Strona 1 z 2

Lekkie koło zamachowe

: 26 paź 2007, 19:01
autor: SmookeR
Czy któryś z forumowiczów zrobił takiego moda [External Link Removed for Guests]
Co oznacza ,, Nie ma znaczącego wpływu na żywotność silnika''
Wnioskując po filmach jeżeli jest to prawda to różnica jest ogromna , ale czy jest tak w rzeczywistości :?:

: 26 paź 2007, 20:35
autor: Tucio
najpierw 3ba sobie zadac pytanie po co ?? bo jak zrobisz lzejsze kolo zamachowe to wiadomo silnik zyska na tym ze szybciej sie bedzie wkrecal , ale.. ( wiesz do czego sluzy kolo zamachowe ? ) traci taki silnik na momencie . I co z tego jak szybciej sie wkreci na te 6600 jak przy wyprzedzaniu na innym biegu i mala predkoscia obrotowa traci na elastycznosci .

: 26 paź 2007, 20:59
autor: -WARY-
Tucio pisze:bo jak zrobisz lzejsze kolo zamachowe to wiadomo silnik zyska na tym ze szybciej sie bedzie wkrecal , ale.. ( wiesz do czego sluzy kolo zamachowe ? ) traci taki silnik na momencie
hmm... cos mi tu nie gra, piszac o wkrecaniu sie i o momencie to w sumie piszesz o jednym i tym samym :) lrzejsze kolo podnosi moment(dokladnie nie wiem ile) lecz!! przy biegu jalowym silnikiem dosc znacznie szarpie, zeby temu zapobiec nalezy podkrecic ciutke obroty biegu jalowego i wszystko bedzie okej :)
I co z tego jak szybciej sie wkreci na te 6600
rozumiem ze to przenosnia ? bo gs'y ponoc kreca sie wyzej niz 6600 ;)

[ Dodano: 2007-10-26, 21:05 ]
zapomnialem jeszcze dodac ze sa dwie metody wywazania kola zamachowego, ale co i jak to zapraszam do przeszukiwanie googli :) bo juz nie pamietam jak to bylo :)

: 26 paź 2007, 21:50
autor: JunioR
-WARY- pisze:przy biegu jalowym silnikiem dosc znacznie szarpie, zeby temu zapobiec nalezy podkrecic ciutke obroty biegu jalowego i wszystko bedzie okej
oczywiście, że tak :) jedyne nieudogodnienia to własnie praca auta na wolnych obrotach...

BO jak może auto tracić na elastyczności i zyskać na przyspieszeniu skoro te dwie rzeczy łączy NM ? :)

: 26 paź 2007, 22:02
autor: -WARY-
niby dwa minusy daja plus... ale nie wiem jak to rozumowac w tym przypadku ;)

: 27 paź 2007, 0:55
autor: Tucio
moze inaczej :

zyskujesz konie a tracisz moment ( tak najprosciej )

: 27 paź 2007, 1:16
autor: JunioR
Tucio pisze:moze inaczej :

zyskujesz konie a tracisz moment ( tak najprosciej )
KM nie wpływają przecież na przyspieszenie - tzn wplywają ale nieznacznie...bardzo nieznacznie....ale zazwyczaj jest tak, że jak jest przyrost mocy to mowi się o 1 KM i 1,5 NM ( najogólniej )

..iiiii jeżeli tracimy NM a zyskujemy KM .... to właściciel aukcji kłamie... :| bo jak możemy lepiej przyspieszać mając mniej nutków....

: 27 paź 2007, 9:00
autor: -WARY-
maslo maslane... majac lzejszy zamach zyskujemy troszku momenty Nm (FIZYKA!!) a nie KM... zawsze ale to zawsze Nm to przyspieszenie, a mozna powiedziec ze prodkosc to KM, oczywiscie w duzym "..." :) (tematu skrzyni biegow juz nie poruszam :) )

: 27 paź 2007, 11:34
autor: Tucio
nad kolami zamachowymi to pewnie siedzialo troszke inzynierów , aby je dopasowac do parametrow silnika , no to teraz dam wam pytanie :

czemu ( nie wiem czy tylko w tym silniku ) w C20XE sa montowane 2 rózne kola zamachowe ?? garnkowe ( cieższe ktore teraz mam ) i plaskie ( lzejsze ) a moment tych silników i moc jest taka sama ?? hmmm

: 27 paź 2007, 12:49
autor: -WARY-
zapytaj inzynierow ;)