opel astra 1999 caravan 2.0 di 16v 82 km
opel astra 1999 caravan 2.0 di 16v 82 km
Witam
kilka dni temu nabylem astre carawan 1999 z sinkiem di 16v 82 km . Mam pytnie , jak moge podniesc moc do powiedzmy okolo 100km ? moze intercooler ¿? z gory dziekuje i pozdrawiam
kilka dni temu nabylem astre carawan 1999 z sinkiem di 16v 82 km . Mam pytnie , jak moge podniesc moc do powiedzmy okolo 100km ? moze intercooler ¿? z gory dziekuje i pozdrawiam
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
teoretycznie i praktycznie można ale czy to polata 1000km czy 10tyś km to już nikt Ci tego nie zagwarantuje :/
ogólnie mówią że opel ma słabe dieselki to podkręcania :/
w tym silniku jedynie co można by było zrobić to chyba najlepiej dać właśnie intercooler i zmodyfikować ECU
ogólnie to kolega gangsta szykuje się do takiej przeróbki powoli tak więc może trochę się wstrzymaj
a ogólnie najlepiej i najtaniej to wywalić ten silnik i wstawić ten (X/Y)*20DTH co ma seryjnie 100KM
* nie pamiętam czy z czy y
ogólnie mówią że opel ma słabe dieselki to podkręcania :/
w tym silniku jedynie co można by było zrobić to chyba najlepiej dać właśnie intercooler i zmodyfikować ECU
ogólnie to kolega gangsta szykuje się do takiej przeróbki powoli tak więc może trochę się wstrzymaj
a ogólnie najlepiej i najtaniej to wywalić ten silnik i wstawić ten (X/Y)*20DTH co ma seryjnie 100KM
* nie pamiętam czy z czy y
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Dorzucenie IC i remap w ECU powinno sprawic ze bedzie te 101 koni. Oba silniki pod wzgledem budowy sa te same-turbo identyczne, pompa choc nieraz wystemuje ze sie rozni(koncowka nr GM jest inna) jest taka sama, tak samo wtryski. Tylko brak tego IC. Mozna by wstawic wieksze turbo jeszcze i powinno byc wiecej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
wesoł nie wzięłeś pod uwagę że to może być X20DTL a nie Y20DTL a tam są jeszcze inne wtryskiwacze. Y20DTH ma takie same jak Y20DTL
Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa promieniowa, zawierająca własny moduł elektronicznego sterowania (o złączu 9-stykowym) i połączona za jego pośrednictwem z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika
Typ
- silnik X20DTL / Bosch VP 44
- silnik Y20DTL / Bosch VP 44 PSG 5 S3
- silnik Y20DTH / Bosch VP 44 PSG 5 PI S3
ciekawe co to za różnice w tych oznaczeniach? trzeba by było się zorientować bo może na zwykłej pompie nie da się wyciągnąć tych 100M
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
- silnik X20DTL
- 1. stopień 18 MPa
- 2. stopień 36,5 MPa
- silniki Y20DTL oraz Y20DTH
- 1. stopień 22 MPa
- 1. stopień 38 MPa
inne ciśnienia otwarcia wtryskiwacza wskazuje że one też się różnią
skrzynie biegów mogą być też rózne
- silniki X20DTL oraz Y20DTL / F18+WRD lub F23WR
- silnik Y20DTH / F23WR
ale poza tym i intercoolerem to faktycznie żadnych innych różnic nie ma tak jak piszesz mała różnica w kompie i najprawdopodobniej we wtryskiwaczach bo 99r to jeszcze chyba X20DTL
Tak więc dołożyć inter, przełożyć pompę, wymienić wtryski, pewnie zmienić kompa i ma się te 100M
mało tego jak chce się więcej to można jeszcze bardziej pokombinować tzn:
wrzucić intercooler od 2.2DTI, wrzucić turbinę od 2.2DTI pasuje idealnie a ma już zmienną geometrię łopatek, dołożyć sterownik zmiennej geometrii łopatek do turbiny potem jakiś chip żeby wystroić i myślę że spokojnie na tym sprzęcie wycisnęło by się ze 120KM
tylko że koszt tych modów będzie bardzo duuży czasem bardziej opłaca się sam silnik przełożyć
Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa promieniowa, zawierająca własny moduł elektronicznego sterowania (o złączu 9-stykowym) i połączona za jego pośrednictwem z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika
Typ
- silnik X20DTL / Bosch VP 44
- silnik Y20DTL / Bosch VP 44 PSG 5 S3
- silnik Y20DTH / Bosch VP 44 PSG 5 PI S3
ciekawe co to za różnice w tych oznaczeniach? trzeba by było się zorientować bo może na zwykłej pompie nie da się wyciągnąć tych 100M
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
- silnik X20DTL
- 1. stopień 18 MPa
- 2. stopień 36,5 MPa
- silniki Y20DTL oraz Y20DTH
- 1. stopień 22 MPa
- 1. stopień 38 MPa
inne ciśnienia otwarcia wtryskiwacza wskazuje że one też się różnią
skrzynie biegów mogą być też rózne
- silniki X20DTL oraz Y20DTL / F18+WRD lub F23WR
- silnik Y20DTH / F23WR
ale poza tym i intercoolerem to faktycznie żadnych innych różnic nie ma tak jak piszesz mała różnica w kompie i najprawdopodobniej we wtryskiwaczach bo 99r to jeszcze chyba X20DTL
Tak więc dołożyć inter, przełożyć pompę, wymienić wtryski, pewnie zmienić kompa i ma się te 100M
mało tego jak chce się więcej to można jeszcze bardziej pokombinować tzn:
wrzucić intercooler od 2.2DTI, wrzucić turbinę od 2.2DTI pasuje idealnie a ma już zmienną geometrię łopatek, dołożyć sterownik zmiennej geometrii łopatek do turbiny potem jakiś chip żeby wystroić i myślę że spokojnie na tym sprzęcie wycisnęło by się ze 120KM
tylko że koszt tych modów będzie bardzo duuży czasem bardziej opłaca się sam silnik przełożyć
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Zapraszam na forum ATT tam juz od dluzszego czsu dyskutujemy na ten temat. Zmiane turbo na ta od 2.2 juz jeden chcial robic ale doszlismy ze lepiej wsadzic mocniejsza GT 174 lub inna; jeste tego sporo. Te nasze GT154 stosuje VW w golfach BMW i wiele innych marek.Zmienic turbawke dolozyc IC i dopiero wtedy mapy pozmieniac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 09 lip 2007, 19:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: ok.Płocka
- Kontakt: