soft turbo
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
Hmm... ostatnio kumpel wsadzil do golfa 3 1.8 turbinke od diesla.
Smiga to calkiem przyzwoicie, najwiekszy problem byl z kolektorem ...
oczywiscie caly wydech od wymiany, w koncu srednice rur w benzynie i dieslu sa inne.
Nie bardzo wiem co maja wspolnego predkosci obrotowe silnika,
przeciez turbina jest napedzana spalinami ??
W tym golfie ma prawie 0.4 (na oko 0,37)bara bez ruszania reszty...
Wszystko smiga jak powinno, zadne tloki sie nie topia ani nic w tym stylu.
Kompresji tez nie podnosil.
Odnosnie instalacji turbin polecam randke z hondziarzami,
w trojmiescie jezdzi troche doladowanych Civikow...efekt -
Mitsu evo 7 na starcie wyrywa na starcie do przodu (4buty),
po czym na kolejnych metrach jest zjadane przez malego civica :d
Smiga to calkiem przyzwoicie, najwiekszy problem byl z kolektorem ...
oczywiscie caly wydech od wymiany, w koncu srednice rur w benzynie i dieslu sa inne.
Nie bardzo wiem co maja wspolnego predkosci obrotowe silnika,
przeciez turbina jest napedzana spalinami ??
W tym golfie ma prawie 0.4 (na oko 0,37)bara bez ruszania reszty...
Wszystko smiga jak powinno, zadne tloki sie nie topia ani nic w tym stylu.
Kompresji tez nie podnosil.
Odnosnie instalacji turbin polecam randke z hondziarzami,
w trojmiescie jezdzi troche doladowanych Civikow...efekt -
Mitsu evo 7 na starcie wyrywa na starcie do przodu (4buty),
po czym na kolejnych metrach jest zjadane przez malego civica :d
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
>>Hmm... ostatnio kumpel wsadzil do golfa 3 1.8 turbinke od diesla.
Smiga to calkiem przyzwoicie, najwiekszy problem byl z kolektorem ...
oczywiscie caly wydech od wymiany, w koncu srednice rur w benzynie i dieslu sa inne.
Nie bardzo wiem co maja wspolnego predkosci obrotowe silnika,
przeciez turbina jest napedzana spalinami ?? <<
W benzynie i dieslu występują inne temperatury spalin. W dieslu temperatura spalin jest mniejsza a więc i materiał turbiny jest mniej wymagający. Raczej nie zaleca się takich przekładek z diesla do benzyny
Smiga to calkiem przyzwoicie, najwiekszy problem byl z kolektorem ...
oczywiscie caly wydech od wymiany, w koncu srednice rur w benzynie i dieslu sa inne.
Nie bardzo wiem co maja wspolnego predkosci obrotowe silnika,
przeciez turbina jest napedzana spalinami ?? <<
W benzynie i dieslu występują inne temperatury spalin. W dieslu temperatura spalin jest mniejsza a więc i materiał turbiny jest mniej wymagający. Raczej nie zaleca się takich przekładek z diesla do benzyny
[External Link Removed for Guests]
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Juz pisalem ze turbiny nie maja podzialu na dieslowskie i benzynowe. Wiodącym producentem turbawek jest Garret, Prosze spytac u nich albo jakiegos fachowca. Turbawka zastosowana w LET jest taka sama jak w Renault 1.9 dci Ma sludzenie wodą i smarowanie olejem.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
To ja zapytam czy silnik 1.6 do którego ma być założone turbo z diesla 1.7 ma chłodniczkę oleju ? Poza tym co z prędkością wirnika - najpierw trzeba mieć charakterystykę turbosprężarki żeby sprawdzić jak wysoko można ją kręcić.
No ale spoko, jak ukręcony wirnik poleci w cylindry to się naprawi .
Ja bym radził sprawdzić czym się różni nowy doładowany silnik opla od starego 1.6 n/a.
No ale spoko, jak ukręcony wirnik poleci w cylindry to się naprawi .
Ja bym radził sprawdzić czym się różni nowy doładowany silnik opla od starego 1.6 n/a.
[External Link Removed for Guests]
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nad predkoscia wirniczka turbiny czuwac ma wste gate, ktory sterowany bedzie tym "softem" wgranym wlasnie nie wiem gdzie bo nikt jakos sie nie wypowiadal do czego ten soft ma byc wgrany. Komp ten zczytywac ma cisnionko doladowania z czujnika umieszczonego na kolektorze dolotowym.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Turbinę już mam dobraną (liczyłem zapotrzebowanie i analizowałem mapy). Będzie to Garrett T25 lub KKK K03, ewentualnie Garrett T3 Super 60 - w sumie ta ostatnia najlepsza, ale nie wiem czy dostane u nas w jakiejś normalnej cenie.
Silnik odprężony będzie przez włożenie tłoków z c16nz (silnik ten ma kompresję 9,2 a mój c16se ma 10,0) - zobaczymy co pokaże jeśli będzie dalej za dużo będziemy kombinować dalej. Jeśli uda się zejść do tych 9,2 albo w pobliże tego będę zadowolony. Rozmawiałem z gościem który w c16nz dmuchał 1,0bara i silnik tak jeździł i jeździ dalej.
