie bedzie schodził bardzo powoli, wtedy operacje trzeba powtórzyć kilkakrotnie az do skutku ewntualnie od razu zacząc drzec to papierem sciernym ...
3. Drzemy papierami od najgrubszego az do najdrobniejszego. Nie drzyjmy za mocno grubymi papierami bo zostana duże rysy.. Stopniowo zmniejszamy ziarnistosc papierów poprzez az dojdziemy do ostatniego .
4. Gdy mamy juz gołe aluminium spolerowane wstepnie papierem 2000 i 2500 ( wtedy nie powinoo juz byc zadnych rys ! ) przystpujemy do polerowania pasta polerską .
5. Mozna polerować recznie nakładajac paste na szmate ale to zalezam tylko do miejsc bardzo trudno dostepnych , bo spolerowanie całosci recznie zajmnie nam kupe czasu ...
6. Nakladamy paste na przystawke filcową na wiertarce ( dobrze jesli wiertrka ma stabilizacje obrotow ale zwykł supermarketowa za 30 zł tez dacie rade ! ) Polerujemy cały element ta nasadką z pasta .
7. Jezeli efekt nie jest zadowalajacy mozemy jeszcze przepolerowac cały element recznie szmatka z pasta ...

miłej pracy :mrgreen:
Chcesz zostać klubowiczem/przyjacielem klubu? [External Link Removed for Guests]
Namiary na Klubowiczów AKP grupa Lublin [External Link Removed for Guests]
Oddział regionalny Klubu, woj lubelskie [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Malecki

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 12 kwie 2009, 12:59
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Malecki »

szkoda troche twojego czasu, u mnie w Radomiu jest koles co 150 zl robi 4 felgi, w polerce na wysoki polysk, wlasnie odebralem swoje od niego i czekaja na zalozenie

[External Link Removed for Guests]

morieris

Astro-maniak
Posty: 3359
Rejestracja: 20 wrz 2007, 21:09
Imię: Wojtek
Auto: F cabrio i G kombi
Silnik: X16SZ i 22DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa / Natolin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: morieris »

Malecki, no co Ty mowisz? :O 150 za 4 sztuki? :O Masz jakis namiar??

[ Dodano: 2009-04-26, 14:43 ]
a tak btw czyzby na tej feldze był continental 175/55 r15 ? :)
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
thomson87

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 16 mar 2009, 17:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: thomson87 »

Tbg, jakie masz et w tych felgach?

Awatar użytkownika
Tbg

Astro-maniak
Posty: 1146
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:37
Auto: VC
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: TARNOBRZEG/W-WA

#7

Nieprzeczytany post autor: Tbg »

Co do felg, polerki nie będzie tylko coś innego. Efekt zobaczycie niebawem. ET nie pamiętam, ale jak Ci pomoże odpowiedź to mogę sprawdzić :P

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

morieris pisze:a tak btw czyzby na tej feldze był continental 175/55 r15 ?
Tak to jest jak ktos ostatnie grosze wydaje na polerke potem go nie stać na odpowiednio szeroka opone do felgi :)

Swego czasu jak pracowałem na serwisie ogumienia jak ktos przynosli mi felgi szerokie na 10 cali i chcial na to oponke 195 to zazwyczaj pokazywalem mu palcem brame wjazdową :).

Raz na samym początku pracy na warsztacie skusiłem się na taką robote to komplet zakładałem 3 godziny.

A przy tym wszystkim nie dosc ze to wyglada jag "gu... w lesie" to jeszcze jest niebezpieczeństwo ze opona zjedzie z rantu uzczelniajacego w ostrym skręcie.

A sama polerka "parapetu" ... spoko sprawa ładnie wygląda tylko szkoda ze jest przy tym po wszystkim tyle roboty nie ma jak tego zabezpieczyc i trzeba polerowac, polerowac, polerowac ... przy myciu, po dezczu w czasie wolnym :) fajne hobby.
Mialem takie hobby jak kiedys postanowilem odpolerowac pokrywy sulnika w mojej byłej jawie 350 - polerowanie trwalo 1 sezon potem mi sie nie chcialo wolalem jezdzić ;).

Pozdro

Awatar użytkownika
Tbg

Astro-maniak
Posty: 1146
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:37
Auto: VC
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: TARNOBRZEG/W-WA

#9

Nieprzeczytany post autor: Tbg »

Tył owszem Continental ale 185/55

Przód nieco inny ale ładniejsza i "zdrowsza" oponka 195/50
rzezniol pisze: Swego czasu jak pracowałem na serwisie ogumienia jak ktos przynosli mi felgi szerokie na 10 cali i chcial na to oponke 195 to zazwyczaj pokazywalem mu palcem brame wjazdową :).

Raz na samym początku pracy na warsztacie skusiłem się na taką robote to komplet zakładałem 3 godziny.
Czyli wychodzi na to, że żaden (za przeproszeniem) z Ciebie serwisant ;)

Co do samych kół, ET 37 a ja je takie kupiłem z takimi oponami więc nie wybrzydzam, przynajmniej się to drogi trzyma :D Pozostaje je tylko doprowadzić to stanu "ładnego" 8)

ODPOWIEDZ