c20ne

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
wrona513

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

c20ne

#1

Nieprzeczytany post autor: wrona513 »

Witam mam pytanie moj kolega ma opla astre niby gsi z silnikiem c20ne i chcemy podniesc mu moc chociaz do 130 km slyszelismy ze mozna wsadzic wałek rozżądu od sech sefa nie wime o co dokladnie chodzi oraz komputer od tego secha czy jakos tak czy mog by mi wytlumaczyc co to jest ten sech czy jak to sie pisze nie wime i jak cos to gdzie tego szukac
z góry dziekuje

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

chodzi o silnik C20SEH-on ma walki bardziej "pełne". Moze ktos cos wie na ten temat. Silnik montowany napewno byl w vectrach A.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Szegi

Astro-maniak
Posty: 2153
Rejestracja: 05 cze 2007, 21:08
Imię: Kacperek
Auto: Astra F
Silnik: Ce20eNE
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Drzycim / Bydgoszcz

#3

Nieprzeczytany post autor: Szegi »

SEH ma 129 km inny wałek rozrządu, kształt tłoka, soft w kompie, brak katalizatora.
SEH w porównaniu do NE ma jeszcze inne tłoki (inaczej rozwiązane te "wgłębienia" w nich - przez to osiągnięto wyższy stopień sprężania) i nie ma sondy lambda...

Warto tez zalozyc stozek i sportowy tlumik, zawsze pare koni wiecej.

P.S. Ma nadzieje ze wiesz cos wiecej... :>
[External Link Removed for Guests]
--------------------------------------------------------------

siewicz

Astro-maniak
Posty: 256
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: siewicz »

Hmmm.. jeśli silnik jest zdrowy i w miarę trzyma moc to bez problemu 130KM z niego wyciągniecie.
Mody które najlepiej przeprowadzić w c20ne:

+ kolektor 4-2-1 - można przerobić ten z c20xe
+ reszta wydechu przelot 2' na jednym przelotowym o końcowym
+ wałek z SEHa i planowanie głowicy (spokojnie można 1mm zjechać), ewentualnie wałek i tłoki z SEHa ... właściwie jak wolisz :)
+ regulowane koła rozrządu
+ profesjonalne strojenie tego

hmm.. kombinacje z dolotem to ryzykowna sprawa.. proponuję wrzucić po prostu dobrą sportową wkładkę np. K&N. Nie kombinować ze stożkiem. Ewentualnie przy większej ilości gotówki zmienić kolektor dolotowy.

Później można się bawić dalej: delikatnie zebrać troszkę materiału z koła zamachowego (nie za dużo, bo później jest więcej szkody niż pożytku - najlepiej zrobić to przy okazji wymiany sprzęgła), obróbka głowicy.

Oczywiście najpierw przede wszystkim trzeba zadbać o to co mamy. Czyli powymieniać wszystkie płyny, filtry, świece, przewody WN itd. ale o tym chyba pisać nie muszę :)

Pzdr.
Pozdrawiam
Obrazek

wrona513

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wrona513 »

dzieki za odpowiedz no już wszystkie płyny wymienione jeszcze w planie zmienienie świec przewodów WN kopółki i palca :) no i jeszcze uszczelki wszystki :) stożek już siedział jak kupiony był samochód ale taki najzwyklejszy wiec trzeba by go zmienic na lepszy albo wlasnie wrucic do seryjnego filtra a nie orjetujecie sie jaki moze byc koszt takiego wałka i kompa od seh-a

zapomniałem jeszcze gdzie tego szukać najlepiej ??

WaldazZz

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: WaldazZz »

Najlepiej tego szukaj na forum Kadeciarzy, oni różne takie dziwne rzeczy lubią (i potrafią) robić i podobno SEH-y to dla nich norma. ;D
"Dla tych wszystkich,
którzy 15 baniek noszą w głowach"

ODPOWIEDZ