Zdejmowanie relingów w kombi.

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
koodeu

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2009, 13:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Zdejmowanie relingów w kombi.

#1

Nieprzeczytany post autor: koodeu »

Witam serdecznie. Jestem tu nowy. Nabyłem niedawno Astrę G w wersji kombi i chciałbym zdjąć relingi z dachu. Czy wiecie jak się to robi? Jak są one mocowane? Czy da się to zrobić nie zdejmując podsufitki?

Co później zrobić z pustymi miejscami po nich? Czy są jakieś zaślepki czy też może można dostać gdzieś pełne całe listy dachowe?

Zrobiłem sobie małą symulację dla porównania i wyglądałoby to tak:

z railami:

[External Link Removed for Guests]

bez raili:

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
bartek121

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 09 lip 2009, 1:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: bartek121 »

Witam kolegę z Pabianic, z tego co wiem jeżeli są to oryginalne relingi to zdejmiesz je bez problemów, a gdy je zdejmiesz to tam w listwie zapewne będą schowane zaślepki gdyż zaślepki się wsuwają w listwę.

bubu1769

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
Imię: Bartłomiej
Auto: Vectra b
Silnik: Z16XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: bubu1769 »

Najlepiej przejdź się do salonu Opla oni tam powinni wiedzieć czy są jakieś zaślepki do tego.
Mój [External Link Removed for Guests] :D

morieris

Astro-maniak
Posty: 3359
Rejestracja: 20 wrz 2007, 21:09
Imię: Wojtek
Auto: F cabrio i G kombi
Silnik: X16SZ i 22DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa / Natolin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: morieris »

bartek121, chyba nie wiesz o czym mowisz... to nie chodzi o bagaznik dachowy, tylko o relingi, które są na stałe przykręcone do karoserii...

Z tego co mi sie wydaje to bez zdejmowania podsufitki nie dasz rady. A co do zamaskowania to musisz poszukac od astry g classic kombi. One wychodziły w wiekszości bez relingów. Na początek proponowałbym telefon do ASO a jesli cena bedzie niszczyć to trzeba by szukać na allegro i po szrotach. Albo wykonać jakąś własnoręczną rzeżbę z listew od innych wersji nadwoziowych.

Jedyne co mnie martwi to to czy nie bedzie Ci ciekło do śrdoka... u mnie w eFce cieknie nawet z relingami :(
[External Link Removed for Guests]

bubu1769

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
Imię: Bartłomiej
Auto: Vectra b
Silnik: Z16XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: bubu1769 »

morieris, co do cieknięcia to wystarczy zastosować silikon ;) ewentualnie sprawdz czy szczeliwo na łączeniach ci nie puściło, a w przypadku koodeu, silikon, śrubki z dużymi łbami i nakrętki :D
Mój [External Link Removed for Guests] :D

Awatar użytkownika
koodeu

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2009, 13:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: koodeu »

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Wydaje mi się że powinien być jakiś sposób zdejmowania tego ustrojstwa bez rozbebeszania sufitu. Szperam po necie ale za diabła nic nie mogę znaleźć na ten temat.

celius

Astro-maniak
Posty: 71
Rejestracja: 12 sie 2009, 8:32
Imię: Przemas
Auto: Zafira CDX a była Astra F CDX
Silnik: diesel
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: niedaleko pyrlandi
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: celius »

koodeu pisze:Dzięki Panowie za odpowiedzi. Wydaje mi się że powinien być jakiś sposób zdejmowania tego ustrojstwa bez rozbebeszania sufitu. Szperam po necie ale za diabła nic nie mogę znaleźć na ten temat.
Raczej nie ma innego sposobu. Właśnie przerabiam to w F-ce i wątpię żeby inaczej było w G.

Relingi są przykręcone śrubami i trzeba zdjąć podsufitkę (lub lekko ją nagiąć) żeby dostać się do śrub.

Awatar użytkownika
koodeu

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2009, 13:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: koodeu »

damn... :evil:

WojtekRybnik

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 13 lip 2008, 17:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: WojtekRybnik »

Przerabialem zdejmowanie relingow w Fce w zeszlym tygodniu. Obejdzie sie bez zdejmowania podsufitki, trzeba jedynie pozdejmowac wszystkie rączki, daszki, uszczelki drzwi odgiac, oraz wykrecic plastikowe oslony tylnych okien. Dostep sredniawy, trzeba uwazac zeby nie "zlamac" podsufitki, ale z nasadką przegubem oraz przedluzeniem da sie to zrobic :) Czas pracy przy jednym relingu ok 30-50 min spokojnej pracy, tak zeby nic nie polamac i nie pobrudzic podsufitki. Mysle ze w Astrze G bedzie podobnie
A zeby nie ciekly to tak jak kolega wyzej pisal, odtluscic, masa uszczelniajaca wokol otworow, oraz srub na samym relingu, skrecic i nie ma prawa cieknac :)

Przy zdejmowaniu relingow moznaby w miejsce otworow wkrecic odpowiedniej wielkosci sruby na masie uszczelniajacej, na to zamontowac odpowiednie listwy maskujace z wersji bez relingow i bedzie dobrze :)

Pozdro

celius

Astro-maniak
Posty: 71
Rejestracja: 12 sie 2009, 8:32
Imię: Przemas
Auto: Zafira CDX a była Astra F CDX
Silnik: diesel
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: niedaleko pyrlandi
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: celius »

WojtekRybnik pisze:Przerabialem zdejmowanie relingow w Fce w zeszlym tygodniu. Obejdzie sie bez zdejmowania podsufitki, trzeba jedynie pozdejmowac wszystkie rączki, daszki, uszczelki drzwi odgiac, oraz wykrecic plastikowe oslony tylnych okien. Dostep sredniawy, trzeba uwazac zeby nie "zlamac" podsufitki, ale z nasadką przegubem oraz przedluzeniem da sie to zrobic :) Czas pracy przy jednym relingu ok 30-50 min spokojnej pracy, tak zeby nic nie polamac i nie pobrudzic podsufitki. Mysle ze w Astrze G bedzie podobnie


Pozdro
Dokładnie robiłem tak samo. Może źle się wyraziłem bo podsufitki nie trzeba do końca ściągać ale ..... przy takim ściąganiu relingów niewiele brakuje do pełnego ściągnięcia

ODPOWIEDZ