soft turbo
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Odpowiem Ci ze nie wstawialem zadnego turbo. Powiem Ci jeszcze ( tylko prosze tego nie odbierac ze sie niby chwale) ale mam tytuł inż. Techniki Samochodowej i conieco wiem a i od 15 lat juz sie interesuje motoryzacja i nie jestem szczeniakiem mlodym tylko podchodzacym pod 30-steke.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
To sie ciesze ze masz doswiadczenie
Ja juz troche tez go nabylem ale tylko i wylacznie jezeli chodzi o benzyne zwlaszcza wszelkie odmiany 3.0 R6 w Oplu rozniez uturbianie.
moze i masz racje z turbinami od diesli. Nie bede w to wnikac bo w tym nie siedze i nie bede siedzial. Teraz zaglebiam sie w kompresory i turbawki zchodza na dalszy plan...
Nie bede Cie na sile przekonywal ze ja mam racje bo jak kazdy moge sie mylic
Pozdro
Ja juz troche tez go nabylem ale tylko i wylacznie jezeli chodzi o benzyne zwlaszcza wszelkie odmiany 3.0 R6 w Oplu rozniez uturbianie.
moze i masz racje z turbinami od diesli. Nie bede w to wnikac bo w tym nie siedze i nie bede siedzial. Teraz zaglebiam sie w kompresory i turbawki zchodza na dalszy plan...
Nie bede Cie na sile przekonywal ze ja mam racje bo jak kazdy moge sie mylic
Pozdro
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
- Imię: Michał
- Auto: astra,bmw
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
z tymi turbo montowanymi w benzynie ... pochodzącymi od diesli to bym się troche sprzeczał ... mi też się wydaje ze diesel a benzyna ma znaczace różnice ... nie chce mi się tu rozpisywać dzisiaj ale w najbliższym czasie postaram sie tu dać kilka materiałów z tym związanych , tylko poprostu muszę poszukać bo gdzieś o tym czytałem dużo jest zawarte w tym artykule Pana Grabowskiego ... więc zamiast sie spierać to lepiej poczytać i przynajmniej większość rozwieje swoje "obawy" , wklejam go jeszcze raz :
[External Link Removed for Guests]
i życzę miłej lektury
przypomnę wam jeszcze że autor tego posta napisał w temacie o instalacji SOFT-TURBO , a nie pełnym montażu całego turbo itp , więc Tucio, z sensem wrócił do tematu ....
[External Link Removed for Guests]
i życzę miłej lektury
przypomnę wam jeszcze że autor tego posta napisał w temacie o instalacji SOFT-TURBO , a nie pełnym montażu całego turbo itp , więc Tucio, z sensem wrócił do tematu ....
==========82%===========
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Zgadza sie co do tematu ale powiedz mi jedno gdzie chcesz ten soft wrzucic? Skoro gadamy tylko o sofcie? Kolega ma silnik 1.6 i do niego chce dorzucic turbo, IC, kolektor itp. i Ty sie dziwisz ze rozmawiamy o Calosci?
Podawalem przyklady gdzie to samo turbo jest w roznych markach pojazdow przeciez nie z glowy tylko z katalogu. Glownym producentem turbin jest Garret i w zadnym katalogu nie znalazlem zeby pisano o przeznaczeniu czy to do benzyny czy do diesla. Powiem jeszcze tak ze jak wy wszyscy mowicie ze na benzynie jest gorzej-ciezej dla turbiny a zerknijcie jakie cisnienie panuje w silnikach VW na pompowtryskach-1.6 bara!!! Na benie nie mozna tak dowalac bo silnik musi byc odprezony. Kolega z astry coupe zalal troszke gorsze oaliwo i mu tloki poplynely a silnik LET i stopien sprez. ma 8,5 chip stage 1 cisnienie doladowania 0,4 bara. Mysle ze jak wy chcecie dowalic 0.8 b i nie dprezac tylko zostwic 10,5 to ja bym nie wsiadl do takiego samochodu. Z powodu braku odprezenia nastapi takie spalanie detonacyjne ze albo tloki pleca albo glowica odfrunie.
Podawalem przyklady gdzie to samo turbo jest w roznych markach pojazdow przeciez nie z glowy tylko z katalogu. Glownym producentem turbin jest Garret i w zadnym katalogu nie znalazlem zeby pisano o przeznaczeniu czy to do benzyny czy do diesla. Powiem jeszcze tak ze jak wy wszyscy mowicie ze na benzynie jest gorzej-ciezej dla turbiny a zerknijcie jakie cisnienie panuje w silnikach VW na pompowtryskach-1.6 bara!!! Na benie nie mozna tak dowalac bo silnik musi byc odprezony. Kolega z astry coupe zalal troszke gorsze oaliwo i mu tloki poplynely a silnik LET i stopien sprez. ma 8,5 chip stage 1 cisnienie doladowania 0,4 bara. Mysle ze jak wy chcecie dowalic 0.8 b i nie dprezac tylko zostwic 10,5 to ja bym nie wsiadl do takiego samochodu. Z powodu braku odprezenia nastapi takie spalanie detonacyjne ze albo tloki pleca albo glowica odfrunie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Hmm.. temat troszkę ucichł... trzeba go obudzić
Na pewno przed wkładaniem turbinki otwierałbym silnik i zrobił malutki remont. Przejechałbym jakieś 5tyś km i dopiero wkładał turbo. Co mógłbym zrobić przy okazji otwarcia silnika, żeby lepiej sprawował się z turbiną, a może żeby dało radę dmuchnąć ciut więcej - 0,4-0,5bara to już by był wypas totalny dla mnie.
Z całą instalacją chciałbym się zmieścić w jakiś 3000-3500zł więc bez szaleństw typu kute tłoki itp
Na pewno przed wkładaniem turbinki otwierałbym silnik i zrobił malutki remont. Przejechałbym jakieś 5tyś km i dopiero wkładał turbo. Co mógłbym zrobić przy okazji otwarcia silnika, żeby lepiej sprawował się z turbiną, a może żeby dało radę dmuchnąć ciut więcej - 0,4-0,5bara to już by był wypas totalny dla mnie.
Z całą instalacją chciałbym się zmieścić w jakiś 3000-3500zł więc bez szaleństw typu kute tłoki itp
Pozdrawiam
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Jak nie zakujesz silnika to poplyna tloki. Wogole przy tym zasobie kieszeni to bym nawet nie podchodzil. Bardziej bym pomyslal o przekladce silnika na wiekszy albo jak koles wstawil do starego toledo silnik TDI 11o koni i teraz smiga jak wariat.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG