+ Intercooler ???
+ Intercooler ???
jak już zdążyłem się zorientować kupiłem żonie DTL-a czyli oplowski silniczek czy przerabiał ktoś temat i czy dużo da mi dołożenie do niego intercoolera
jest to kombi ale mogło by być żwawsze silniczek sprawny udokumentowane 120tys/km
jest to kombi ale mogło by być żwawsze silniczek sprawny udokumentowane 120tys/km
dtl to 82 KM
dti to 101 Km więc chyba intercoolerem uzupełnił byś tą różnicę.. bo wszystko inne jest to samo...
-------------------
DODANO 09.10.2007r
Tak jak kolega niżej napisał i mnie upomniał - oprócz dodania Intercoolera, pozostaje Re-map
dti to 101 Km więc chyba intercoolerem uzupełnił byś tą różnicę.. bo wszystko inne jest to samo...
-------------------
DODANO 09.10.2007r
Tak jak kolega niżej napisał i mnie upomniał - oprócz dodania Intercoolera, pozostaje Re-map
Ostatnio zmieniony 09 paź 2007, 23:35 przez JunioR, łącznie zmieniany 1 raz.
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Silniki mamy DTL i DTH bylo juz setki razy. Prosze sie nie mylic!!! Pierwszy ma 82 a drugi 101 koni. Dorzucenie IC nie wiele da bo roznice sa jeszcze w mapie. Info z wiarygodnego zrodla(V-tronik).Dolozenie IC i nowa mapa tzw chiptuning i mamy 120 kucow. Wiecej sie nie da wycisnac- za slaba pompa vp44.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
Chodziło mi o symbol X17DTL z astry I rocznik 96 i ma on 50kW wg tego co znalazłem na forum
Stosowany od września 1994.
Pojemność 1699 cm3, maksymalna moc 68 KM (50 kW) przy 4500 obr./min., maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 1800 obr./min.
i ponoć jest to silnik oplowski zastanawiam się czy mogę go troszkę rozruszać adaptując intercooler z wersji isuzu
X17DT
1.7TD 82KM
Silnik 8-zaworowy, z turbodoładowaniem, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym paskiem zębatym, posiada komorę wirową w głowicy oraz tradycyjny napęd zaworów, przez płytki regulujące luz zaworów.
Stosowany od grudnia 1991.
Pojemność 1686 cm3, maksymalna moc 82 KM (60 kW) przy 4400 obr./min., maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 2400 obr./min.
Stosowany od września 1994.
Pojemność 1699 cm3, maksymalna moc 68 KM (50 kW) przy 4500 obr./min., maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 1800 obr./min.
i ponoć jest to silnik oplowski zastanawiam się czy mogę go troszkę rozruszać adaptując intercooler z wersji isuzu
X17DT
1.7TD 82KM
Silnik 8-zaworowy, z turbodoładowaniem, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym paskiem zębatym, posiada komorę wirową w głowicy oraz tradycyjny napęd zaworów, przez płytki regulujące luz zaworów.
Stosowany od grudnia 1991.
Pojemność 1686 cm3, maksymalna moc 82 KM (60 kW) przy 4400 obr./min., maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 2400 obr./min.
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Isuzu to calkiem inny silniczek. ma swoje plusy i minusy. Raczej nie wycisniesz wiecej z tego oplowskiego bo zdaje sie ze tez ma ECU sterujace silnikiem. W isuzu to srubka od wydajnosci pompy mozna sobie tuninga walnac a tu niestety klapa.
Mogles odrazu napisac jaki silnik i jaka astra a tak to my zesmy sie rzucili jak szczerbaty na suchara
Mogles odrazu napisac jaki silnik i jaka astra a tak to my zesmy sie rzucili jak szczerbaty na suchara
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
No dobra to z innej beki jeśli piszesz o ECU t jak wnioskuję te 3 kabelki do pompy to elektroniczne sterowanie ?
