Filtr stożkowy + Strumiennica (+ sprezarka? :O) do 1.4 8V

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry

Czy to cos znaczaco poprawi?

Tak, sam stozek
0
Brak głosów
Tak, stozek + strumiennica
3
8%
Tak, stozek + strumiennica + sprezarka
3
8%
Tak, ale nie oplaca sie w to inwestowac
5
14%
Nie ma opcji i z Asi 1.4 na monowtrysku nie zrobisz Ferrari :)
25
69%
 
Liczba głosów: 36

Awatar użytkownika
Jackass89

Astro-maniak
Posty: 678
Rejestracja: 07 mar 2009, 13:51
Imię: Piotr
Auto: Nie jeden, nie dwa ;)
Silnik: Dwie beny i klekot
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Kontakt:

Filtr stożkowy + Strumiennica (+ sprezarka? :O) do 1.4 8V

#1

Nieprzeczytany post autor: Jackass89 »

Hej!
Moze beda to bardzo laickie pytania, ale ja raczej mechanika sie nie bawie - nie moja dzialka :P Elektronike lapie jak by co i w razie czego moge pomoc, ale teraz oczekuje Waszej pomocy odnosnie taniego "ulepszenia" silnika 1.4 8V (60KM). Czy jakbym wrzucił tam filtr stożkowy + do tego strumiennice to czy to doda jakos zauwazalnie mocy? Czy jest sens wogole sie bawic w takie cos? Dodam, ze po jakims czasie chce tez tlumik zmienic, bo moj oryginal standard powoli siada, ale nie mam chwilowo jeszcze na to kasy - mysle ze tak w okolicach lipca sie tym zajme.
Aha, czy wogole mozna tam wrzucic sprezarke? Kumpel u siebie w starym samochodzie (od razu zaznaczam, ze nie w astrze i nie w monowtrysku) wrzucil sprezarke, ale nie odpalana automatycznie tylko z przelacznika. Po prostu gdy on chcial to zasysalo wiecej powietrza. Ponoc w silniku 1.6 byla to duuuza roznica w momencie i samochod szybciej sie zbieral.
Co sadzicie o takich modyfikacjach? Czy wogole oplaca sie to robic i ile kasy trzebaby w to wlozyc? I najwazniejsze, czy przez to te moje skromne 60 konikow jakos sie "rozmnozy"? :m
Pozdrawiam,
Jackass.

[ Dodano: 2009-05-09, 23:38 ]
Aha, jesli to mozliwe to przy glosowaniu dodawajcie komentarz.
Był Renault Scenic II 1.6 16V '03 + Astra F 1.4 8V '97
Jest Scenic III 1.5 dci '11 + Megane II CC 2.0 16V '07 + Mazda CX-5 2.0T 16V '13
Obrazek

...:::[External Link Removed for Guests]:::...

MlodySZalony

Astro-maniak
Posty: 621
Rejestracja: 24 cze 2008, 22:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: MlodySZalony »

Żeby odczuć różnice to Musisz zrobić dolot i wydech, sam dolot niewiele da. Kompresor fajna sprawa ale wszystko jest uzależnione od stanu silnika i opłacalności. Czasem lepiej wychodzi zrobić swapa niż wkładać kompresor
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Jackass89

Astro-maniak
Posty: 678
Rejestracja: 07 mar 2009, 13:51
Imię: Piotr
Auto: Nie jeden, nie dwa ;)
Silnik: Dwie beny i klekot
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Jackass89 »

MlodySZalony pisze:Kompresor fajna sprawa ale wszystko jest uzależnione od stanu silnika
Stan silnika... Wszyscy mowia ze git. 12 lat, ale nawet 100 tys nie ma zrobionych. Ba, 90 dopiero co stuknelo. Nie ma zadnych wyciekow, nie poci sie, stan bdb - tyle co ja moge ocenic. MlodySZalony, myslisz, ze dobry kompresor ile kosztowac moze? Znaczy łącznie cały dolot?

Jesli o swapa chodzi, to na razie na pewno nie, bo do tego kase trzeba miec. Jesli juz to mysle o tym ze moze kiedys 1.7 Isuzu, ale to sie jeszcze zobaczy. W kazdym razie temat nie o tym :] Chodzi o to zeby przy tym silniku (najlepiej tez spalaniu :roll: ) osiagnac lepsze rezultaty.

