Telefon Nokia z AUDI w Astrze F

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
NoOne3

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:06
Imię: Maciek
Auto: Opel Astra F - 1.8i + LPG
Silnik: C18NZ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: NoOne3 »

Komórki i blututy tylko w głowach :P, a przecież [External Link Removed for Guests] F to samochód z początku lat 90', telefon kabinowy bardzo pasuje do niego klimatem, więc jeżeli przeszczep by się udał, to byłaby rewelacja.
Tyle, że nie wiadomo zupełnie co to za telefon, i czy spełnia on wymagania dzisiejszej sieci komórkowej, jeżeli nie to pozostałby jedynie klimatycznym gadżetem z minionej epoki.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2012, 15:08 przez NoOne3, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 3235

#12

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

_RAMZESEK_ pisze:Mi się wydaję, że podŁącza się tylko do niego zasilanie i wkŁada kartę sim. Telefon strowania nie potrzebuje ma wszystko w sobie tak jak tel komórkowy
To zależy jak się chce to rozwiązać, bo telefon może korzystać z fabrycznego zestawu audio. Antena, jak to ma miejsce w innych (nowszych) autach może mieć inną podstawę, lub być odrębnym podzespołem dla tego telefonu.

Osobiście najpierw podpiąłbym ten telefon pod zasilanie celem sprawdzenia co się będzie działo.
Pawka87 pisze:pogadaj z dobrym elektronikiem to wszystko da rade zrobić :) mojego kumpla ojciec w vectrze B zrobił sobie alarm na zasadzie, że kupił kartę sim jakiejś sieci z numerem telefonu, zaprogramował jakiś moduł, płytke, kość, pamięć nie wiem :P i w razie włączenia alarmu w samochodzie numer ten dzwoni na jego telefon komórkowy.
Takie rozwiązania najczęściej się spotyka w domowych alarmach, ale można takie coś zaadaptować do samochodu :)

klomaciej

Astro-maniak
Posty: 129
Rejestracja: 05 lis 2008, 21:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: klomaciej »

obawiam się że taki telefon to jeszcze w sieciach typu centertel pracował (inny system niż dzisiejszy ) więc możesz mieć problemy z podłączeniem się do "sieci"

Awatar użytkownika
Jackass89

Astro-maniak
Posty: 678
Rejestracja: 07 mar 2009, 13:51
Imię: Piotr
Auto: Nie jeden, nie dwa ;)
Silnik: Dwie beny i klekot
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Jackass89 »

Nikt sie tu nie wypowiadal juz jakis czas, ja to dopiero przeczytalem. I niestety musze zmartwic zalozyciela tematu - ten telefon pracuje w sieci NMT, tak jakby poprzedniku GSM. Wiec nici z dzialania tego. Wbudowac owszem mozna, tylko pytanie po co :P

Lepszym pomyslem jest zabudowanie jakiegos prostego telefonu typu Nokia 3310. Robilem to kiedys w 126p i do tej pory sie spisuje. Koszta:
kom w dobrym stanie technicznym ~20-30zl
17 przyciskow zwiernych ~17zl na allegro, w elektronicznym taniej mozna wychaczyc
ladowarka samochodowa ~10zl
zestaw sluchawkowy ~5zl
głośnik CB ~10zl
kable góra 10zl
Łącznie okolo 80zl w najgorszym wypadku ;)

Instrukcja:
-znajdujesz miejsce na umieszczenie telefonu, klawiszy, wyswietlacza, glosnika i mikrofonu
-z plytki klawiatury zdejmujesz membrane, odłączasz wyswietlacz
-do stykow wyswietlacza na plytce glownej lutujesz kable, a potem dolutowujesz je do wyswietlacza
-do kazdego z klawiszy na plytce klawiatury lutujesz kable i przyciski zwierne (one spelniaja funkcje klawisza)
-usuwasz wlacznik telefonu z plytki glownej i takze lutujesz kabelki do przycisku zwiernego
-klawisze i lcd montujesz w wybranym miejscu
-w zestawie sluchawkowym usuwasz sluchawke i podlaczasz glosnik. Umieszczasz go w wybranym miejscu przeciagajac kabel tak aby mikrofon byl w miejscu w ktorym bedzie dobrze zbieral
-podlaczasz zestaw sluchawkowy do telefonu
-podlaczasz ladowarke - mozesz jej kable na stale zlutowac z instalacja zapalniczki (prad na II pozycji stacyjki)

Jesli chodzi o wyjscie telefonu to mozna np. podlaczyc pod aux'a w radiu. Glosnik 8ohm o srednicy 165mm jest sprawdzony i 3310 z zestawem sluchawkowym daje rade z tym. 100mm praktyczniejszy, bo mniej miejsca zajmuje :) Oczywiscie radio wtedy trzeba przyciszyc.

