Kompletny sportowy wydech.

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Paladyn

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kompletny sportowy wydech.

#1

Nieprzeczytany post autor: Paladyn »

Witam
Jestem posadaczem Astry Classic 99 1.4l LPG
Uklad wydechowy mam dosyc przegnity i korzystajac z okazji,iz trzeba i tak cos z tym zrobic chcialbym zalozyc najlepiej kompletny sportowy wydech. Co byscie mi polecili z dedydkowanych wydechow do mojego auta?
Mam troszke kasy choc na komletny wydech Super Sprinta niewiem czy mnie stac.
Chcialbym by przede wszytkim ładnie bylo slychac moje autko,ale rowniez by dała ta zmiana kilka dodatkowych koni dla mojego malutkiego silniczka ;)
Prosilbym rowniez o wskazanie jakichs konkretnych miejsc w oklicach 3miasta gdzie miglbym najlepiej jednoczescie zakupic i zamonotwac to w asterce. :>
Pozdrawiam

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Witam Cię drogi Astromaniaku przy kasie ;)

Wydech supersprinta do astry kosztuje 2000-2300 zł

A teraz do rzeczy i troche realniejsze projekty.

Możesz pociągnąć nierdzewką od początku do końca ukladu wydechowego za około 800 zł nie licząc wyjścia 4-2

dopiero od momentu gdy rurki schodza się z 4ch rur w 2 od tego momentu 800 zł i do konca ukladu... ktoś pisał nawet na forum.. albo rozmawiałem z jednym z klubowiczy... jak sie dowiem gdzie tak robią... dam znac.. póki co.. szukaj projektu wykonania rur supersprinta lub inne renomowanej marki w necie.. wydrukuj sobie i pochodź lub pojeździj po warsztatach, które podejmą się zrobienia w dodatku nie szczędząc na nierdzewce i dobrych spawach...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Kiedys robilem sobie wydech z nierdzewki w meganie. Moze nie z takimi przejsciami 4-2-1 ale od kata do konca. Nierdzewke kupilem w hurtowni w Szczecinie w Asko-Tech. Cos kolo 27 zl za metr srednica 60mm a grubosc 1,5mm. Elektrody tez nie zadrogie bo 1,5zl za sztuke i do dziela. Pociolem, podgiąłem, pospawalem i bylo git. Nalezy pamietac ze rury sa sprzedawane w fabrycznych odcinakach i jesli sobie zażyczymy inna dlugosc to cena jest wtedy razy 2. Srednice sa w nieduzych skokach wiec mozna dopasowac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Paladyn

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Paladyn »

Mysle,ze zrobie ten wydech z nierdzewki wedlug jakiegos pojektu renomowanej firmy,ale napewno nie wlasnorecznie,gdyz niemam nawet odpowiedniego sprzetu do pospawania tego.
Ktos mzoe gdzies natknał sie na jakis porojekt wykonania takichiego wydechu??
Byłbym bardzo wdzeczny...

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Mozesz samemu wszystko spasowac a dac fachowcowi do pospawania jesli nie masz sprzetu czy nie umiesz albo boisz sie ze cos popsujesz. Kolega tak robil i duzo na tym zaoszczedzil.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

fajnie się mówi :P gorzej ze znalezieniem np projektu jak to zrobić ;) od kata do końca to pryszcz , najgorzej z kolektorem,a to on daje największe przyrosty... jeśli ktoś by miał wiedzę lub jakieś obliczenia sensowne jak zrobić taki kolektor to niech da tu line albo coś takiego . pozdro
==========82%===========

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

michalek206 pisze:od kata do końca to pryszcz , najgorzej z kolektorem,a to on daje największe przyrosty...
chłopaki powiem tak: Z czym do ludzii ;)

Słuchajcie rozmawiałem już z paladynem i wszystko mu wyjasniłem co i jak...sprawa teraz ma się tego typu....Jak schodzą się 2 w 1 to od tego momentu do konca układu nasz kolega ma dosłownie przeżarty wydech. Dlatego też zaproponowałem mu by chłopak zrobił to z rur - odpowiedników fabrycznych - obojętnie czy to będzie nierdzewka czy normalna, a wiecie czemu obojętnie? Bo nasz kolega i tak w ciagu 3ch lat będzie zmieniał auto, więc inwestycja w kompletny uklad wydechowy nie ma najmniejszego sensu. A tak zroił ten wydech wstawi sobie jakiś tłumiczek na koniec i włuala. Prawda jest taka, że nie ma co wciskać w to autko BO z 1.4 dużo nie wyciągniesz niskim wkladem finansowym.

