Ile obniżyć ??

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry

Ile dodatkowo opuscic??

20mm
3
14%
30mm
8
38%
40mm
5
24%
50mm
5
24%
 
Liczba głosów: 21

Mordoklej

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
Imię: Jacek
Auto: Astra 2.2 SRI
Silnik: Z22SE
Lokalizacja: Northampton, UK
Kontakt:

Ile obniżyć ??

#1

Nieprzeczytany post autor: Mordoklej »

Obecnie samochod na fabrycznych sprezynach i amortyzatorach, to jest SXi wiec juz obnizona okolo 15mm w stosunku do standardowych LS czy Club. Niestety samochod ciagle wyglada troche jak 4x4 ;)

Zalezy w jakim stanie sa amortyzatory, to kupie same sprezyny albo caly komplet (amortyzatory + sprezyny). Samochod wisi na chwile obecna tak.. Jesli same sprezyny to mowimy o maksymalnie dodatkowych 20mm.. Natomiast gdy zmienie calosc to moge glebic :P

Ile powinienem jeszcze opuscic zeby ladnie wygladalo i bylo praktyczne? Drogi mam dobre, bez dziur.
Obrazek
2004 VAUXHALL ASTRA G 2.2 SRI
PRODRIVE BODYKIT, SPRĘŻYNY APEX 35/35, FELGI 17 CALI Z VAUXHALL VECTRA ELITE, WYDECH IRMSCHER
OPONY HANKOOK VENTUS V12 EVO 215/40 R17 Y

bartek_87

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2007, 12:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: bartek_87 »

Ja bym obnizył 30/30, róznie z tym bywa, o czym sam się przekonałem. Kupiłem sprężyny eibach pro-kit, katalogowo obniżenie 30/30, a przód usiadł około 50mm, a tył 30mm, z kolei rozmawiałem z kolesiem ze sklepu tuningowego, sprężynach Weiteca, to zakładali w kilku samochodach wariant 50/30, a obniżało około 30/20, tak więc nie ma reguły. Być moze wynika to z tego, że mam ciężki silnik (1.8 16V), ale na stronie Eibacha nie znalazłem różnych sprężyn przednich pod silniki o różnych pojemnościach, tylne różnią się tylko wersją nadwoziową, co tez nie jest do końca prawdą, bo założyłem sprężyny dedykowane do hatchbacka, a mam cabrio i wszystko jest OK. Z doświadczenia wiem już, że połaczenie sprężyn Eibacha z amortyzatorami gazowymi Kayaby to bardzo, bardzo twarda kompozycja ;)

Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że i trochę pomogłem :) Zapodaj fotki jak obniżysz.

Mordoklej

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
Imię: Jacek
Auto: Astra 2.2 SRI
Silnik: Z22SE
Lokalizacja: Northampton, UK
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Mordoklej »

Tez chcialem Eibach 30/30, ale w miejscu gdzie zamierzam kupic maja tylko sprezyny/amortyzatory takich firm jak Weitec, PI, Koni, Spax, Jamex, KW.. Dlatego ja kupie prawdopodobnie Koni :mrgreen: Kupilbym Eibach ale nie mam dobrego znajomego mechanika ktory by mi zalozyl, a sam niestety nie mam ściągacza do sprężyn. A jako ze kupie u nich to mi moga tanio zalozyc :roll:

Jesli same sprezyny to kupilbym chyba Koni 35/35.. Jesli calosc to 40/40 - 50/50. Moj samochod ciezkiego silnika nie ma (1.6) wiec obawiam sie troche ze jak kupie 35/35 to obnizy tylko 25/25 albo mniej.. Niby katalogowo te sprezyny Koni sa dla Astry 1.2,1.4 i 1.6.. Wiec moja jest w gornym przedziale, tak wiec nie wiem czego oczekiwac.

Jutro sprawdza stan moich amortyzatorow to od razu bede wiedzial co zamowic.. Dodatkowo zdarlem moje opony 205/40/17 i robic bede przesiadke na 215/40/17 i musze wziac to pod uwage przy obnizaniu samochodu :mrgreen:
2004 VAUXHALL ASTRA G 2.2 SRI
PRODRIVE BODYKIT, SPRĘŻYNY APEX 35/35, FELGI 17 CALI Z VAUXHALL VECTRA ELITE, WYDECH IRMSCHER
OPONY HANKOOK VENTUS V12 EVO 215/40 R17 Y

ODPOWIEDZ