+ Intercooler ???

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

jedyne możliwe podkręcenie to właśnie za pomocą śruby maksymalnej dawki paliwa na pompie wtryskowej :/ + podniesienie ciśnienia na turbinie. W sumie chip tuning właśnie polega na tych samych zasadach ;)

podnosisz za pomocą śruby dawkę a potem zwiększasz lekko ciśnienie. Jak zrobisz to dość delikatnie to nie powinno dużo więcej paliwka brać a mocy powinno trochę przybyć

całkowity koszt modyfikacji to ok 100-150zł
- jest do tego potrzebny wskaźnik ciśnienia doładowania do 1-1.5bar najlepiej o średnicy tarczy 52mm - taki zwykły nietuningowy w specjalistycznym sklepie to koszt 20zł
- 2-2.5m przewodu o wewnętrznej średnicy 6mm najlepiej taki do oleju/benzyny (gruby czarny) - chyba 6zł za metr
-opaski zaciskowe 8-10szt (wielkość jak na przewód) -po 50gr
- 1 trójnik takie żeby założyć na niego zakupiony wąż -1.50zł
- i najdroższe czyli MBC (manual boost controler) ok 75zł + przesyłka ;)

do tego śrubokręt, klucz 10 i 8 i ok 2 godzinki czasu

pokor

#12

Nieprzeczytany post autor: pokor »

Brzmi ciekawie możesz ciut wiecej technicznie to opisać jak przeprowadzić operację i gdzie kupić MBU
Mechaniką trochę władam więc nie powinno być problemu a jak napsuje to mam niedaleko dobry diesel servis hehehe

[ Dodano: 2007-10-10, 23:57 ]
czy to jest coś warte?
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

pokor pisze:czy to jest coś warte?
[External Link Removed for Guests]
bardzo dobre :D

technicznie to bardziej wiem jak to zrobić w isuzu bo zbieram części do tego.

Ogólnie cała operacja polega na tym zeby podnieść dawkę i ciśnienie

można zacząć od czujnika - najprawdopodobniej z dekielka pompy wtryskowej wychodzi wężyk idący do kolektora dolotowego - trzeba się wpiąć w ten wężyk za pomocą trójnika z miernikiem cisnienia. - to jest 1 punkt.

potem trzeba znaleźć z boku pompy wtryskowej śrubę regulacji maksmalnej dawki paliwa. należy ją rozkrecić żeby autko delikatnie przykopciło jak się dogazuje.
po ty mpowinna trochę wzrosnąć moc ;) - po tej operacji trzeba wyregulować wolne obroty i obroty ssania

jako że paliwa i spalin jest więcej trzeba zapewnić też więcej powietrza.
z tym tzeba się dostać od turbiny. od turbiny powinien wychodzić krótki przewód ok 7-8cm prowadzący do WG przy turbinie. w ten przewód należy się wpiąć z MBC. jak już masz założony mbc rozkręcasz go lekko idziesz do kabiny i trzymając miernik doładowania wczesniej założony robisz dogazówkę i patrzysz o ile wzrosło ciśnienie z otwartym mbc. Najważniejsze to ustawić dobre ciśnienie. w isuzu można spokojnie dać 0.8bar gdzie seryjnie jest 0.65. powyżej 0.9 nie dwałabym.

i to w sumie by było na tyle.

o dalsze rady kontaktowałbym się z kolegą kluczykpl zarejestrowanym na forum bo z tego co się orientuje to on ma własnie podkręcony ten silniczek więc wiewięcej na ten temat

krzywdas

#14

Nieprzeczytany post autor: krzywdas »

Witam.
Posiadam ten sam oplowski silniczek czy ktoś mógłby udostępnić opis jak go podkręcić?

ODPOWIEDZ