modyfikacje silnika C14NZ By Przemek
-
- Posty: 534
- Rejestracja: 21 gru 2006, 22:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
modyfikacje silnika C14NZ By Przemek
witam
jakos mnie tknelo do napisania tego posta.
Otoz moja asterka posiadala silnik 1.4 60KM wiec wiadomo ze bardzo slaby...
Postanowilem go wzmocnic, pozbieralem potrzebne czesci i latem zabralem sie do roboty.
Silnik zostal rozkrecony, wymienilem pierscienie, bo juz olej zaczal znikac....
Glowne postanowienie zmienic jednopunkta na wielopunkta.
Glowice od wielopunkta rozebralem na czesci, dotarlem zawory, wymienilem uszczelniacze zaworowe, wypolerowalem kanaly ssace i wydechowe, spasowalem kolektor ssacy wraz z glowica. Glowica zostala splanowana, w celu podniesienia kompresji o (juz nie pamietam o ile).
To wszystko zostalo zamontowane na blok, wraz z walkiem od silnika c14se.
JEdnak wtryski zmostkowalem i podpielem pod kompa od c14nz, czyli pod oryginalnego kompa z asterki.
Wrazenia - silnik byl strasznie mocny, na 2 biegu kolami krecil. Ale nie ma nic za darmo... spalanie na trasie wynosilo ok 15L na 100km.... wiec duzo za duzo...
Nie mialem czasu na zmiane instalacji i kompa, wiec kolektor ssacy wraz z listwa wykrecilem i odlozylem do piwnicy. na jego miejsce znalazlem kolektor ssacy od kadeta X16XX nie pamietam dokladnie od jakiego...
Poskladalem wiec na nowo jednpunkta z glowica od wielopunkta i kolektorem ssacym od jednopunkta...
Osiagi wzrosly w porownaniu do serii, nie wiem o ile, ale chlopaki z bydgoszczy z silnikami 1.6 moga potwierdzic.... wraz z JOSZIm, ktory ma 1.7 isuzu ze astra jest szybka...
TEraz astre sprzedalem bratu i on juz nie chce jej wiecej modyfikowac. Do tego zalozylem mu gas, wiec mikser ograniczyl przeplyw powietrza i osiagi spadly...
Wystarczylo by
zrobic maly nr z mikserem, po prostu wyrzucic go a dolot gazu zamontowac gdzies indizej... gdzies gdzie nie ograniczal by przeplywu powietrza.Do tego zmienic kolektor wydechowy i asterka na bank by sie jeszcze lepiej zbierala...
Ale to juz moje gdybania.... astra nie jest moja i jzu nic przy niej nie robie.....
jakos mnie tknelo do napisania tego posta.
Otoz moja asterka posiadala silnik 1.4 60KM wiec wiadomo ze bardzo slaby...
Postanowilem go wzmocnic, pozbieralem potrzebne czesci i latem zabralem sie do roboty.
Silnik zostal rozkrecony, wymienilem pierscienie, bo juz olej zaczal znikac....
Glowne postanowienie zmienic jednopunkta na wielopunkta.
Glowice od wielopunkta rozebralem na czesci, dotarlem zawory, wymienilem uszczelniacze zaworowe, wypolerowalem kanaly ssace i wydechowe, spasowalem kolektor ssacy wraz z glowica. Glowica zostala splanowana, w celu podniesienia kompresji o (juz nie pamietam o ile).
To wszystko zostalo zamontowane na blok, wraz z walkiem od silnika c14se.
JEdnak wtryski zmostkowalem i podpielem pod kompa od c14nz, czyli pod oryginalnego kompa z asterki.
Wrazenia - silnik byl strasznie mocny, na 2 biegu kolami krecil. Ale nie ma nic za darmo... spalanie na trasie wynosilo ok 15L na 100km.... wiec duzo za duzo...
Nie mialem czasu na zmiane instalacji i kompa, wiec kolektor ssacy wraz z listwa wykrecilem i odlozylem do piwnicy. na jego miejsce znalazlem kolektor ssacy od kadeta X16XX nie pamietam dokladnie od jakiego...
