Chciałbym uturbić swojego diesla...

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
gimof

Astro-maniak
Posty: 436
Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
Imię: Pan Samochodzik
Lokalizacja: Poznań(promnice)
Kontakt:

Chciałbym uturbić swojego diesla...

#1

Nieprzeczytany post autor: gimof »

Cześć.
Zachorowałem na brak mocy w moim dieslu.
Chciałbym uturbić ten silnik, mam prawie 300kkm, jednak silnik jest w dobrym stanie.
Z tego co mi wiadomo do tego silnika nigdy nie montowano seryjnie turbin.
Może ma ktoś wiadomości od czego było by zacząć, jak to wygląda z forsą i ew. gdzie znajde mechanika w WLKP który się tego podejmie...

Na alledrogo znalazłem taką turbine [External Link Removed for Guests]
Zaznaczam, że nie mam żadnej elektroniki bo to jedne z pierwszych astr 1.7 D
[External Link Removed for Guests]

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Ja Cię też pociesze, bo w astrach 1.7 TD efkach też nie było elektroniki :) ... regulacja przebiegała przy użyciu śrubokręta... najlepiej o to zapytać kolegę JOSZI'ego :)

gimof

Astro-maniak
Posty: 436
Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
Imię: Pan Samochodzik
Lokalizacja: Poznań(promnice)
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: gimof »

Łooo to super.
Joszi wzywany do tablicy!
Jak jest poprowadzone smarowanie? Zasilanie?
Czy turbinka z linka bedzię pasić do orginalnego tłumika i kolektora?
Jakie przeciwskazania (oprócz skrócenia żywotności silnika i większego spalania)?
I czy sam bym to założył w garażu? - jako takie pojęcie o mechanice mam i a zapleczem w miarę grzesze.

Piszcie wszystko odnośnie tematu 8)
[External Link Removed for Guests]

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

gimof, jak już uturbiać to po jaką cholerę inwestować w starego diesla , kup benzynowy silnik , zakuj go i uturbiaj .. ja teraz jestem na etapie uturbiania i powiem Ci że to cholernie duży wydatek .. lepiej się dobrze zastanów ...
==========82%===========

gimof

Astro-maniak
Posty: 436
Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
Imię: Pan Samochodzik
Lokalizacja: Poznań(promnice)
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: gimof »

michalek206 właśnie dlatego, że to diesel. Niestety benzyna odpada - z racji ekonomicznych :/
Druga sprawa, jeżeli nie trzeba elektroniki, to założenie turbo w moim przypadku wydaje się banałem :> :D 8)
[External Link Removed for Guests]

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

kurde nie wiem ... według mnie to trochę bez sensu , a powiedz mi ile masz obecnie koni ??
==========82%===========

gimof

Astro-maniak
Posty: 436
Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
Imię: Pan Samochodzik
Lokalizacja: Poznań(promnice)
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: gimof »

W serii 57, przy podwyższonej wadze diesla pomyśl jak to jeździ... :roll:
[External Link Removed for Guests]

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

no to zamiast uturbiać to co masz , to wrzuć tam 1,8 benzynę i zgazuj , gwarantuje że koszta nie będą dużo większe niż masz teraz a nawet jak gaz weźmie Ci kilka koników to i tak bedziesz miał ich wystarczajaco ... jak myślisz że kupisz jakas używaną turbałkę i poprostu ją zamontujesz ... i jeszcze małym kosztem to niestety raczej sie mylisz ... nie wiedziałem o co wszystkim chodziło jak zawsze pisali że po drodze wszystko wychodzi ... teraz już wiem :D
==========82%===========

gimof

Astro-maniak
Posty: 436
Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
Imię: Pan Samochodzik
Lokalizacja: Poznań(promnice)
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: gimof »

Chętnie bym tak zrobił, a założył nawet 2.0 jednak fajnie się mówi kup i zagazuj i jeszcze złóż do kupy. Tym bardziej, że musiałbym kupić cały osprzęt.
Na początek poczekam na dodatkowe opinie. Zmienić silnik mogę zawsze, jeżeli coś nie wyjdzie z tym...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Problem to raczej bedzie z tym kolektorem wylotowym. Najlepiej byloby dorwac taki zeby pasowal do glowicy i do turbo dalej to juz by poszlo jakos.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