[ Dodano: 2009-05-10, 00:23 ]
MlodySZalony pisze:sam dolot niewiele da
Ale jednak da?
Był Renault Scenic II 1.6 16V '03 + Astra F 1.4 8V '97
Jest Scenic III 1.5 dci '11 + Megane II CC 2.0 16V '07 + Mazda CX-5 2.0T 16V '13
Obrazek

...:::[External Link Removed for Guests]:::...

morieris

Astro-maniak
Posty: 3359
Rejestracja: 20 wrz 2007, 21:09
Imię: Wojtek
Auto: F cabrio i G kombi
Silnik: X16SZ i 22DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa / Natolin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: morieris »

Jackass89, powiem Ci z własnego doświadczenia, zamiast katalizatora mam wstawiony zwykly tlumik przelotowy i do tego stożek z power-rurą.

w moim silniku 1.4 8v 82 konie stożek brzmi mistrzowsko i to w zasadzie tyle... a czy osiągi sie poprawily... jedyne co moge powiedziec ze wzrosło spalanie bo co raz częściej zaczynam odwiedzać "odcinkę". Plusem tego jest jeszcze to ze na seryjnej puszce silnik mi sie zamulał, na jednce dochodzil do pewnej predkosci i przestawal przyspieszac... teraz juz tego nie ma, ciągnie od dolu do góry :)

Tak więc jesli chcesz zeby fajnie brzmial jak dodajesz gazu - zaloz stozek z 20cm rurka alu. A co do strumienicy to dla mnie jest to zło ... buczy to niemilosiernie... plusmee stozka jest tez to ze wyjęcie go i zamontowanie seryjnej puchy to dla wprawnej osoby dosłownie kilka minut, a strumienicy juz tak latwo sie nie pozbedziesz ...

tak to u mnie wyglada

Obrazek

Obrazek
[External Link Removed for Guests]

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Oczywiście można założyć turbo sprężarkę, wzmocnić silnik, zrobić wydech i dolot...ale to będzie kosztować tyle co swap na C20xe łącznie z zawieszeniem, hamulcami. Na Twoim miejscu po prostu przerobił bym na wielopunkt, rurę zamiast kata, sportowy filtr i tłumiki, ewentualnie wałek od 13s i powinieneś seryjnego C16nz bez problemu objechać. A może wpierw swap na C16nz i wtedy działać?

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

Macie wszyscy racje, ale nie zauważyliście jednej rzeczy - Jackass89, pisząc o sprężarce miał na myśli taką "pompkę" :D a nie kompresor, który faktycznie kosztuje sporo :D

Jackass89, wiesz co, chciałbym się z Tobą podzielić moimi doświadczeniami, ale zacznę od pytania - masz gaz? Nie, to dobrze, wyjaśnię później. A jak masz, to jeszcze lepiej ;)

Dolot - żeby dało się z niego wykrzesać te choćby 3km, musisz to zrobić perfekcyjnie, podliczając, stożek (nawet nie k&n) kupisz jakiś Simota, dasz za niego 70zł, dolot dedykowany około 150, sam zamontujesz - oszczędzisz na koszcie montarzu. Masz 63konie mechaniczne.

Wydech, obliczysz perfekcyjnie, będziesz wiedział jaką średnicę rury położyć, jakie tłumiki. Licząc rurę za 100zł (nierdzewka z docięciem/dogięciem), tłumik środkowy 100, końcowy 200. Masz 65km :)

Teraz myślisz - wydałem już nie mało, a dalej 65 koni, to może, skoro to pasuje plug&play założę wielopunkta (trochę góry silnika z 1.4 8v 82km), nie wydasz wiele więcej jak za wydech, a doda Ci sporo mocy, bierzesz! 500zł, sam montujesz. Masz 82km+te~5 z wydechu i dolotu = wielkim szczęściem osiągasz 90km! Dalej nie ma sensu, bo wszystkie home-made taniutkie metody już wykorzystałeś ;)

Masz 90 koni mechanicznych, jak w hondzie! :) Ale dalej około ~130nM momentu obrotowego... Ale to nic, podliczmy ile to kosztowało:

dolot 220zł
wydech 400zł
wielopunkt 500zł

Suma - 1120zł=90km

A teraz policz: zdrowiutki c20ne - komplet 700zł, wsadzasz, zmieniasz olej, to tamto sramto, wyjdzie 900zł, za reszte kupujesz używane zawieszenie i hamulce, a to wszystko co masz obecnie - sprzedajesz po taniości za te 400zł powiedzmy

Masz 2.0 i 400zł i 115koni i 170+nM :) Ładnie wygląda, ale dużo pali, jedziesz do gazownika, zakładasz najprostszą 2 generację za 9 stówek (dozbieraj 500) i przez pół roku Ci się to zwraca, a cieszysz się sporą mocą ;)


Tak robię właśnie ja, mam Kadetta GSi 8b (115km), miałem go przerabiać, na około 140 (wałek, dolot, wydech, głowica) ale wyszłoby mnie tyle, ile dałem za kompletnego dawcę z c20xe, który ma w serii 150 koni, ale jego Cinie polecam, bo już do neigo idzie sekwencja i w ogóle jest droższy w utrzymaniu.


A co do Twojej sytuacji to jeszcze 1.4 jest kolizyjne - 2.0 8v nie ;)




Dozbieraj i swapuj :)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

morieris

Astro-maniak
Posty: 3359
Rejestracja: 20 wrz 2007, 21:09
Imię: Wojtek
Auto: F cabrio i G kombi
Silnik: X16SZ i 22DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa / Natolin
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: morieris »

Wasyl, wszystko fajnie z tym swapem, tyle ze wydaje mi sie ze troche zanizyles koszty ... bo kolega napisal ze mechanika to nie jest jego dziedzina... wiec do swapa trzeba by jeszcze pare stówek za robocizne doliczyc, a niech do tego dojdą jakies pierdoly w silniku, które moga okazac sie kosztowne ... dlatego ja ja bym nie byl taki pewien czy 1200 PLN wystarczy ... Ale jesli ma zaprzyjazniony warsztat ktory mu to zrobi po kosztach i mimo wszystko bedzie go na to stac, to ok :)
[External Link Removed for Guests]

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

morieris, no fakt, na mechanika musi policzyć, a co do silnika, to nie jest tak źle :) Najtaniej c20ne można już za 250zł kupić, po 700 chodzą ładne sztuki, sam jak wsadzę xe, to moje ne będę chciał za tyle sprzedać, bo jest naprawdę igła i służy dzielnie nie biorąc oleju nawet grama :)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

LysyCC

ex-Staff
Posty: 397
Rejestracja: 02 lip 2007, 11:26
Imię: Michał
Auto: Huuuuunnnndddddaaa
Silnik: V6 suko!
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#9

Nieprzeczytany post autor: LysyCC »

No dobra mechaniory a zdradzicie mi sekret regulacji składu mieszanki w turbo na przycisk?? Bo rozumiem że miałaby to być dmuchawka elektryczna z odkurzacza dziadka (polski home made electric turbo - podróbka tego z jebaj.com). Tamte hamerykańskie wynalazki nie działaja i co najwyżej mozna silnik zabić a co dopiero jakiś "home made".

Ludzie pomyślcie czasem co piszecie, turbo na przycisk? - to moze od razu se wiatraczek od chłodzenia procka w kompie wlóżcie w dolot i bedzie super.

Z 1.4 pocisku nie zrobisz, chcesz to swapuj na coś wiekszego ale pamiętaj że konie w NA to drogie konie, a doładowane konie to dużo palące i często psujące się konie.

I jeszcze kwestia swapa z gazem według mnie to jak chcesz zabic silnik to juz twoja sprawa ale dla mnie to samochod albo jeździ tanio albo zapier.... jednego z drugim to ci nawet w erze nie dadzą.
"Woody"- pogromca golfiarzy :D

radekastra

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 15 mar 2009, 11:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: z Polski
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: radekastra »

uzyskanie przyrostu kilku-kilkunastu koni w 1.4 jest możliwe nie bardzo tanie ale tez nie strasznie drogie... na większy przyrost nie ma co liczyć... ja mam 1.4 60 km i powiem wam ze tez mam zamiar parę przeróbek wprowadzić ale nie chce robic z tej astry rakiety(i tak nie możlwe) po prostu chce aby sprawniej się jeździło (60 km to troche za mało gdy astra jest załadowana), a cóż małe splanie rzędu 6,5 litra i tez myśle mała awaryjność, tanie cześci przmeaiwją za tym silnikiem, dokładnie albo jedno albo drugie albo ekonomicznie albo swap na większy o większym potencjale i frajda z jazdy:), ps a i tak jedze cały czas 100 przy czym w noicy boje się 90 przekraczac ostatnio same zwierzaki zaliczam:P

ODPOWIEDZ