Czy jest sens i jakaś szansa czipwania tego silniczka i jak t wygląda kosztowo
No i powrót do coolera czy jednak dodatek nie powinien poprawić osiągów silnika jak mi wiadomo zimnego powietrza można więcej wtłoczyć czyli tak jakby wdajniejsza turbina była
Czy jest sens i jakaś szansa czipwania tego silniczka i jak t wygląda kosztowo
No i powrót do coolera czy jednak dodatek nie powinien poprawić osiągów silnika jak mi wiadomo zimnego powietrza można więcej wtłoczyć czyli tak jakby wdajniejsza turbina była
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
intercooler może Ci jeszcze większą turbodziurę zrobić. to wszystko musi być ze sobą zestrojone żeby grało jak należy.
Tak się zastanawiam tylko czy ten silniczek nie jest jeszcze na mechanicznej pompie wtryskowej bo w efkach chyba jeszcze nie było kompa? niech mnie ktoś poprawi albo potwierdzi to co mówię. A jeśli by nie było kompa to można by było go podkręcić tak samo łatwo jak isuzu
[ Dodano: 2007-10-10, 21:06 ]
ten silniczek jest z 96 roku więc powinien mieć jeszcze mechaniczną pompę "Układ zasilania / wtryskowy, Bosch, z doładowaniem turbosprężarką i chłodzeniem powietrza doładowanego, z recyrkulacją spalin i katalizatorem utleniającym w układzie wydechowym"
ale w danych regulacyjnych pisze również że ma on chłodzenie powietrza doładowanego czyli ma intercooler - teraz zgłupiałem
Tak się zastanawiam tylko czy ten silniczek nie jest jeszcze na mechanicznej pompie wtryskowej bo w efkach chyba jeszcze nie było kompa? niech mnie ktoś poprawi albo potwierdzi to co mówię. A jeśli by nie było kompa to można by było go podkręcić tak samo łatwo jak isuzu
[ Dodano: 2007-10-10, 21:06 ]
ten silniczek jest z 96 roku więc powinien mieć jeszcze mechaniczną pompę "Układ zasilania / wtryskowy, Bosch, z doładowaniem turbosprężarką i chłodzeniem powietrza doładowanego, z recyrkulacją spalin i katalizatorem utleniającym w układzie wydechowym"
ale w danych regulacyjnych pisze również że ma on chłodzenie powietrza doładowanego czyli ma intercooler - teraz zgłupiałem
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Mi sie wydawalo ze wszystkie 1.7 w F mialy IC-oczewiscie te z turbina bo te bez(1.7D) to niby po co mialy by miec IC. Ale sam juz zdurnialem. Wiem tylko ze isuzu byly bez ECU a oplowskie mialy tyle ze moze od ktoregos roku dopiero. Sam juz nie wiem.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
oplowskie miały kompa ale te z późnych lat produkcji. tzn po 98 roku bo wtedy przestano wkładać ten silnik i zastapiono go nowszym o tym samym oznaczeniu który też pojawiał się w astrach g w latach od 98 do 99 ale niestety nie sprawdził się chyba bo go zastąpiono innym ale fakt faktem on też miał intercooler
tak więc pokor sprawdź czy aby na pewno nie ma tego intercoolera będzie pewnie zamocowany tak jak w isuzu czyli pionowo zaraz przy chłodnicy a wiatrach chłodzący będzie obejmował inter i chłodnicę
tak więc pokor sprawdź czy aby na pewno nie ma tego intercoolera będzie pewnie zamocowany tak jak w isuzu czyli pionowo zaraz przy chłodnicy a wiatrach chłodzący będzie obejmował inter i chłodnicę
już to właśnie zauważyłem że jest tam tak obok chłodnicy i nie intercooler tylko intercoolerek trochę śmiesznie zamocowany bo z reguły jest przed chłodnicą a nie obok.
jak już jest jasność co do motorka to jak go można delikatnie podkręcić i nie myślę tu o śrubie od mieszanki bo tak to się traktory podkręca i nie chcę by mi kopcił i paliwko żłopał
chyba , że nic się nie da z nim zrobić to też napiszcie proszę
jak już jest jasność co do motorka to jak go można delikatnie podkręcić i nie myślę tu o śrubie od mieszanki bo tak to się traktory podkręca i nie chcę by mi kopcił i paliwko żłopał
chyba , że nic się nie da z nim zrobić to też napiszcie proszę