Jak ktos chce to na zamowienie moge wykonac takie zestawy tak od wrzesnia. W sumie u mnie 3310 sie wala ze 40szt jak nie wiecej :P
Był Renault Scenic II 1.6 16V '03 + Astra F 1.4 8V '97
Jest Scenic III 1.5 dci '11 + Megane II CC 2.0 16V '07 + Mazda CX-5 2.0T 16V '13
Obrazek

...:::[External Link Removed for Guests]:::...

Awatar użytkownika
Hendrixx

Astro-maniak
Posty: 514
Rejestracja: 28 sty 2009, 10:58
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: 1.8 benz
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#15

Nieprzeczytany post autor: Hendrixx »

Jackass89, a ja mam pytanie z innej beczki, czy byłbyś w stanie taką nokię sparować z alarmem by rzeczywiście dzwonił gdy alarm się włączy? Pytam bo widzę, że znasz się na rzeczy :]
Jak mawiają daltoniści: Życie jest jak tęcza: raz białe, raz czarne :)



[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Jackass89

Astro-maniak
Posty: 678
Rejestracja: 07 mar 2009, 13:51
Imię: Piotr
Auto: Nie jeden, nie dwa ;)
Silnik: Dwie beny i klekot
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Jackass89 »

Hendrixx, w zasadzie mysle ze byloby to do zrobienia.

Pierwszy lepszy sposob jaki sie nasuwa - do przemyslenia jeszcze, ale poki co to wlasnie sie zwijam do wyjazdu :P - pod syrene podpinasz jeden z klawiszy telefonu i pod ten klawisz przypisujesz numer telefonu do siebie. W momencie jak wlacza sie alarm tworzy sie zwarcie na klawiszu - czyli tak jakbys trzymal klawisz - i telefon dzwoni pod przypisany tam numer. Zastanawiam sie tylko jak wyeliminowac impuls w(y)laczania alarmu ("pikniecie"), bo wtedy by sie wstukiwala pzypisana cyfra... Ale to jest jeszcze do obmyslenia po weekandzie.

Generalnie mysl przedstawiona na szybko bez szczegolow technicznych ;)
Był Renault Scenic II 1.6 16V '03 + Astra F 1.4 8V '97
Jest Scenic III 1.5 dci '11 + Megane II CC 2.0 16V '07 + Mazda CX-5 2.0T 16V '13
Obrazek

...:::[External Link Removed for Guests]:::...

Awatar użytkownika
Hendrixx

Astro-maniak
Posty: 514
Rejestracja: 28 sty 2009, 10:58
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: 1.8 benz
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#17

Nieprzeczytany post autor: Hendrixx »

Jackass89 pisze:Generalnie mysl przedstawiona na szybko bez szczegolow technicznych

ale już mi się podoba... jak się coś wykombinuje to przyjeżdzam do W-wy :mrgreen:
Jak mawiają daltoniści: Życie jest jak tęcza: raz białe, raz czarne :)



[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Jackass89

Astro-maniak
Posty: 678
Rejestracja: 07 mar 2009, 13:51
Imię: Piotr
Auto: Nie jeden, nie dwa ;)
Silnik: Dwie beny i klekot
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Jackass89 »

Hendrixx, spoko spoko ;) Tylko sie zastanawiam gdzie w Astrze czy F czy G mozna wstawic taki kom pokladowy. Jako alarm to spoko, bo zawsze gdzies sie wcisnie, ale jako kom to gdzie? W sumie to jakby przestudiowac centralke alarmu fabrycznego (tylko do cholery musze znalezc ta centralke, bo nigdzie jej nie ma :evil: ), to trzeba zobaczyc czy na jakims kablu nie idzie prad w momencie wlaczenia alarmu, tam gdzie nie idzie w czasie "pikniecia" w celu otworzenia/zamkniecia... Hmmm...
Był Renault Scenic II 1.6 16V '03 + Astra F 1.4 8V '97
Jest Scenic III 1.5 dci '11 + Megane II CC 2.0 16V '07 + Mazda CX-5 2.0T 16V '13
Obrazek

...:::[External Link Removed for Guests]:::...

Awatar użytkownika
Hendrixx

Astro-maniak
Posty: 514
Rejestracja: 28 sty 2009, 10:58
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: 1.8 benz
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#19

Nieprzeczytany post autor: Hendrixx »

Jackass89 pisze:W sumie to jakby przestudiowac centralke alarmu fabrycznego
..o ile ma się fabryczny bo Ja nie mam :P

Gdzieś mojemu kumplowi przewinął się schemat czegoś podobnego. Przynajmniej on tak twierdził, zapytam i będę wiedział :D
Jak mawiają daltoniści: Życie jest jak tęcza: raz białe, raz czarne :)



[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