soft turbo

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#41

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Powiem Ci jeszcze ze nowy silnik Z20LET to kosztuje ponad 5 tys euro w fabryce a coupejek z tym silnikiem wyszlo tylko 8,5 tys sztuk. Powodzenia w szukaniu.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

siewicz

Astro-maniak
Posty: 256
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: siewicz »

znów troszkę odkopię ten temat :)

hmm.. czy mógłby ktoś "mądrzejszy" jakoś podsumować ten temat ? :D
Jak to zrobić, żeby hulało bezawaryjnie i spalanie nie wzrosło jakoś drastycznie (nadal ma to być samochód do codziennego przemieszczania się). Przyjmując, że dmuchane ma być max 0,5 bara (najprawdopodobniej stanie na 0,3-0,4 bara) i działać to ma na LPG - co podobno w przypadku home made turbo ułatwia sprawę. Prosiłbym o o wszystko od A do Z według Was :) .
Sorki, że tak naciskam, ale mniejszymi lub większymi krokami, ale nieuchronnie zbliża się moment remontu silnika mojej Bejbe. Zastanawiam się czy odprężać (ładowanie tłoków z c16nz powinno wystarczająco dla tego ciśnienia odprężyć silnik) i za jakiś czas po dotarciu (myślę ok 10tyś km) cieszyć się muzyką w postaci psst psst spod maski, czy nie bawić się za dużo (zrobić normalny remont, zebrać z 1mm z głowicy i wypolerować kanały) i mieć bezawaryjne i stosunkowo ekonomiczne n/a z mniejszą mocą.
Dlatego potrzebowałbym wszystko od A do Z, żeby móc sobie podliczyć koszty i zastanowić się nad opłacalnością tej zabawy.
Z góry dzięki :) .
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Powiem CI tak. Rozmawialem na en temat z kolega "mich007" z forum coupe i on ma silnik LET i w streszczeniu powiem Ci zebys sobie odpuscił. Zrob dobry remont splanuj troche ta glowice i bedzie okej. Bez zakucia silnika i odprezenia to nie masz co podchodzic juz nie wspomne o wzmocnieniu dołu silnika. Po przejechaniu (jesli sie uda) 20 tys to silnik bedzie sie nadawal na zlom jesli zrobisz bez tych dodatkow. Zrob jak uwazasz.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

siewicz

Astro-maniak
Posty: 256
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#44

Nieprzeczytany post autor: siewicz »

Poczytałem trochę dzisiaj dodatkowo i postanowione.. niestety będzie dopieszczone n/a. Może za jakiś czas dorobię się drugiego autka jako zabawki, ale na razie muszę dbać o to co mam.
Troszkę się dzisiaj dowiedziałem i postaram sie to zebrać do kupy i wkleić tutaj posta takiego właśnie trochę od A do Z, ale to jutro, bo dziś już nie mam czasu.
Pozdrawiam
Obrazek

ODPOWIEDZ