Zdejmowanie relingów w kombi.
- koodeu
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sie 2009, 13:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Zdejmowanie relingów w kombi.
Witam serdecznie. Jestem tu nowy. Nabyłem niedawno Astrę G w wersji kombi i chciałbym zdjąć relingi z dachu. Czy wiecie jak się to robi? Jak są one mocowane? Czy da się to zrobić nie zdejmując podsufitki?
Co później zrobić z pustymi miejscami po nich? Czy są jakieś zaślepki czy też może można dostać gdzieś pełne całe listy dachowe?
Zrobiłem sobie małą symulację dla porównania i wyglądałoby to tak:
z railami:
[External Link Removed for Guests]
bez raili:
[External Link Removed for Guests]
Co później zrobić z pustymi miejscami po nich? Czy są jakieś zaślepki czy też może można dostać gdzieś pełne całe listy dachowe?
Zrobiłem sobie małą symulację dla porównania i wyglądałoby to tak:
z railami:
[External Link Removed for Guests]
bez raili:
[External Link Removed for Guests]
- bartek121
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lip 2009, 1:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Vectra b
- Silnik: Z16XE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
-
- Posty: 3359
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 21:09
- Imię: Wojtek
- Auto: F cabrio i G kombi
- Silnik: X16SZ i 22DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa / Natolin
- Kontakt:
bartek121, chyba nie wiesz o czym mowisz... to nie chodzi o bagaznik dachowy, tylko o relingi, które są na stałe przykręcone do karoserii...
Z tego co mi sie wydaje to bez zdejmowania podsufitki nie dasz rady. A co do zamaskowania to musisz poszukac od astry g classic kombi. One wychodziły w wiekszości bez relingów. Na początek proponowałbym telefon do ASO a jesli cena bedzie niszczyć to trzeba by szukać na allegro i po szrotach. Albo wykonać jakąś własnoręczną rzeżbę z listew od innych wersji nadwoziowych.
Jedyne co mnie martwi to to czy nie bedzie Ci ciekło do śrdoka... u mnie w eFce cieknie nawet z relingami
Z tego co mi sie wydaje to bez zdejmowania podsufitki nie dasz rady. A co do zamaskowania to musisz poszukac od astry g classic kombi. One wychodziły w wiekszości bez relingów. Na początek proponowałbym telefon do ASO a jesli cena bedzie niszczyć to trzeba by szukać na allegro i po szrotach. Albo wykonać jakąś własnoręczną rzeżbę z listew od innych wersji nadwoziowych.
Jedyne co mnie martwi to to czy nie bedzie Ci ciekło do śrdoka... u mnie w eFce cieknie nawet z relingami
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Vectra b
- Silnik: Z16XE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
- koodeu
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sie 2009, 13:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 12 sie 2009, 8:32
- Imię: Przemas
- Auto: Zafira CDX a była Astra F CDX
- Silnik: diesel
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: niedaleko pyrlandi
- Kontakt:
Raczej nie ma innego sposobu. Właśnie przerabiam to w F-ce i wątpię żeby inaczej było w G.koodeu pisze:Dzięki Panowie za odpowiedzi. Wydaje mi się że powinien być jakiś sposób zdejmowania tego ustrojstwa bez rozbebeszania sufitu. Szperam po necie ale za diabła nic nie mogę znaleźć na ten temat.
Relingi są przykręcone śrubami i trzeba zdjąć podsufitkę (lub lekko ją nagiąć) żeby dostać się do śrub.
- koodeu
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sie 2009, 13:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 lip 2008, 17:57
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Przerabialem zdejmowanie relingow w Fce w zeszlym tygodniu. Obejdzie sie bez zdejmowania podsufitki, trzeba jedynie pozdejmowac wszystkie rączki, daszki, uszczelki drzwi odgiac, oraz wykrecic plastikowe oslony tylnych okien. Dostep sredniawy, trzeba uwazac zeby nie "zlamac" podsufitki, ale z nasadką przegubem oraz przedluzeniem da sie to zrobic Czas pracy przy jednym relingu ok 30-50 min spokojnej pracy, tak zeby nic nie polamac i nie pobrudzic podsufitki. Mysle ze w Astrze G bedzie podobnie
A zeby nie ciekly to tak jak kolega wyzej pisal, odtluscic, masa uszczelniajaca wokol otworow, oraz srub na samym relingu, skrecic i nie ma prawa cieknac
Przy zdejmowaniu relingow moznaby w miejsce otworow wkrecic odpowiedniej wielkosci sruby na masie uszczelniajacej, na to zamontowac odpowiednie listwy maskujace z wersji bez relingow i bedzie dobrze
Pozdro
A zeby nie ciekly to tak jak kolega wyzej pisal, odtluscic, masa uszczelniajaca wokol otworow, oraz srub na samym relingu, skrecic i nie ma prawa cieknac
Przy zdejmowaniu relingow moznaby w miejsce otworow wkrecic odpowiedniej wielkosci sruby na masie uszczelniajacej, na to zamontowac odpowiednie listwy maskujace z wersji bez relingow i bedzie dobrze
Pozdro
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 12 sie 2009, 8:32
- Imię: Przemas
- Auto: Zafira CDX a była Astra F CDX
- Silnik: diesel
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: niedaleko pyrlandi
- Kontakt:
Dokładnie robiłem tak samo. Może źle się wyraziłem bo podsufitki nie trzeba do końca ściągać ale ..... przy takim ściąganiu relingów niewiele brakuje do pełnego ściągnięciaWojtekRybnik pisze:Przerabialem zdejmowanie relingow w Fce w zeszlym tygodniu. Obejdzie sie bez zdejmowania podsufitki, trzeba jedynie pozdejmowac wszystkie rączki, daszki, uszczelki drzwi odgiac, oraz wykrecic plastikowe oslony tylnych okien. Dostep sredniawy, trzeba uwazac zeby nie "zlamac" podsufitki, ale z nasadką przegubem oraz przedluzeniem da sie to zrobic Czas pracy przy jednym relingu ok 30-50 min spokojnej pracy, tak zeby nic nie polamac i nie pobrudzic podsufitki. Mysle ze w Astrze G bedzie podobnie
Pozdro