Obliczanie pojemnosci kolektora ssacego
Obliczanie pojemnosci kolektora ssacego
Chce przerobic kolektor z C26NE z systemem dual ram tak zeby biegal w C30NE. Zapowiada sie totalna rzezba bo nie jest przystosowany do potrzeb 3.0. Z doswiadczen wynika ze taki seryjny kolektor w C30NE powoduje spadek mocy do 140 KM. Silnik C26NE nie jest zmodyfikowany jakos specjalnie pod dual rama i jest blizniacza jednostka w porownaniu do C30NE nie liczac dolotu. Wiec tak przyczyna nie dzialania tego shitu tkwi albo w ECu co jest malo prawdopodobne albo w pojemnosci kolektora i przepustowosci (C26NE).
Teraz potrzebuje jakies info co obliczania kolektorow. Sprawa nie jest latwa bo dolot ma prawie 1500 mm dlugosci razem z "wezami" a w/g teorii w samochodach turystycznych powinno byc max 750 mm +/- 80 mm.
Wszelkie sugestie poza nie oplaca sie tego robic i szkoda zachodu beda mile widziane
Pozdro
Teraz potrzebuje jakies info co obliczania kolektorow. Sprawa nie jest latwa bo dolot ma prawie 1500 mm dlugosci razem z "wezami" a w/g teorii w samochodach turystycznych powinno byc max 750 mm +/- 80 mm.
Wszelkie sugestie poza nie oplaca sie tego robic i szkoda zachodu beda mile widziane
Pozdro
Agniszka, a ime Łukasz??
Hehe dzieki za odzew ale juz mam opanowany temat
Moze w skrocie to przedstawie. :
Mix kolektorow z C30NE i C30SE do tego komp z C26NE z wgranymi mapami paliwa i zaplonu z C30NE. Wybor padl na kompa z C26NE bo tam jest sterowanie Dual Ramem. Jest jeszcze opcja ze sterowaniem z C30SE ale do tego trzeba spawac blok pod czujniki spalania stukowego i zalozyc czujnik halla... W teorii powinno biegac. Zobaczymay jak to wyjdzie w praktyce...
Jednak do testow jeszcze troche czasu bo musze skrecic kolektor ssacy od C30SE i wyslac kompy od C26NE i C30NE do Lublina... No i przedewszystkim skonczyc swapa co powinno nastapic pod koniec weekendu w przyszlym tygodniu. Jak zwykle niedziela w garazu :/
A i jeszcze jedno... Moze sie nie orientujesz ale kolektory z systemem Dual Ram sa nietypowe i obliczenie pojemnosci moze nic nie dac... Moj blad ze zle zredagowalem temat ale wszystko calkiem niedawno wyszlo...
Fotki kolektorow:
C26NE
C30SE
C30NE
(to jest rzecz jasna C20NE ale kolektor wyglada niemalze identycznie)
Hehe dzieki za odzew ale juz mam opanowany temat
Moze w skrocie to przedstawie. :
Mix kolektorow z C30NE i C30SE do tego komp z C26NE z wgranymi mapami paliwa i zaplonu z C30NE. Wybor padl na kompa z C26NE bo tam jest sterowanie Dual Ramem. Jest jeszcze opcja ze sterowaniem z C30SE ale do tego trzeba spawac blok pod czujniki spalania stukowego i zalozyc czujnik halla... W teorii powinno biegac. Zobaczymay jak to wyjdzie w praktyce...
Jednak do testow jeszcze troche czasu bo musze skrecic kolektor ssacy od C30SE i wyslac kompy od C26NE i C30NE do Lublina... No i przedewszystkim skonczyc swapa co powinno nastapic pod koniec weekendu w przyszlym tygodniu. Jak zwykle niedziela w garazu :/
A i jeszcze jedno... Moze sie nie orientujesz ale kolektory z systemem Dual Ram sa nietypowe i obliczenie pojemnosci moze nic nie dac... Moj blad ze zle zredagowalem temat ale wszystko calkiem niedawno wyszlo...
Fotki kolektorow:
C26NE
C30SE
C30NE
(to jest rzecz jasna C20NE ale kolektor wyglada niemalze identycznie)
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: