Jak to jest z tym powietrzem ?

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
domel

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
Kontakt:

Jak to jest z tym powietrzem ?

#1

Nieprzeczytany post autor: domel »

Jak to jest z powietrzem doprowadzanym do silnika ?? Lepiej pracuje dostając zimne, czy ciepłe ? :/ Chodzi o moc, osiągi i takie tam brane pod uwagę :P

siewicz

Astro-maniak
Posty: 256
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: siewicz »

im zimniejsze tym lepsze :)
Pozdrawiam
Obrazek

Kostek

Astro-maniak
Posty: 1399
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Marcin
Auto: Vectra C
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2004
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Kostek »

Słuchaj sprawa jest prosta. Cieple powietrze jest zadkie, a zimne jest geste. W komorze spalania im bedzie bogatrza mieszanka (odpowiednia ilosc benzyny i paliwa) tym praca silnika bedzie wydajniejsza. Zimne powietrze zawiera znacznie wiecej skladnikow chemicznych(wodor, azot czy co tam jeszcze jest) na cm3 niz powietrze cieple, dzieki temu w komorze spalania zajmuje mniejsza powierzchnie i jest bardziej bogate.

Roznica pomiedzy cieplym, a zimnym powietrzem jest taki sa jak pomiedzy zwyklym paliwem 95, a np V-Power Racing.

Mowiac inaczej im wiecej trotylu tym wieksze bum!!!

Nie wiem czy czegos nie pomylilem, jak by co poprawcie mnie.
JADĄ, JADĄ, JADĄ ŚWIRY JADĄ!!!
Obrazek
Obrazek

bobi

Astro-maniak
Posty: 1810
Rejestracja: 16 cze 2007, 17:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: bobi »

nie ma to jak porównywać zimne powietrze do trotylu ;)
ASTEROIDALNY STAN NIEWAŻKOŚCI .... ;]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

WaldazZz

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: WaldazZz »

Tak jak Kostek napisał. Im powietrze chłodniejsze, tym ma większą masę i może związać więcej paliwka. A im więcej paliwka, tym więcej mocy , momentu itd.

Agniszka

#6

Nieprzeczytany post autor: Agniszka »

z fizyki wiadomo że ciała stałe gazy pod wpływem temperatury sę rozrzeeżają. im zimniej tym bardziej sie :skurcza":) w silnikach wolnossących jak i w doładowanych jest ustawiony optymalny skąłd powietzra i paliwa. by podana dawka paliwa sie spaliła musi mieć odpowiednia porcję powietrza. gdy to powietrze dostanie sie ciepłe(np nieszczelność w układzie dolotowym lub chociażby nie prawidłowo zamontowany stożęk) silnik dostaje tzwanego zamulenie. Im powietrze jest bardziej zimne tym ma mniejsza objętość czyli w jednym cyyklu ssania wypełnionym zimnym powietrzem będzie więcej cząsteczke tlenu tak bardzo potrzebnego dospalania zaś objetościowo porównująć ciepłego powietrza wejdzie tyle samo ale w ciepłym będzie znajdowao sie mniej cząsteczek tlenu. do dobrej pracy silnika potzreba zimnego powietrza oraz sama konstrukacja układu dolotowego musi byc odpowiednia.(mam tu na myśli międzyinnymi ludzi co zakładaja stożki zaraz za przepustnica itp)

ODPOWIEDZ