soft turbo
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
soft turbo
Kiedyś w któryś z postów został poruszony temat soft turbo, ale jakoś nic konkretnego z tego nie wyszło.
Teraz chciałbym wrócić do tego tematu. Orientuje się ktoś jak montaż takiego turbo przeprowadzić.
Ja kombinuję tak (jestem laikiem w tej dziedzinie więc nie krzyczcie jak palnę jakieś głupstwo ):
powiedzmy, że chciałbym dmuchać delikatnie.. jakieś 0,3-0,4 bara
- silnik nie odprężony - ewentualnie poprzez położenie grubszej (?dwóch?) uszczelki pod głowicę
- regenerowana turbinka z 1.7td
- kolektor to jakaś kombinacja z dwóch kolektorów (jeden oryginalny od silnika, drugi od 1.7td)
- IC z asterki 1.7td (ewentualnie pokombinować z czymś większym)
Hmm.. no na razie powiedzcie co o tym myślicie, bo mam jeszcze masę pytań, ale to później jak znajdą sie osoby zainteresowane tematem.
Teraz chciałbym wrócić do tego tematu. Orientuje się ktoś jak montaż takiego turbo przeprowadzić.
Ja kombinuję tak (jestem laikiem w tej dziedzinie więc nie krzyczcie jak palnę jakieś głupstwo ):
powiedzmy, że chciałbym dmuchać delikatnie.. jakieś 0,3-0,4 bara
- silnik nie odprężony - ewentualnie poprzez położenie grubszej (?dwóch?) uszczelki pod głowicę
- regenerowana turbinka z 1.7td
- kolektor to jakaś kombinacja z dwóch kolektorów (jeden oryginalny od silnika, drugi od 1.7td)
- IC z asterki 1.7td (ewentualnie pokombinować z czymś większym)
Hmm.. no na razie powiedzcie co o tym myślicie, bo mam jeszcze masę pytań, ale to później jak znajdą sie osoby zainteresowane tematem.
Pozdrawiam
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Sorry ale pleciesz bzdury i widac ze sie nie znasz. Po pierwsze nie gadaj ze turbo ma jakas dedykacje do benzyny czy do diesla bo juz walisz glupote az w oczy bije. Moge podac przyklady gdzie ta sama turbina smiga w 20 benzynie i w 1,9 dieslu i do tego w niemieckim i francuskim samochodzie. Mniejsza oto. Po pierwsze bez odprezenia sie nie obejdzie a cisnionko 0,4 bara to jest max w wyrafinowany turbo benzyniaku. Dwa Jak chcesz sterowac dawka paliwa bo cos musi tym sterowac, trzeba zmienic mapy, jakis sterownik tez musialby byc i tu sugeruje od vw G40 lub G60. Jesli nie odprezysz silnik to na bank popłyna tloki i to nawet na noPB98 czy 99 o ile glowicy by nie wywalilo z wielkim hukiem. Wstawic turbo do diesla to jest jak zabrac lizaka dziecku przy uturbianiu benzyniaka. I jeszcze tylko tak sie zastanawiam czy ktos by sie podjal zestrojenia tego i czy wogole jest to wykonalne. Nawet wkladajac caly zestaw osprzetu z G40(turbo, komp) do innego silnika to i tak moga byc problemy z dawkowaniem bo nie raz bylo tak robione i na wolnych obr. byla mieszanka bogata a na wysokich uboga a w zaden sposob nie szlo tego skorygowac. Trzeba tak to zestroic zeby lambda wynosila czaly czas mniejwiecej jeden-w całym zakresie obrotow a jest to nie wykonalne w sredniozaawansowanym warsztacie a nawet i w wypasionym.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
hmmm.. a wiec tak.. o to jak i na czym to zestroić miały być dalsze pytania
Autko miałoby śmigać na LPG (bo i tak niestety jest wsadzone ). Od kilku dni próbuję skontaktować sie z gościem, który wkładał turbo do Kadeta. I żeby to zestroić to specjalnie zakładał LPG... bo podobno zero problemu na gazie. Jak mi sie uda czegoś dowiedzieć na pewno się podzielę.
Co do odprężania - wystarczy uszczelką ? I jaka powinna być mniej więcej kompresja, żeby móc pompować te 0,3-0,4bara ?
Autko miałoby śmigać na LPG (bo i tak niestety jest wsadzone ). Od kilku dni próbuję skontaktować sie z gościem, który wkładał turbo do Kadeta. I żeby to zestroić to specjalnie zakładał LPG... bo podobno zero problemu na gazie. Jak mi sie uda czegoś dowiedzieć na pewno się podzielę.
Co do odprężania - wystarczy uszczelką ? I jaka powinna być mniej więcej kompresja, żeby móc pompować te 0,3-0,4bara ?
