Walek + program ? 15% przytostu mocy ?? nie ma bata...
Walek zmieni raczej charakterystyke sinika, i przebieg mocy oraz momentu.
Przyrost mocy mozna razcej oszacowac, ale nie zagwarantowac.
Podobnie z kompem, inne mapy wtrysku poprawiaja charakterystyke.
Warto zauwazyc, ze dazenie do mocy max jest troche takim owczym pedem...
bo gwarantuje wam ze jak sie spotkajana kresce 2 auta, o tej samej masie,
ta sama skrzynia, ale jeden bedzie mial silnik 100km przy 6tys,
a drugi 75km ale moc lepiej rozlozona i zaczynajaca sie mozliwie nisko... mocniejsza fura zostanie w tyle.
Przykladowo mocniejszy samochod ma moc max 100km przy 6tys,
przy 5 tys ma 80km, przy 4 tys ma 60km, a przy 2 tys ma juz tylko 35km.
Slabszy samochod ma 75km ale przy 2 tys dysponuje 55km, przy 3 tys 65 km, 4tys 70 km, a przy 5 tys osiaga max 75 km.
Wydawalo by sie, ze 100 koni vs 75 koni wynik jest oczywisty... ale nie do konca.
Dopiero na dluzszym odcinku 100km wygra... po prsotu pojedzie szybciej.
Takze korzystniej zeby uzyskac mozliwie syoka moc w szerszym zakreasie obrotow.
Nie pisze o momencie obrotowym bo jest on scisle zwiazany z moca i jego przebieg jest rownie wazny jak mocy.
Znalazlem przyklady:
Jadac takim autem w ruchu miejskim dysponuje sie niezbyt duza iloscia koni i momentu...
Kazdy zapewne wyczul sinik na ktorym biegu pzry jakiej predkosci najlepiej sie rozpedza, przy jakis tam obrotach... a jak by tak silnik rozpedzal sie juz od 2 tys ? do odciecia ? to by bylo cos...