17 calowe felgi i 205/40

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Na 7,5 cala to kapcie 215 to jeszcze ujda ale na 9" to juz za male.
Sprawa rostawu to masz 4x100 i piasta 56,6 mm. Tylko te dwa rostawy byly w oplach.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

yoyo2o

#12

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

no ok, ale co moze sie stac, jezeli na te 9" sa zalozone 215??

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Po pierwsze duze prawdopodobienstwo otarcia o krawezniki. Dwa to duze cisnienie musi byc w gumie zeby bieznik sie rowno wycieral( gdzies kolo 3 atm.) Trzy to opona moze zeskoczyc z felgi przy ostrym skrecie i duzej predkosci( bylem swiadkiem czegos takiego u kolegi). Brek komfortu z powodu tego cisnienia w porównaniu do wezszej felgi. Mozliwosc uszkodzenia felgi natrafiajac na dolek albo kraweznik na wprost bo sila nie zostanie stłumiona prze bok opony tylko przejdzie na fele. Gumiarze mi kiedys gadali ze jest to niebezpieczne-nie wyjasnial dokladnie dlaczego. Zle dobrana szerokosc felgi i ET powoduje zmiane wlasciwosci kierowniczych pojazdu- nie bede tlumaczyl dlaczego bo to temat na dluzszy wyklad, w kazdym razie w innym miejscu wypada os skretu wzg sworznia. Mozna to wyczuc jako ciezej krecaca sie kierownica( przewaznie przy innym ET niz zalecane-fabryczne) Ale to juz dla wnikliwych i to juz takie dodatkowe kryteria przy zakupie alumek.
Poszukaj sobie 16" a kapcie mozesz dac z nizszym profilem i tez bedzie wygladac fajnie np. 205/40 lub cos podobnego.Jako ze masz 1.4 szkoda by go zamulac duzymi i szerokimi kolami. Chyba sie zgodzisz ze mna ze zalezy ci na wygladzie i dynamice auta o bezpieczenstwie juz nie wspomne.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

yoyo2o

#14

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

takie wytlumaczenie juz jest lepsze ;) Chociaz kusi mnie o tyle, ze zawsze chcialem takie felgi z duzym rantem i akurat roznica w szerokosci rantu i felgi mi pasuje jak najbardziej, a kurde fajnych aluskow z oponami i takim ladnym rantem niema na allegro w tym rozmieze niema :/

[ Dodano: 2007-10-11, 18:39 ]
wesoly, a gdybym jednak sie zdecytowal, to czy jestes w stanie okreslic czy te opony 2 x 7,5Jx16 H2 ET-50, tyl: 2 x 9jx16 H2 ET-45, nie beda wystawaly poza obrys auta ?? AAstra g ma et49 i tak sie zastanawiam czy nie bedzie wystawalo??

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

ja mam ats'y 17',7.5 cala , opony 215/40/17 i nie polecam !! wprawdzie mam -30mm przód/tył ale nie jeździ się za fajnie , wolałbym na Twoim miejscu 205/16 <- tylko dobier odpowiednio wysokość oponki i śmigasz ... ja miałem przedtem 205 teraz mam 215 i uwierz mi że można poczuć różnice w dynamice auta nie mówiąc już o prowadzeniu auta w koleinach ;/ dodatkowo przy niskim profilu zacznie Ci sie wszystko tłuc w środku ;) hehe po prostu same plusy ;) :D co do oponki za wąskiej i za szerokiej felgi , to ja tak miałem ;) niestety skończyło się w dachowaniem ... więc nie polecam zakładać do 9J -> 205 czy jak tam pisałeś 215 ;) szkoda auta a tym bardziej życia :D
==========82%===========

yoyo2o

#16

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

no coz juz kupilem :) 16'' przod 7.5'' opony 215/40, tyl 9'' opony 215/40. Dzisiaj zamontuje i zobacze jak bedzie sie jezdzilo :)

P.S A dlaczego dachowanie zaliczyles przez opony ??

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

miałem za szerokie felgi w stosunku do opon ... ciąłem mocno zakręt , i przy wychodzeniu z łuku zerwało mi tylnego kapcia z felgi ... a potem to już kwestia milisekund ;) bo w momencie auto szło już bokiem i nie było możliwości wyprowadzenia .. baaa zanim skapłem się że mi zdjeło opony to już bylem praktycznie na dachu .... fakt że szybko jechałem ... ale teraz przynajmniej nauczyłem się dbać o opony,felgi hamulce i wszystko co ma związek z bezpieczeństwem ... :)
a Co do Twoich felg to myśle że dobry wybór tzn jeśli chodzi o przód to dałbym 215/45 i taki sam tył ... a felgę na tyle możesz mieć trochę za szeroką ?? no ale nic nie prorokuje , załóż zrób foto i pokaż efekty ;)
==========82%===========

Mordoklej

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:50
Imię: Jacek
Auto: Astra 2.2 SRI
Silnik: Z22SE
Lokalizacja: Northampton, UK
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Mordoklej »

yoyo2o pisze:no coz juz kupilem :) 16'' przod 7.5'' opony 215/40, tyl 9'' opony 215/40. Dzisiaj zamontuje i zobacze jak bedzie sie jezdzilo :)
Bardzo male kola masz.. Mam nadzieje ze ich maly rozmiar nie bedzie sie rzucal w oczy.. Poza tym Twoj predkosciomierz bedzie bardzo zawyzal predkosc :P

Opona standardowa jak w Astra GSI 215/40/17... albo pozostale Astry 1.6+ 185/60/15, Astra 1.4 ma taka sama srednice rowniez..
Obroty na kilometr: 527

Twoja opona 215/40/16
Obroty na kilometr: 550

Czyli jak jedziesz dajmy na to 100km/h to twoj predkosciomierz pokaze.. 104,4km/h
Albo inaczej.. jak predkosciomierz pokaze Ci 100km/h to w istocie bedziesz jechal tylko 95,8km/h

PS. 215 na 9" feldze.. Az mi sie wlos jezy na glowie jak to czytam.. Ale co tam.. Polska wolny kraj :lol:

[ Dodano: 2007-10-13, 21:22 ]
Jesli kupiles te felgi tak jak dales tego linka (wczesniej niestety nie zerknalem na ta stronke)
[External Link Removed for Guests]

to...

Jakos mi sie nie wydaje mi zeby tyl dobrze pasowal...
Przednie maja ET50 a w Astre przy 7,5" najlepiej pasuja felgi z ET zakresu 49-42.. Wiec powinno byc ok biorac pod uwage ze samochod masz nie glebiony.
Ale felgi 9" na tyle przy ET45 to juz bardzo bardzo malo mi sie widzi nawet bez glebienia.. Jeszcze nie widzialem Astry G bez przerobek z kolami o wiekszej szerokosci niz 8" :lol:
2004 VAUXHALL ASTRA G 2.2 SRI
PRODRIVE BODYKIT, SPRĘŻYNY APEX 35/35, FELGI 17 CALI Z VAUXHALL VECTRA ELITE, WYDECH IRMSCHER
OPONY HANKOOK VENTUS V12 EVO 215/40 R17 Y

yoyo2o

#19

Nieprzeczytany post autor: yoyo2o »

napisze tak, tyl wszedl bez problemu i jeszcze zostal ponad 1 cm zapasu, z przodu takze bez problemu. Co do spadania opony z felgi, to wulkanizator mowil, ze jezeli jest dobre cisnienie w oponie to niema bada zeby cos takiego sie stalo. Ogolnie fajne wygladaja, oczywiscie bez zmiany zawiechy sie nie obejdzie, ale to juz sobie upatrzylem i chce zamawiac cos takiego pod koniec miesiaca [External Link Removed for Guests] . Jak zamontuje taka zwieszke, to pozostanie jeszcze tylko body kit, cos w srodku i moze jakis swap na wakacje :)

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: VRx »

yoyo2o pisze:tyl wszedl bez problemu i jeszcze zostal ponad 1 cm zapasu
na pusto? czy pod obciążeniem?
yoyo2o pisze:Co do spadania opony z felgi, to wulkanizator mowil, ze jezeli jest dobre cisnienie w oponie to niema bada zeby cos takiego sie stalo.
A wspomniał, że powietrze w oponie charakteryzuje się tym, że potrafi nieco uciekać?
Takie koła jak założyłeś będą bardziej podatne na zgubienie opony niż prawidłowo dobrane opony do felg.
No i ostatnia kwestia to czy miał cyfrowy manometr jak Ci sprawdzał ciśnienie.

ODPOWIEDZ