Malowanie Pokrywy Silnika

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Łukaszek

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 25 sie 2009, 23:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Malowanie Pokrywy Silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: Łukaszek »

witam... z racji tego zze moja poprzednia pokrywa była pęknieta kupiłem nową (plastikową) i mysle o pomalowaniu jej w kolor auta :) niebieski metalic....

jaki spray musi byc do takiej czesci? czy ta pokrywa mocno sie nagrzewa?
koniecznie musi to byc żaroodporny spray?

taki efekt chcialbym osiagnac
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Łukaszek pisze:pokrywa była pęknięta, więc kupiłem nową (plastikową)
... aby pomalować plastik musisz go wcześniej potraktować specjalnym podkładem do plastiku ... na alle jest wszystko ... czy się nagrzewa :?: powinieneś wiedzieć ... raczej tak ...


P.S. Poprawiłem nieco cytat ...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

Łukaszek

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 25 sie 2009, 23:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Łukaszek »

ale jak sie nagrzewa :) bylem wczoraj w sklepie i widzialem normalny spray niebieski metalic ale nie wiem jak on sie zachowa na tej pokrywie
widzialem takze spray żaroodporny ( do 650stopni) ale tylko albo czarny albo biały....

i nie wiem wlasnie czy to musi byc zaroodporny koniecznie ....czy zwykly moze wytrzyma...bo jednak ten plastik nie nagrzewa sie az tak chyba mocno :D bo sie nie topi ;p
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Łukaszek pisze:ale jak sie nagrzewa
... to pytanie :?: czy odpo :?: dotknij to zobaczysz ...
Łukaszek pisze:jak on sie zachowa na tej pokrywie
... ja bym spróbował - zawsze można zmyć ...
... lakiery na aucie są suszone w komorach lakierniczych w wysokich temp więc są odporne na temp ...

P.S. Zacznij używać znaków przestankowych i ALT-a ...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

silvo44 pisze: ... lakiery na aucie są suszone w komorach lakierniczych w wysokich temp więc są odporne na temp ...
Bzdura, primo, nie w wysokich temperaturach, a secundo są to inne lakiery niż te w sprayu, w sprayu masz 1komponentowe a lakieruje się dwukomponentowymi i twardość oraz odporność powłoki zapewnia utwardzacz.


Poza tym - to co do tematu - poszukaj info o lakierze strukturalnym, to się będzie najbardziej nadawało do Twojego celu
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Wasyl, Łukaszek nie pisze jaki ma lakier na aucie - przestań się popisywać ...
Wasyl pisze:twardość oraz odporność powłoki zapewnia utwardzacz.
... raczej zewnętrzny lakier bezbarwny ...
... pomyliło Ci się chyba z klejami - dwuskładnikowymi ...
Wasyl pisze:nie w wysokich temperaturach,
... jeśli 60-80 st C to dla Ciebie niska temp to gratki ...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

silvo44, ośmieszasz się :m

Popisywać, to ty sie przed wnukami możesz, nie życzę sobie tego typu tekstów ;)

silvo44 pisze:
Wasyl pisze:twardość oraz odporność powłoki zapewnia utwardzacz.
... raczej zewnętrzny lakier bezbarwny ...
... pomyliło Ci się chyba z klejami - dwuskładnikowymi ...
Wasyl pisze:nie w wysokich temperaturach,
... jeśli 60-80 st C to dla Ciebie niska temp to gratki ...
Sam gówno wiem o lakiernictwie, ale takie podstawy mam jednak opanowane... Nie pomyliło mi się z klejami 2 składnikowymi, nie martw się, polecam Ci lepiej, lub w ogóle zgłębić temat lakierów i lakierowania, a nie prowadzić akademicką dyskusję.

A co do temperatury - wysoka, to dla mnie jest przy kolektorze wydechowym, a nie 30 stopni więcej niż optymalna dla człowieka.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Wasyl pisze:silvo44, ośmieszasz się :m

Popisywać, to ty sie przed wnukami możesz, nie życzę sobie tego typu tekstów ;)
... to ja sobie nie życzę ... mam starsze dzieci od Ciebie :!: :!: i nie prowokuj - nie pierwszy raz podważasz to co piszę - już mnie kiedyś wkurzałeś ... jesli chcesz o malowaniu pogadać w cztery oczy to nie ma sprawy ...
Wasyl pisze:gówno wiem o lakiernictwie
... to po przeczytaniu tematu przejdź do następnego ...
Wasyl pisze:polecam Ci
... mi to możesz piwo postawić a nie wydawać polecenia - ochłoń bo pogadamy inaczej ...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

Usunięty użytkownik 3235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Nie jestem lakiernikiem ale:
w przypadku elementów plastikowych najpierw kładzie się podkład zwiększający przyczepność, potem podkład wypełniający (tzw. filler), bazę i na koniec lakier bezbarwny. Do lakierów, którymi mają być malowane elementy plastikowe dodaje się uplastyczniacz (dodawany do bezbarwnego lakieru i podkładu)- i to jest najważniejsze, ponieważ plastik jest materiałem, który pod wpływem naprężeń wygina się, uplastyczniacz ma zapobiec odpryskiwaniu lakieru.

Taka jest moja wiedza na temat malowania plastików czy prawidłowa nie wiem, wydaje mi się że tak :)

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

silvo44 pisze:
Wasyl pisze:silvo44, ośmieszasz się :m

Popisywać, to ty sie przed wnukami możesz, nie życzę sobie tego typu tekstów ;)
... to ja sobie nie życzę ... mam starsze dzieci od Ciebie :!: :!: i nie prowokuj - nie pierwszy raz podważasz to co piszę - już mnie kiedyś wkurzałeś ... jesli chcesz o malowaniu pogadać w cztery oczy to nie ma sprawy ...
Wasyl pisze:gówno wiem o lakiernictwie
... to po przeczytaniu tematu przejdź do następnego ...
Wasyl pisze:polecam Ci
... mi to możesz piwo postawić a nie wydawać polecenia - ochłoń bo pogadamy inaczej ...
Nie obchodzi mnie w jakim wieku masz dzieci, piwa z Tobą pić nie będę, bo nie jesteś godnym partnerem do tego dla mnie, a wkurzać mnie też wkurzasz, bo gówno wiedząc o temacie wprowadzasz ludzi w błąd, a to, że masz 20 lat więcej, nie znaczy, że możesz się do mnie tak odnosić. Jeszcze raz napiszę: nie wprowadzaj ludzi w błąd - pisz tylko to, czego jesteś pewien, a nie to co Ci się wydaje. Jak człowiek, który nie słyszał o lakierze 2 komponentowym może mieć jakąkolwiek wiedzę o lakierowaniu, a tym bardziej jakim prawem może doradzać takie pierdoły na ogólnodostępnym forum...

[ Dodano: 2009-09-06, 15:22 ]
silvo44 pisze: Wasyl napisał/a:
polecam Ci

... mi to możesz piwo postawić a nie wydawać polecenia - ochłoń bo pogadamy inaczej ...
A w jaki to sposób chcesz ze mną "gadać inaczej"?
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

ODPOWIEDZ