Pozdrawiam
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
- Imię: Michał
- Auto: astra,bmw
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
hahaha wesoł, z pełnym szacunkiem ale może poczytaj jeszcze troszkę skoro się tak na turbo znasz
Co do kolegi siewicz, to masz tutaj bardzo ciekawego linka na temat soft-turbo , czyli jak w temacie , myślę że znacznie poszerzy Twoją wiedzę miłej lektury
[External Link Removed for Guests]
Co do kolegi siewicz, to masz tutaj bardzo ciekawego linka na temat soft-turbo , czyli jak w temacie , myślę że znacznie poszerzy Twoją wiedzę miłej lektury
[External Link Removed for Guests]
==========82%===========
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 24 wrz 2007, 19:38
- Imię: Krzysztof
- Auto: GsiT
- Silnik: 20LET by Emu Black
- Rocznik: 1994
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
soft turbo , jak sama nazwa jest bez odprezania motoru do 0,3 bara wszystko powinno wytrzymac . Powyzej 0,3 juz musisz odprezac i nie przez uszczelke tylko przez tloki . Normalne sa plaskie a do turbo wklesłe , poza tym metalowa uszczelka pod glowice , inne wtryski , zmiana map paliwa lub jakas swinka typu smt6 lub ecumaster , jeszcze nasówa sie jedno pytanie czy ty masz w silniku chlodzenie denka tłoka , bo bez tego sie nie obejdzie.Dochodzi do tego intercooler , zrobienie wydechu wraz z kolektorem , dolotu .
Teraz to Ty pleciesz glupoty...wesoł pisze:Po pierwsze bez odprezenia sie nie obejdzie
Jak narazie przy dmuchnieciu 0,8 bara nie ma efektow spalania stukowego i cala Twoja teoria bierze w lep...
Wogole miales jakas stycznosc ze wkladaniem turbo do benzyny??
Z reszta... Wirnik turbiny jest wywazany przy predkosci zblizonej do maksymalnej wiec sila rzeczy masz roznice pond 1000 obr na samym silniku, nie wspominajac juz o turbinie...
Powtarzam jeszcze raz turbo od diesla nie podejdzie do benzyny bo po jakims czasie sie po prostu rozleci...
Niewywazenie czastkowe jakie jest zostawiane w turbinach do diesla i zastosowanie tego ustrojstwa w benzynie spowoduje to ze po czasie i tak wsatwisz tur bo od benzyny
Z reszta co ja Ci bede tlumaczyl przeciez plote glupoty :p
Powodzenia zycze przy eksploatacji
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
pheonix OOF pisze:Wirnik turbiny jest wywazany przy predkosci zblizonej do maksymalnej wiec sila rzeczy masz roznice pond 1000 obr na samym silniku, nie wspominajac juz o turbinie...
Turbine wywaza sie do max obrotow ale nie silnika tylko jej obrotow czyli 120 tys. Obroty turbo zaleza od tego jak mocno beda dmuchac spaliny i wiadomo ze im wieksza pojemnosc silnika tym wiecej spalin. Poza tym to jest jeszcze zawor ktory powoduje przekierowanie spalin z obejsciem wiatraka turbiny i ogranicza to jej obroty tzw. "waste gate"
Jak nie podejdzie jak wiele firm wsadza te same turbawki do roznych silnikow o roznych pojemnosciach no i benzynowych jak i dieslowskich. Co mi tu gadasz jak nie sprawdzales.pheonix OOF pisze:Powtarzam jeszcze raz turbo od diesla nie podejdzie do benzyny bo po jakims czasie sie po prostu rozleci...
[ Dodano: 2007-10-04, 15:33 ]
Dodam jeszcze ze tyrbina znajdujaca sie w astrze G coupe Z20LET(K04) benzyna jest tez wykozystywana w audi 1.8T-benzyna Renault scenic 1.9 DCI-diesel, ford transit 2.5 DI i jeszcze w wielu innych markach jak suzuki, citroen, chrysler.
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Powiem Ci tak wejdz na forum astry coupe i tam zapodaj taki temat to Ci odpowiedza moi koledzy okej? Zobacz jakie maja oni doladowanie-jakie cisnionko no i jaki stopien sprezania.
Czy Ci nie podalem ze ta sama turbina w astrarze z silnikiem ma 195 koni a w sceniku 1.9DCI ma stokilka koni? Poszukaj sam ze turbawka od astry 2.0 czyli GT154 stosowana jest w 1.7 astra w BMW w golfach 3 tez i w wielu innych samochodach.
Czy Ci nie podalem ze ta sama turbina w astrarze z silnikiem ma 195 koni a w sceniku 1.9DCI ma stokilka koni? Poszukaj sam ze turbawka od astry 2.0 czyli GT154 stosowana jest w 1.7 astra w BMW w golfach 3 tez i w wielu innych samochodach.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG