sportowy wałek rozrządu
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 lip 2007, 15:04
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 lip 2007, 15:04
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
hmm.. kupno turbiny to dopiero początek wydatków:
- odprężenie silnika (choćby uszczelką)
- intercooler
- kolektor wydechowy
- modyfikacja układu wydechowego i dolotu
- zmiana wtrysków i pompy paliwa
- blow off
- strojenie
no i oczywiście uwzględniam to, że silnik jest w idealnym stanie i nie trzeba przy nim nic robić
Tak więc turbo to wydatek znaacznie większy niż 2000zł
- odprężenie silnika (choćby uszczelką)
- intercooler
- kolektor wydechowy
- modyfikacja układu wydechowego i dolotu
- zmiana wtrysków i pompy paliwa
- blow off
- strojenie
no i oczywiście uwzględniam to, że silnik jest w idealnym stanie i nie trzeba przy nim nic robić
Tak więc turbo to wydatek znaacznie większy niż 2000zł
możliwe niektóre firmy wolą zaniżać niż później wysłuchiwać pretensji, że miało być 15KM a nie 13KM, wiec te 10% to jest gwarantowany przyrost, a cała reszta ponadto to prezencik . Ja dalej utrzymuje, że dobry wałek + program 15% powinny spokojnie dać.wencik pisze:No chyba by nie zaniżył tego na swoją nie korzyść.
Pozdrawiam
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
Walek + program ? 15% przytostu mocy ?? nie ma bata...
Walek zmieni raczej charakterystyke sinika, i przebieg mocy oraz momentu.
Przyrost mocy mozna razcej oszacowac, ale nie zagwarantowac.
Podobnie z kompem, inne mapy wtrysku poprawiaja charakterystyke.
Warto zauwazyc, ze dazenie do mocy max jest troche takim owczym pedem...
bo gwarantuje wam ze jak sie spotkajana kresce 2 auta, o tej samej masie,
ta sama skrzynia, ale jeden bedzie mial silnik 100km przy 6tys,
a drugi 75km ale moc lepiej rozlozona i zaczynajaca sie mozliwie nisko... mocniejsza fura zostanie w tyle.
Przykladowo mocniejszy samochod ma moc max 100km przy 6tys,
przy 5 tys ma 80km, przy 4 tys ma 60km, a przy 2 tys ma juz tylko 35km.
Slabszy samochod ma 75km ale przy 2 tys dysponuje 55km, przy 3 tys 65 km, 4tys 70 km, a przy 5 tys osiaga max 75 km.
Wydawalo by sie, ze 100 koni vs 75 koni wynik jest oczywisty... ale nie do konca.
Dopiero na dluzszym odcinku 100km wygra... po prsotu pojedzie szybciej.
Takze korzystniej zeby uzyskac mozliwie syoka moc w szerszym zakreasie obrotow.
Nie pisze o momencie obrotowym bo jest on scisle zwiazany z moca i jego przebieg jest rownie wazny jak mocy.
Znalazlem przyklady:
Jadac takim autem w ruchu miejskim dysponuje sie niezbyt duza iloscia koni i momentu...
Kazdy zapewne wyczul sinik na ktorym biegu pzry jakiej predkosci najlepiej sie rozpedza, przy jakis tam obrotach... a jak by tak silnik rozpedzal sie juz od 2 tys ? do odciecia ? to by bylo cos...
Walek zmieni raczej charakterystyke sinika, i przebieg mocy oraz momentu.
Przyrost mocy mozna razcej oszacowac, ale nie zagwarantowac.
Podobnie z kompem, inne mapy wtrysku poprawiaja charakterystyke.
Warto zauwazyc, ze dazenie do mocy max jest troche takim owczym pedem...
bo gwarantuje wam ze jak sie spotkajana kresce 2 auta, o tej samej masie,
ta sama skrzynia, ale jeden bedzie mial silnik 100km przy 6tys,
a drugi 75km ale moc lepiej rozlozona i zaczynajaca sie mozliwie nisko... mocniejsza fura zostanie w tyle.
Przykladowo mocniejszy samochod ma moc max 100km przy 6tys,
przy 5 tys ma 80km, przy 4 tys ma 60km, a przy 2 tys ma juz tylko 35km.
Slabszy samochod ma 75km ale przy 2 tys dysponuje 55km, przy 3 tys 65 km, 4tys 70 km, a przy 5 tys osiaga max 75 km.
Wydawalo by sie, ze 100 koni vs 75 koni wynik jest oczywisty... ale nie do konca.
Dopiero na dluzszym odcinku 100km wygra... po prsotu pojedzie szybciej.
Takze korzystniej zeby uzyskac mozliwie syoka moc w szerszym zakreasie obrotow.
Nie pisze o momencie obrotowym bo jest on scisle zwiazany z moca i jego przebieg jest rownie wazny jak mocy.
Znalazlem przyklady:
Jadac takim autem w ruchu miejskim dysponuje sie niezbyt duza iloscia koni i momentu...
Kazdy zapewne wyczul sinik na ktorym biegu pzry jakiej predkosci najlepiej sie rozpedza, przy jakis tam obrotach... a jak by tak silnik rozpedzal sie juz od 2 tys ? do odciecia ? to by bylo cos...
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
- Imię: Michał
- Auto: astra,bmw
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
deeper fajny przykład dałeś ... myślę że wałek razem ze strojeniem to jest niezłe rozwiązanie , do tego zastanawiam się czy czasem nie zrobić odrazu głowicy -1 albo -2 mm ... jeśli przyrosty po wymianie będą się plasowały rzędem 15% , i to za około 2000 zł to jaknajbardziej jestem za !! w moim silniku przyrost 15% daje jakieś 18 koni czyli 143KM !!!! to o 4 konie mniej niż jednostka 2.2 litra.... planuję od dłuższego czasu zrobić coś z silnikiem i to co przedstawiłem tutaj chyba najbardziej sie opłaca...ale wiecej juz nie wycisnę z tego silnika bo:turbina jest stanowczo za droga i za duzo z nią pierniczenia , do tego jak dla mnie silnik długo nie wytrzyma....co do swapa to wszystko było by fajnie ale ... jakbym chciał wpakować silnik ten 2,2 litra i uzyskać podobną moc... to sami sobie policzcie .. juz się nie opłaca , więc wybrałem , wałek+chip,wydech mam już przekonstruowany,dolot też... jeśli ma ktoś jakieś wykresy albo coś po zmianie wałka itp to jak najbardziej wrzucajcie tutaj;)
==========82%===========
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
- Imię: Michał
- Auto: astra,bmw
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt: