Jak pomalować zaciski i bębny hamulcowe?
- Konradopel
- Posty: 607
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
- Imię: Konrad
- Auto: "Czekoladka"
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Jak pomalować zaciski i bębny hamulcowe?
Na moich bębnach pojawia się korozja i chciałbym jakoś temu zaradzić.
Coraz łatwiej trafić na specjalne farby w sprayu do malowania 'hamulców'.
Pytanie: czy warto zastosować taką farbę, czy może jakąś inną i jak przygotować powierzchnię aby efekt był dość trwały? Jak oczyścić bębny i czy stosować podkłady (jakie podkłady)?
Oczywiście chodzi o prace w warunkach domowych!!
Coraz łatwiej trafić na specjalne farby w sprayu do malowania 'hamulców'.
Pytanie: czy warto zastosować taką farbę, czy może jakąś inną i jak przygotować powierzchnię aby efekt był dość trwały? Jak oczyścić bębny i czy stosować podkłady (jakie podkłady)?
Oczywiście chodzi o prace w warunkach domowych!!
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 1810
- Rejestracja: 16 cze 2007, 17:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Domowym sposobem to:
1. Oczyścić zaciski szczotką drucianą
2. Odrdzewić odrdzewiaczem
3. Spłukać rozpuszczalnikiem
4. Pomalować farbą ok 3 razy (zależnie od koloru czy dobrze kryje czy nie)
Jeśli chodzi o farby do zacisków to te specjalne nie polecam ponieważ kolory nie są tak wyraziste a poza tym to te farby się gorzej trzymają niż normalne. Te farby mają niby za zadanie lepiej odprowadzać ciepło z hamulców. Z dośwaidczednia wiem że ta niewielka poprawa wmiany ciepła z otoczeniem nie ma praktycznie żadnego wpływu na hamowanie auta. A skoro nie ma różnicy więc po co przepłacać
1. Oczyścić zaciski szczotką drucianą
2. Odrdzewić odrdzewiaczem
3. Spłukać rozpuszczalnikiem
4. Pomalować farbą ok 3 razy (zależnie od koloru czy dobrze kryje czy nie)
Jeśli chodzi o farby do zacisków to te specjalne nie polecam ponieważ kolory nie są tak wyraziste a poza tym to te farby się gorzej trzymają niż normalne. Te farby mają niby za zadanie lepiej odprowadzać ciepło z hamulców. Z dośwaidczednia wiem że ta niewielka poprawa wmiany ciepła z otoczeniem nie ma praktycznie żadnego wpływu na hamowanie auta. A skoro nie ma różnicy więc po co przepłacać
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 12:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Kontakt:
Polecam Hammerite w małej puszcze (koszt ok. 12zł) zostanie Ci jeszcze 3/4 puszki tej farby. Trochę ciężko się rozprowadza, ale ogólnie polecam. Mam juz kilka miesięcy i nic się nie dzieje. Ja nie malowałem bezpośrednio "na rdzę" tylko mniej więcej według metody zaproponowanej przez kolege lesio822 z wyjątkiem, że wystarczą 2 warstwy Powodzenia
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja coprawda pomalowałem tylko bębny a co w tej sprawie zrobiłem. Otóż przeczyściłem szczotą drucianą a następnie lekko przeczyściłem szmatką Na sam koniec normalny spray Efekt zadawalający.
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
- Imię: Jacek
- Auto: Astra 2.2 SRI
- Silnik: Z22SE
- Lokalizacja: Northampton, UK
- Kontakt:
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 02 lip 2007, 1:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa - Natolin
- Kontakt:
- Konradopel
- Posty: 607
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
- Imię: Konrad
- Auto: "Czekoladka"
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Odrdzewiacz dużo daje!! Co do farby to wziąłem matowy podkład anty korozyjny (spray) a nie jakiś tam 2x droższy hammerite. Jak ktoś chce połysk i kolor to na to emalia zwykła.
Mi zależało tylko na pozbyciu sie z bębnów rdzawego nalotu i zostawiłem szary mat. Efekt ciekawy!
Mi zależało tylko na pozbyciu sie z bębnów rdzawego nalotu i zostawiłem szary mat. Efekt ciekawy!
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
- Imię: Jacek
- Auto: Astra 2.2 SRI
- Silnik: Z22SE
- Lokalizacja: Northampton, UK
- Kontakt:
- Konradopel
- Posty: 607
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
- Imię: Konrad
- Auto: "Czekoladka"
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Ponieważ odświeżałem moje bębny po 1,5 roku ostatniego malowania i przy okazji pomalowałem bębny w Asi mojego taty postanowiłem wstawić fotkę.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Dodam że instrukcja:
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Dodam że instrukcja:
przy zastosowaniu zwykłego podkładu antykorozyjnego w sprayu daje trwały i dobry efektlesio822 pisze:1. Oczyścić zaciski szczotką drucianą
2. Odrdzewić odrdzewiaczem
3. Spłukać rozpuszczalnikiem
4. Pomalować farbą ok 3 razy (zależnie od koloru czy dobrze kryje czy nie)
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]