soft turbo

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Gość

#11

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Zadalem proste pytanie i dalej czekam na odpowiedz

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Odpowiem Ci ze nie wstawialem zadnego turbo. Powiem Ci jeszcze ( tylko prosze tego nie odbierac ze sie niby chwale) ale mam tytuł inż. Techniki Samochodowej i conieco wiem a i od 15 lat juz sie interesuje motoryzacja i nie jestem szczeniakiem mlodym tylko podchodzacym pod 30-steke.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Gość

#13

Nieprzeczytany post autor: Gość »

To sie ciesze ze masz doswiadczenie ;)
Ja juz troche tez go nabylem ale tylko i wylacznie jezeli chodzi o benzyne zwlaszcza wszelkie odmiany 3.0 R6 w Oplu rozniez uturbianie.
moze i masz racje z turbinami od diesli. Nie bede w to wnikac bo w tym nie siedze i nie bede siedzial. Teraz zaglebiam sie w kompresory i turbawki zchodza na dalszy plan...

Nie bede Cie na sile przekonywal ze ja mam racje bo jak kazdy moge sie mylic
Pozdro

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

z tymi turbo montowanymi w benzynie ... pochodzącymi od diesli to bym się troche sprzeczał ... mi też się wydaje ze diesel a benzyna ma znaczace różnice ... nie chce mi się tu rozpisywać dzisiaj ale w najbliższym czasie postaram sie tu dać kilka materiałów z tym związanych , tylko poprostu muszę poszukać bo gdzieś o tym czytałem ;) dużo jest zawarte w tym artykule Pana Grabowskiego ... więc zamiast sie spierać to lepiej poczytać i przynajmniej większość rozwieje swoje "obawy" , wklejam go jeszcze raz : :)
[External Link Removed for Guests]
i życzę miłej lektury ;)
przypomnę wam jeszcze że autor tego posta napisał w temacie o instalacji SOFT-TURBO , a nie pełnym montażu całego turbo itp , więc Tucio, z sensem wrócił do tematu ....
==========82%===========

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Zgadza sie co do tematu ale powiedz mi jedno gdzie chcesz ten soft wrzucic? Skoro gadamy tylko o sofcie? Kolega ma silnik 1.6 i do niego chce dorzucic turbo, IC, kolektor itp. i Ty sie dziwisz ze rozmawiamy o Calosci?
Podawalem przyklady gdzie to samo turbo jest w roznych markach pojazdow przeciez nie z glowy tylko z katalogu. Glownym producentem turbin jest Garret i w zadnym katalogu nie znalazlem zeby pisano o przeznaczeniu czy to do benzyny czy do diesla. Powiem jeszcze tak ze jak wy wszyscy mowicie ze na benzynie jest gorzej-ciezej dla turbiny a zerknijcie jakie cisnienie panuje w silnikach VW na pompowtryskach-1.6 bara!!! Na benie nie mozna tak dowalac bo silnik musi byc odprezony. Kolega z astry coupe zalal troszke gorsze oaliwo i mu tloki poplynely a silnik LET i stopien sprez. ma 8,5 chip stage 1 cisnienie doladowania 0,4 bara. Mysle ze jak wy chcecie dowalic 0.8 b i nie dprezac tylko zostwic 10,5 to ja bym nie wsiadl do takiego samochodu. Z powodu braku odprezenia nastapi takie spalanie detonacyjne ze albo tloki pleca albo glowica odfrunie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Gość

#16

Nieprzeczytany post autor: Gość »

No wiesz ja mowilem o C30SE gdzie stopien sprezania to 9,2 i instalacja biturbo. Co jak co ale ten silnik jest nie do zajechania :mrgreen:

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

pheonix OOF pisze:Co jak co ale ten silnik jest nie do zajechania
głupił było by wstawiać silnik z turbo, który byłby po kilku tysiącach km, do wyrzucenia ;)

a tak swoja drogą to ostro inwestujesz w omke A ;)

/pozdrawiam

Gość

#18

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Hehe to akurat nie jest moja Oma tylko szefera z poznania. Driftuje nia a ten silnik biega w Omie B ;)
Mnie bardziej intertesuje kompresor niz turbawka :D

Z reszta ja mam u siebie podobny C30NE

siewicz

Astro-maniak
Posty: 256
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: siewicz »

Hmm.. temat troszkę ucichł... trzeba go obudzić :)

Na pewno przed wkładaniem turbinki otwierałbym silnik i zrobił malutki remont. Przejechałbym jakieś 5tyś km i dopiero wkładał turbo. Co mógłbym zrobić przy okazji otwarcia silnika, żeby lepiej sprawował się z turbiną, a może żeby dało radę dmuchnąć ciut więcej - 0,4-0,5bara to już by był wypas totalny dla mnie.
Z całą instalacją chciałbym się zmieścić w jakiś 3000-3500zł więc bez szaleństw typu kute tłoki itp :)
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Jak nie zakujesz silnika to poplyna tloki. Wogole przy tym zasobie kieszeni to bym nawet nie podchodzil. Bardziej bym pomyslal o przekladce silnika na wiekszy albo jak koles wstawil do starego toledo silnik TDI 11o koni i teraz smiga jak wariat.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