Sam kolektor wydechowy kuty plus ta czesc (dwururka) zaraz za nim .. kosztowały by go sporo ponad 1000 zł... To się wg mnie nie opłaca.

Ale tez druga sprawa. Jak już tak bardzo chcesz Poprawić właściwości jezdne co oczywiście na psychike mocno wpływa Kup sobie zawieszenie :) 600 zł i masz Gt cupline, potem jak będziesz sprzedawać autko, stare wkładasz, to wyjmujesz i włuala :)

Zrobienie wydechu od momentu dwu rurki plasuje się w kosztach około:
- 200-220 zł
- tłumik końcowy około 250-300 zł

razem około 500 zł :)

WaldazZz

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: WaldazZz »

A jesli jednak chciałbyś robić kompletny to najlepiej pociągnij od kolektora z pominięciem katalizatora (możesz wrzucić strumienice) i środkowego tłumika. Ostatni tłumik najlepiej jakiś mugenowaty wtedy wrzuć, bo w razie kłopotów (które na pewno się pojawią) wsadzasz silencer i po problemie.
A gdybyś chciał robić kolektor to nie ma sensu wykładać na supersprinta. Znajdź ofertę Kwas-metu w necie i już po problemie. Oni się specjalizują w kolektorach, a wydech od kolektora zrobi Ci każdy tłumikarz, który umie i może spawać kwasówke TIG'iem.
"Dla tych wszystkich,
którzy 15 baniek noszą w głowach"

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

nie lubie jak rozmowa sprowadza się na temat pieniędzy :p <-- to się tyczy tego co napisał Junior :P a tak wogule to ja też chce za jakieś 3 lata zmienić aśkę , no może 4 ... i co z tego ?? tuning to tuning :P jak ktoś ma chajs i lubi się w to bawić i to akurat go cieszy to nawet resorówki może sobie tuningować :D interesuje mnie to co napisałeś WaldazZz, a dokładnie o tej firmie ->kwas-met<- mógłbyś coś więcej napisać ?? Ja po zimie wstawiam do siebie kompletny wydech ,tj. kolektor 4-2-1 (przerobiony od 2.0),kat metalowy (albo bez) ,zamiast środkowego strumienica michaela (niezbyt wierzę w strumienicę ale co tam warto spróbować) i na koniec jakąś przlotówkę (jeszcze nie wypatrzyłem jaką) , i myślę że taka przeróbka ma sens ... zresztą powiem tak ... zależy kto na co woli wydawać kase , jedni na dragi inni na szlugi , jeszcze inni wolą się super-modnie ubrać:) a ja najbardziej pod słońcem lubię swoje auto ;)
==========82%===========

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

michalek206 pisze:nie lubie jak rozmowa sprowadza się na temat pieniędzy :p
Nie chce w żaden sposób odstraszać, a jedynie zachęcić.. bo cena nie jest wysoka :)

I mój drogi ;) Prawdą jest, że pieniędzy które włoży się w auto NIGDY się nie odzyska - w sumie to zdarzają się wyjątki. I nawiązując do tego, Ja osobiście jak np. wiem że za rok czy niedługo w kazdym razie pchne auto to po co mam wydawać Kase, i usprawniać przyszłemu właścicielowi autko w firmówki, co i tak będzie mu wisiało koło DUpy za rpzeproszeniem.

A już tymbardziej nie robić wydechu do astry która ma pod maską 1.4 8v mono..w gazie ( bez obrazy - mam szacunek dla astr ).

Jest takie powiedzenie: ktoś kto się urodził trampkiem, nigdy nie będzie adidasem.

Ktoś kiedyś w klubie powiedział, że będzie wkładał wszelkich starań finansowych aby astra była w pełni sprawna i co najwazniejsze, by zachowywała się tak jak by wyszła z fabryki. Żadnych natomiast gażdżetów tuningowych. Bo to wkońcu auto rodzinne a nie sportowe :)

Wg mnie Można inwestować ale są warunki:
- jeżeli auto nie jest już leciwe, a jeżeli jest to właściciel musi być przekonany że będzie nim jeździł do "upadłego" i autko robi dla siebie, w przeciwnym razie na tym straci
- jeżeli autko ma potencjał
- i trzecie sprawa, możecie na mnie jechać wyzywać ALE ktoś kto ma gaz w aucie wybór już podjał ( BO albo benzyna i dynamika i wielka przyjemność z jazdy, albo Ekonomia i przyjemność z jazdy )

Tak tak wiem wiem, że na gazie może lepsze mieć osiągi jak na benzynie.. ale ja w tej chwili nie piszę o gazie sekwencyjnym bo to zupełnie inna bajka.

To tylko takie moje małe zdanie.

ODPOWIEDZ