Właśnie i teraz sprawa z która mam w sumie największy problem - co ma tym sterować ? Zaproponujcie coś proszę.
Silnik odprężony będzie przez włożenie tłoków z c16nz (silnik ten ma kompresję 9,2 a mój c16se ma 10,0) - zobaczymy co pokaże jeśli będzie dalej za dużo będziemy kombinować dalej. Jeśli uda się zejść do tych 9,2 albo w pobliże tego będę zadowolony. Rozmawiałem z gościem który w c16nz dmuchał 1,0bara i silnik tak jeździł i jeździ dalej.
Właśnie i teraz sprawa z która mam w sumie największy problem - co ma tym sterować ? Zaproponujcie coś proszę.
Pozdrawiam
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Ja na samym wstepie proponowalem przekladke calosci chocby od vw g40 czy g60 ale powstal inny problem ze niby turbo jest nie do benzyniaka.
Turbawka T25 byla montowana w BMW 3.5 litrowych i w renault 2.2
K03 to montowana w 1.9 TDI i 1,8 T tez VW audi. Radze bys poszukal jakiegos kompletu turbo sterownik i czujnik cisnienia wszstko z kolektorami najlepiej no i wtrysk tez. Z ta turbawka to nie przeholuj bo nie bedziesz jej w stanie poskromic i wydmucha uszczlke pod glowica.
Powiem jeszcze ze seryjny Z20LET ma prawie 200 koni dlubnac go mozna bezpiecznie na 250 a zeby poszalec to mozna nawet wycisnac cos kolo 500 zdaje sie. Pytanie tylko ile taki silnik pochodzi.
Turbawka T25 byla montowana w BMW 3.5 litrowych i w renault 2.2
K03 to montowana w 1.9 TDI i 1,8 T tez VW audi. Radze bys poszukal jakiegos kompletu turbo sterownik i czujnik cisnienia wszstko z kolektorami najlepiej no i wtrysk tez. Z ta turbawka to nie przeholuj bo nie bedziesz jej w stanie poskromic i wydmucha uszczlke pod glowica.
Powiem jeszcze ze seryjny Z20LET ma prawie 200 koni dlubnac go mozna bezpiecznie na 250 a zeby poszalec to mozna nawet wycisnac cos kolo 500 zdaje sie. Pytanie tylko ile taki silnik pochodzi.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- major_25
- Posty: 672
- Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
- Imię: Tomek
- Auto: brak
- Silnik: brak
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
- Kontakt:
a ja zadam takie pytanie....wszyscy kombinujecie ile tu by doladowac i jaki to da przyrost mocy itp itd....a co z reszta samochodu ?
IMO jak ktoś chce sie bawić w doładowanie auta i podnoszenie mocy to powinien najpierw doprowadzic samochod do bardzo dobrego stanu....i nie mowie tutaj o silniku ale o ukladzie kierowniczym, zawieszeniu i przede wszystkim hamulcach....rozpedzic samochod jest banalnie ale utrzymac go w torze jazdy i zahamowac to juz co innego
IMO jak ktoś chce sie bawić w doładowanie auta i podnoszenie mocy to powinien najpierw doprowadzic samochod do bardzo dobrego stanu....i nie mowie tutaj o silniku ale o ukladzie kierowniczym, zawieszeniu i przede wszystkim hamulcach....rozpedzic samochod jest banalnie ale utrzymac go w torze jazdy i zahamowac to juz co innego
[External Link Removed for Guests]
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
O hamulcach nie nawijalismy bo to wiadoma rzecz ze trzeba wzmocnic ale to indywidualna sprawa wlasciciela. Ja bym poszedl w swapa bo prosciej i taniej wyjdzie bez niespodzianek. Ja juz sie zastanawialem nad 1.9TDI powiedzmy 110 PS. Koles wstawil do toledo 1 taki silniczek i objezdza mnie jak chce. Przelozyl calosc zawiecha +silnik z osprzetem.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
No nie przesadzajmy ten kosmiczny wzrost mocy jaki da doladowanie 0.3 bara nie wymaga radykalnych zmian, hamulce? przeciez samochod nie bedzie wazyl 500kg wiecej anie rozpedzal sie to predkosci ponaddzwiekowej, ogranicza go sprzynia biegow...
Wzrost osiagow jest na tyle nie duzy ze seria spokojnie wystarcza,
a jak ktos lubi poszalec to juz dawno ma przerobione hamulce i zawieszenie...
wesol widac nie przekonujesz ludzi i mimo to ze producenci stosuja dokladnie te same slimaki do diesli i beny to i tak zawsze ktos wie lepiej
Wzrost osiagow jest na tyle nie duzy ze seria spokojnie wystarcza,
a jak ktos lubi poszalec to juz dawno ma przerobione hamulce i zawieszenie...
wesol widac nie przekonujesz ludzi i mimo to ze producenci stosuja dokladnie te same slimaki do diesli i beny to i tak zawsze ktos wie lepiej