Wymiana zwykłego filtru na stożkowy ??

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
miaste

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 18 lut 2009, 23:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wymiana zwykłego filtru na stożkowy ??

#1

Nieprzeczytany post autor: miaste »

Witam naszła mnie chęć na zmianę zwykłego w astrze f 1.8 , filtru na stożkowy powiedzmy np taki [External Link Removed for Guests] oczywiście plus [External Link Removed for Guests] .
Ale teraz jest pytanie nasuwa się pytanie ponieważ zwykłego filtru po prawej stronie odchodzi druga rurka do silnika ? Co z nią jak się wymienia filtr ?

[External Link Removed for Guests]

morieris

Astro-maniak
Posty: 3359
Rejestracja: 20 wrz 2007, 21:09
Imię: Wojtek
Auto: F cabrio i G kombi
Silnik: X16SZ i 22DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa / Natolin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: morieris »

miaste, po pierwsze, wyjmujesz cała puszke filtra, odpinajac zaczepy, pozniej masz śrubki od dolu i przy blotniku, ta rura ktróa idzie od filtra w stronę grilla to tylko doprowadzenie powietrza do filtra, więc tego też sie pozbywasz. Zostaje Ci guma która idzie od przepustnicy do puszki filtra której juz w tym momencie nie masz.
Druga sprawa, zmierz sobie jaka jest srednica gumy na wyjsciu do puszki filtra, potem poszukaj sobie rurki aluminiowej o długosci 20 cm i o zmierzonej przez Ciebie srednicy (szukaj jako power rura) no cos takiego [External Link Removed for Guests] potem poszukaj sobie stożka o srednicy wejscia rury takiej samej jak wczesniej zmierzyles, albo z przejsciówkami.

Potem spinasz wszystko cybantami i cieszysz sie stożkiem :) tak to wyglada u mnie:

[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

miaste

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 18 lut 2009, 23:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: miaste »

OK ok wszystko już jest cacy :D , a powiedz mi przymocowałeś go jakoś do blachy żeby nie latał ? i jak z zużywaniem tego filtru jest ?

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: riko »

Witam,najprościej by było włożyć do oryginalnej puszki odpowiednio mały stożek.Ale co tam większość wywala puszkę i ładuje stozek.Zrobienie osłony to podstawa ponieważ silnik będzie oddychał goracym powietrzen z pod maski a tak osłona pomoże w odbiciu temperatury.Jest jeszcze jeden temat-koledzy jak kupujecie stożki to przed założeniem pamiętajcie o na oliwieniu filtra.Ponieważ nowe filtry są zupelnie suche i przepuszczają wszystkie brudy do silnika...
Caravan do końca...

LysyCC

ex-Staff
Posty: 397
Rejestracja: 02 lip 2007, 11:26
Imię: Michał
Auto: Huuuuunnnndddddaaa
Silnik: V6 suko!
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#5

Nieprzeczytany post autor: LysyCC »

Tak wogóle to najlepiej byłoby zrobić CAI w nadkolu i nie dawać alu rury bo sie grzeje tylko carbon rure, wtedy by to coś dało a tak to możesz mieć conajwyżej lepsze samopoczucie :)
"Woody"- pogromca golfiarzy :D

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: VRx »

LysyCC pisze:a tak to możesz mieć conajwyżej lepsze samopoczucie
I dźwięk :D

miaste

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 18 lut 2009, 23:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: miaste »

To w końcu warto to robić czy nie !! Bo 120 zł wpakować w to na marne nie trzeba ! A te świece 3 czy 4 punktowe ? Co o nich myślicie , bo jakoś ostatnio mi się obiło o uszy że to też jakoś polepsza czy moc czy coś innego ! ?? Jak to z nimi jest ?

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: kornel »

miaste,
miaste pisze:A te świece 3 czy 4 punktowe ? Co o nich myślicie , bo jakoś ostatnio mi się obiło o uszy że to też jakoś polepsza czy moc czy coś innego ! ?? Jak to z nimi jest ?
Z takimi świecami efekt jest podobny do działań ze stożkiem. Co do filtra: kup sobie wkład normalny, ale markowy, np MANN. Świece najlepsze są te, które są przewidziane dla Twojego typu silnika i takie stosuj, to nie będziesz musiał Etopiryny kupować. Metodami, jak stożek, czy wieloelektrodowe świece mocy silnikowi nie dodasz. :D
Jakby co, to...?

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: VRx »

To w końcu warto to robić czy nie !!
warto ;) +5KM
świece +10KM
zaczniesz spod świateł robić dużo mocniejsze i nowsze auta.... :P

A tak na poważnie, jeśli chcesz zwiększyć moc to nie w ten sposób. Jeśli chcesz uzyskać rasowy dźwięk to wsadź stożek, dźwięk zmieni się nie do poznania.
A świece wymieniaj po prostu regularnie i w przewidzianym przez producenta czasie, kupuj markowe, sprawdzone, nie polepszysz nic ale nie zaszkodzisz.

mariocccp

Astro-maniak
Posty: 297
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: mariocccp »

Kup świece normalne NGK i filtr powietrza K&N zamiennik oryginalnego.
Tematy znane od stuleci ;)
Na lato wywal tą rurkę od osłony kolektora i zajmij się skonstruowaniem dużego łapacza powietrza.
Napewno odczujesz różnice :m
Obrazek

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