Sprężyny GSI

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Drewno

Astro-maniak
Posty: 122
Rejestracja: 02 lip 2007, 1:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: Drewno »

Ja wstawilem amorki z gsi do sedna i działa.

Glovash

Astro-maniak
Posty: 313
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:10
Imię: Łukasz
Auto: Alfa 147
Lokalizacja: CSW w PO
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Glovash »

Panowie.
Moje sprężyny ( i pomału amortyzatory ) też już by chciały "Się wymienić"
Często jeżdżę załadowany na maxa i tył siada i buja (góra-dół)
Nie chcę zbytnio obniżać ani mega mocno , tak więc pomyślałem o sprężynach z GSI - 15 mi starczy... tylko pytanie, jeśli mam 1.4 to podejdzie bez problemu ( HTB )
Dużo jest przy tym roboty??
Ubezpieczenia OFE AXA Poznań

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

gsi ma -20 ;) do htb podejdzie bez problemu ale przód będzie wyżej stał bo 1.4 m lżejszy silnik niż 1.8 czy 2.0

Glovash

Astro-maniak
Posty: 313
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:10
Imię: Łukasz
Auto: Alfa 147
Lokalizacja: CSW w PO
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Glovash »

czyli sam tył wystarczy ??

[ Dodano: 2008-06-22, 17:32 ]
a dam rade sam wymienić?? trzeba mieć podnośnik ?? czy kanał, lewarek i coś żeby podłożyć wystarczy ? dużo jest roboty z tyłem??
Ubezpieczenia OFE AXA Poznań

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

z tyłem to nie ma problemu ;)

1. luzujesz śruby kół
2. podnosisz najpierw jedną stronę tyłu autka jak najwyżej i podkładasz jakiś klocek żeby tak zostało, potem robisz tak samo z drugą stroną.
3. jak masz już cały tył na klockach i koła w powietrzu to odkręcasz i ściągasz koła :D
4. Potem wchodzisz pod autko ( nie ukrywam że przydałby się kanał choćby dla bezpieczeństwa ;) ) i odkręcasz śruby mocujące amortyzator do belki :D
5 Jak wyjmiesz śruby z mocowań obydwu amorków to belka powinna Ci opaść na dół i o ile masz wysoko podniesiony tył na tych klockach to sprężyny powinny same wylecieć ;) a jak nie wylecą to lekko je ścisnąć i wyjąć ;)

potem składasz w odwrotnej kolejności i cieszysz się nowymi sprężynami ;) roboty na max 1 godz i nie trzeba mieć do tego specjalnych umiejętności ;)

Tylko ostrożnie przy wymianie żeby autko nie spadło na Ciebie

Gość

#16

Nieprzeczytany post autor: Gość »

nie trzeba mieć kanały, normalnie da się ręką z boku auta sięgnąć .
a z tym opadaniem to też trzeba uważać , można przewody hamulcowe pozrywać ,
u siebie pod jedną stronę podłożyłem lewarek i powoli opuszczałem belkę

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

nie trzeba ale bezpieczniej jest w kanale ;)

U mnie przewody hamulcowe są tak poprowadzone że nie ma możliwości żeby je zerwało jak belka opada. a z kanału to można ręką ją przytrzymać ;) ona nie jest taka ciężka ;)

Glovash

Astro-maniak
Posty: 313
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:10
Imię: Łukasz
Auto: Alfa 147
Lokalizacja: CSW w PO
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Glovash »

yyy... chodziło mi o podnośnik ;) kanał mam... tylko pytanie... czy dam radę sam.. czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia i umiejętności ??
Ubezpieczenia OFE AXA Poznań

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

jak dobrze pamiętam to 2 klucze 17 :D

Ja sam bez żadnej pomocy czy informacji wymieniałem całą tylną belkę a też nie miałem wcześniej pojęcia jak ;) to nie problem ;) podnosisz autko, ściągasz koła, odkręcasz amorki i sprężyny same wyjdą ;) tylko tak jak pisze kolega wyżej przytrzymaj belkę żeby opadając nie zerwała czegoś

cała tylna belka trzyma się na 4 śrubach ;) 2 na tulejach i 2 na amorkach ;)

ODPOWIEDZ