jedyne możliwe podkręcenie to właśnie za pomocą śruby maksymalnej dawki paliwa na pompie wtryskowej :/ + podniesienie ciśnienia na turbinie. W sumie chip tuning właśnie polega na tych samych zasadach
podnosisz za pomocą śruby dawkę a potem zwiększasz lekko ciśnienie. Jak zrobisz to dość delikatnie to nie powinno dużo więcej paliwka brać a mocy powinno trochę przybyć
całkowity koszt modyfikacji to ok 100-150zł
- jest do tego potrzebny wskaźnik ciśnienia doładowania do 1-1.5bar najlepiej o średnicy tarczy 52mm - taki zwykły nietuningowy w specjalistycznym sklepie to koszt 20zł
- 2-2.5m przewodu o wewnętrznej średnicy 6mm najlepiej taki do oleju/benzyny (gruby czarny) - chyba 6zł za metr
-opaski zaciskowe 8-10szt (wielkość jak na przewód) -po 50gr
- 1 trójnik takie żeby założyć na niego zakupiony wąż -1.50zł
- i najdroższe czyli MBC (manual boost controler) ok 75zł + przesyłka
do tego śrubokręt, klucz 10 i 8 i ok 2 godzinki czasu
+ Intercooler ???
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Brzmi ciekawie możesz ciut wiecej technicznie to opisać jak przeprowadzić operację i gdzie kupić MBU
Mechaniką trochę władam więc nie powinno być problemu a jak napsuje to mam niedaleko dobry diesel servis hehehe
[ Dodano: 2007-10-10, 23:57 ]
czy to jest coś warte?
[External Link Removed for Guests]
Mechaniką trochę władam więc nie powinno być problemu a jak napsuje to mam niedaleko dobry diesel servis hehehe
[ Dodano: 2007-10-10, 23:57 ]
czy to jest coś warte?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
bardzo dobrepokor pisze:czy to jest coś warte?
[External Link Removed for Guests]
technicznie to bardziej wiem jak to zrobić w isuzu bo zbieram części do tego.
Ogólnie cała operacja polega na tym zeby podnieść dawkę i ciśnienie
można zacząć od czujnika - najprawdopodobniej z dekielka pompy wtryskowej wychodzi wężyk idący do kolektora dolotowego - trzeba się wpiąć w ten wężyk za pomocą trójnika z miernikiem cisnienia. - to jest 1 punkt.
potem trzeba znaleźć z boku pompy wtryskowej śrubę regulacji maksmalnej dawki paliwa. należy ją rozkrecić żeby autko delikatnie przykopciło jak się dogazuje.
po ty mpowinna trochę wzrosnąć moc - po tej operacji trzeba wyregulować wolne obroty i obroty ssania
jako że paliwa i spalin jest więcej trzeba zapewnić też więcej powietrza.
z tym tzeba się dostać od turbiny. od turbiny powinien wychodzić krótki przewód ok 7-8cm prowadzący do WG przy turbinie. w ten przewód należy się wpiąć z MBC. jak już masz założony mbc rozkręcasz go lekko idziesz do kabiny i trzymając miernik doładowania wczesniej założony robisz dogazówkę i patrzysz o ile wzrosło ciśnienie z otwartym mbc. Najważniejsze to ustawić dobre ciśnienie. w isuzu można spokojnie dać 0.8bar gdzie seryjnie jest 0.65. powyżej 0.9 nie dwałabym.
i to w sumie by było na tyle.
o dalsze rady kontaktowałbym się z kolegą kluczykpl zarejestrowanym na forum bo z tego co się orientuje to on ma własnie podkręcony ten silniczek więc wiewięcej na ten temat
Witam.
Posiadam ten sam oplowski silniczek czy ktoś mógłby udostępnić opis jak go podkręcić?
Posiadam ten sam oplowski silniczek czy ktoś mógłby udostępnić opis jak go podkręcić?