Poskladalem wiec na nowo jednpunkta z glowica od wielopunkta i kolektorem ssacym od jednopunkta...
Osiagi wzrosly w porownaniu do serii, nie wiem o ile, ale chlopaki z bydgoszczy z silnikami 1.6 moga potwierdzic.... wraz z JOSZIm, ktory ma 1.7 isuzu ze astra jest szybka...
TEraz astre sprzedalem bratu i on juz nie chce jej wiecej modyfikowac. Do tego zalozylem mu gas, wiec mikser ograniczyl przeplyw powietrza i osiagi spadly...
Wystarczylo by
zrobic maly nr z mikserem, po prostu wyrzucic go a dolot gazu zamontowac gdzies indizej... gdzies gdzie nie ograniczal by przeplywu powietrza.Do tego zmienic kolektor wydechowy i asterka na bank by sie jeszcze lepiej zbierala...
Ale to juz moje gdybania.... astra nie jest moja i jzu nic przy niej nie robie.....
-
- Posty: 3702
- Rejestracja: 21 gru 2006, 2:00
- Imię: Darek
- Auto: ASTRA GTC
- Silnik: 2.0 Turbo
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 gru 2006, 22:48
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Piła - Wlkp
- Kontakt:
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 21 gru 2006, 15:52
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
-
- Posty: 534
- Rejestracja: 21 gru 2006, 22:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
he he jak się ten krótki odcinek kończył to ja dopiero zacząłem przemka doganiać ale fakt faktem autko strasznie mocne. no i jeszcze umiejętności przemka robią swoje
a co do zjadania 1,6 to pewnie nie wszystkie ale te z którymi się goniłem miały ze mną duże problemy. z chęcią bym się jeszcze raz zmierzył z jakąś astrą 1,6 16V bo tylko z jedną miałem okazję się pościgać i choć 2 razy wygrałem może być duże prawdopodobieństwo że ta asterka nie była całkowicie sprawna bo aczej niemożliwe żeby 82 konny diesel wcisnął 100 konną astrę :/ noo ale jak będzie okazja to się zobaczy
ale powiem jedno astra przemka ma na pewno duużo lepsze przyśpieszenie niż astry 1,6 8V
no przynajmniej na krótkim odcinku
a co do zjadania 1,6 to pewnie nie wszystkie ale te z którymi się goniłem miały ze mną duże problemy. z chęcią bym się jeszcze raz zmierzył z jakąś astrą 1,6 16V bo tylko z jedną miałem okazję się pościgać i choć 2 razy wygrałem może być duże prawdopodobieństwo że ta asterka nie była całkowicie sprawna bo aczej niemożliwe żeby 82 konny diesel wcisnął 100 konną astrę :/ noo ale jak będzie okazja to się zobaczy
ale powiem jedno astra przemka ma na pewno duużo lepsze przyśpieszenie niż astry 1,6 8V
no przynajmniej na krótkim odcinku
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 26 sty 2007, 17:17
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
dlatego pisałem że coś nie tak. a no i moje autko ma 13,5 - tak wynika z instrukcji i pisałem że tylko z jednym takim się ścigałemKlapek pisze:JOszi, te 1.6 16v chyba były popsute albo lichi kierowcy. Wujas mnie parę razy przewiózł kombi to w siedzenie wpycha i bez wysiłku dochodziła do 180km/h a przyśpieszenie o ile się nie mylę ma 12.5s do 100 a Twój ma 14s jak bez klimy bo z klima ma 14,5
ale znajdzie się inne w perfekcyjnym stanie to pewnie z nim przegram tamta astra też się wydawał sprawna ale jednak coś było nie tak bo wygrałem a kierowca dobry był
PS moje auto ma 1100 razem z kierowcą
JunioR a co Ty masz u siebie za silniczek?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2007, 19:12 przez JOszi, łącznie zmieniany 1 raz.