nie polecam tego rozwiązania w astrze g :/ w fce to się jeszcze sprawuje ale w g egr jest podłączony pod komputer i zaślepienie tego zaworu spowoduje wywalanie błędu przez komputersiewicz pisze:na pewno z16se ma EGR'a ktorego mozesz sprobowac zaslepic: [External Link Removed for Guests] .. ale 16 konikow o tym na pewno nie zyskasz..
ja jeszcze poszukam wieczorem jak cos znajde dam znac
[ Dodano: 2007-07-16, 11:48 ]
pewnie nie tylko przepustnice :/ ogólnie te literki C i Z oznaczają normy czystości spalin więc skoro zmieniła się norma to musiało się zmienić coś więcej
kurka nie mam rozpiski tych silników ale napewno się czymś różnią
jest 1.6 8V ale zdaje mi się że w astrze g nie były robione wielopunkty a ten 101Konny silnik to na pewno jest 16 zaworówka
[ Dodano: 2007-07-16, 11:52 ]
takie silniki były w astrach g:
X16SZR 1598 OHC 55 (75)/5200 128/2800 9,6:1 95 bleifrei 14,5 170/?/?/?
Z16SE 1598 OHC 63 (85)/5400 138/2600 9,6:1 95 bleifrei 13,5 180/177/-/-
X16XEL 1598 DOHC 74 (100)/6000 150/3600 10,5:1 95 bleifrei 11,5 188/183/-/190 (D3-Abgasnorm)
Z16XE 1598 DOHC 74 (100)/6000 150/3600 10,5:1 95 bleifrei 11,5 188/183/-/190 (D4-Abgasnorm)