Jak pomalować zaciski i bębny hamulcowe?

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
Konradopel

Astro-maniak
Posty: 607
Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
Imię: Konrad
Auto: "Czekoladka"
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Jak pomalować zaciski i bębny hamulcowe?

#1

Nieprzeczytany post autor: Konradopel »

Na moich bębnach pojawia się korozja i chciałbym jakoś temu zaradzić.
Coraz łatwiej trafić na specjalne farby w sprayu do malowania 'hamulców'.
Pytanie: czy warto zastosować taką farbę, czy może jakąś inną i jak przygotować powierzchnię aby efekt był dość trwały? Jak oczyścić bębny i czy stosować podkłady (jakie podkłady)?
Oczywiście chodzi o prace w warunkach domowych!!
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]

bobi

Astro-maniak
Posty: 1810
Rejestracja: 16 cze 2007, 17:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: bobi »

[External Link Removed for Guests]

Ja mam niebieskie i mnie sie podobają 8)
ASTEROIDALNY STAN NIEWAŻKOŚCI .... ;]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Domowym sposobem to:
1. Oczyścić zaciski szczotką drucianą
2. Odrdzewić odrdzewiaczem
3. Spłukać rozpuszczalnikiem
4. Pomalować farbą ok 3 razy (zależnie od koloru czy dobrze kryje czy nie)

Jeśli chodzi o farby do zacisków to te specjalne nie polecam ponieważ kolory nie są tak wyraziste a poza tym to te farby się gorzej trzymają niż normalne. Te farby mają niby za zadanie lepiej odprowadzać ciepło z hamulców. Z dośwaidczednia wiem że ta niewielka poprawa wmiany ciepła z otoczeniem nie ma praktycznie żadnego wpływu na hamowanie auta. A skoro nie ma różnicy więc po co przepłacać :P

bartek_87

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2007, 12:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: bartek_87 »

Polecam Hammerite w małej puszcze (koszt ok. 12zł) zostanie Ci jeszcze 3/4 puszki tej farby. Trochę ciężko się rozprowadza, ale ogólnie polecam. Mam juz kilka miesięcy i nic się nie dzieje. Ja nie malowałem bezpośrednio "na rdzę" tylko mniej więcej według metody zaproponowanej przez kolege lesio822 z wyjątkiem, że wystarczą 2 warstwy ;) Powodzenia

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: chiken »

Ja coprawda pomalowałem tylko bębny a co w tej sprawie zrobiłem. Otóż przeczyściłem szczotą drucianą a następnie lekko przeczyściłem szmatką :) Na sam koniec normalny spray :D Efekt zadawalający.
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

Mordoklej

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
Imię: Jacek
Auto: Astra 2.2 SRI
Silnik: Z22SE
Lokalizacja: Northampton, UK
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Mordoklej »

Oczyscic druciakiem i np. benzyna.. Nastepnie 2 warstwy Hammerite..

Obrazek

Obrazek
2004 VAUXHALL ASTRA G 2.2 SRI
PRODRIVE BODYKIT, SPRĘŻYNY APEX 35/35, FELGI 17 CALI Z VAUXHALL VECTRA ELITE, WYDECH IRMSCHER
OPONY HANKOOK VENTUS V12 EVO 215/40 R17 Y

Drewno

Astro-maniak
Posty: 122
Rejestracja: 02 lip 2007, 1:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Drewno »

Dokładnie tak samo robilem czyli szczotka druciana odłuscic bezyną i Hammerite w sprayu jest ok.

Awatar użytkownika
Konradopel

Astro-maniak
Posty: 607
Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
Imię: Konrad
Auto: "Czekoladka"
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Konradopel »

Odrdzewiacz dużo daje!! Co do farby to wziąłem matowy podkład anty korozyjny (spray) a nie jakiś tam 2x droższy hammerite. Jak ktoś chce połysk i kolor to na to emalia zwykła.
Mi zależało tylko na pozbyciu sie z bębnów rdzawego nalotu i zostawiłem szary mat. Efekt ciekawy!
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]

Mordoklej

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
Imię: Jacek
Auto: Astra 2.2 SRI
Silnik: Z22SE
Lokalizacja: Northampton, UK
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Mordoklej »

Daj fotki :k :mrgreen:
2004 VAUXHALL ASTRA G 2.2 SRI
PRODRIVE BODYKIT, SPRĘŻYNY APEX 35/35, FELGI 17 CALI Z VAUXHALL VECTRA ELITE, WYDECH IRMSCHER
OPONY HANKOOK VENTUS V12 EVO 215/40 R17 Y

Awatar użytkownika
Konradopel

Astro-maniak
Posty: 607
Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
Imię: Konrad
Auto: "Czekoladka"
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Konradopel »

Ponieważ odświeżałem moje bębny po 1,5 roku ostatniego malowania i przy okazji pomalowałem bębny w Asi mojego taty postanowiłem wstawić fotkę.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Dodam że instrukcja:
lesio822 pisze:1. Oczyścić zaciski szczotką drucianą
2. Odrdzewić odrdzewiaczem
3. Spłukać rozpuszczalnikiem
4. Pomalować farbą ok 3 razy (zależnie od koloru czy dobrze kryje czy nie)
przy zastosowaniu zwykłego podkładu antykorozyjnego w sprayu daje trwały i dobry efekt
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