strumienica

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#51

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Panowie Panowie ^^

Temat Tyczy się Strumienic a nie Mapowania ... co ma jedno z drugim ?

mapowanie 1200 zł a strumienica 40 zł ^^



tak więc... muszę to wykrztusić z siebie i.. kolejne posty nie na temat będa Kassowannnne

stefan613

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#52

Nieprzeczytany post autor: stefan613 »

Ja tez Wyciołem kata srodkowy tłumik i wspawał strumiennice.. ja wiem czy jest lepiej? raczej nic nie czuje! Potem wyciołem ostatni tłumik i wstawiłem remusa.. wytrzymałem 2 tyg.. spowrotem standard ostatni tyle ze z końcówką...
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)

larryyy

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 23 maja 2008, 11:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

#53

Nieprzeczytany post autor: larryyy »

temat troche ucichl ale prosze o podpowiedz na nurtujace mnie pytanie...
Jakies 8 lat temu mialem vectre C20NE i zrobilem jej wydmuszke. Wszystko ladnie pieknie tylko zaczela kopcic jak diesel na czarno. Z tego co sie kiedys pokatnie dowiedzialem to za sprawa sondy lambda, ktora szaleje przy braku kata i mamy zle dobrana mieszanke (prosze o skorygowanie jezeli cos pokrecilem ;) ). Ma tu podobno znaczenie umiejscowienie sondy za lub przed katem.
Teraz jestem posiadaczem asterixa C20XE i planuje pozbycie sie kata ewentualnie zrobienie wydmuszki, wspawanie rurki lub zalozenie strumiennicy. Kat w juz tak wiekowym wozie nie spelnia juz swojej funkcji, a malo tego staje sie "ziemniakiem" w wydechu.
I tu pytanie do "madrych glow" tego forum czy w tym silniku bedzie podobny efekt co w C20NE? Ewentualnie czy jest jakis sposob na ominiecie tego problemu i czy jest sens wogole zajmowac sie tym tematem i nie zakladac strumiennicy co jak narazie chodzi mi po glowie od kilku dni.
Prosze o zdoktoryzowanie mnie w tym temacie :mrgreen: .
Pozdrawiam

PIeTrO

Astro-maniak
Posty: 275
Rejestracja: 02 mar 2008, 17:42
Imię: Piotrek
Auto: Passat B5 FL
Silnik: Klekot
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok

#54

Nieprzeczytany post autor: PIeTrO »

Kolego ja mam C20XE tydzien temu wyciełem kata i wstawiłem strumienice ... Mam strumienice środkowy tłumik standardowy a ostatni przelotowy jakis tam z allegro... pięknie brzmi :) a kata sprzedalem za 450zl:P moge Ci dac numer gg goscia ktory skupuje katy i daje dobre ceny:) POZDRAWIAM

larryyy

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 23 maja 2008, 11:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

#55

Nieprzeczytany post autor: larryyy »

i jak ci to smiga?
nie kopci?

Awatar użytkownika
Piecia

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 05 paź 2007, 22:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: z krainy 1000 jezior
Kontakt:

#56

Nieprzeczytany post autor: Piecia »

larryyy pisze:temat troche ucichl ale prosze o podpowiedz na nurtujace mnie pytanie...
Jakies 8 lat temu mialem vectre C20NE i zrobilem jej wydmuszke. Wszystko ladnie pieknie tylko zaczela kopcic jak diesel na czarno. Z tego co sie kiedys pokatnie dowiedzialem to za sprawa sondy lambda, ktora szaleje przy braku kata i mamy zle dobrana mieszanke (prosze o skorygowanie jezeli cos pokrecilem ;) ). Ma tu podobno znaczenie umiejscowienie sondy za lub przed katem.
No ma bardzo duze znaczenie... W astrze F (i innych z c20ne i c20xe) Lambda jest PRZED katalizatorem wiec mozna spokojnie wywalic. Zeby byly problemy sondy lambda musza byc 2 (za i przed katem) albo 1 za :). Moj katalizator poszedl na smietnik ;) a auto ozylo.

A ze temat o strumienicach.... Darujcie sobie ten element - w wiejskim tuningu to moze i dobre, ale w rzeczywistosci kawalek rurki jest lepszy.
...natural born asshole...

Michal

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
Auto: Astra H, G
Silnik: z19dth i z22se
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#57

Nieprzeczytany post autor: Michal »

otóż to gdzie były testy takich strumni i porównanie do zwykłej rurki

no i rurka dała lepszy efekt ;)

Czasami strumiennice (łuskową) można stosować zamiast środkowego zostawijąc seryjny z tyłu) tłumika bo jest tańsza niekiedy od oryginału

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#58

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

trochę powiem nie na temat ale może to komuś pomoże ... jeżeli macie dwie sondy lambda a uparliście się na usunięcie kata to proponuję dać metalowy kat bosala ... cena około 178 zł a jest piękny przelotowy o dużej przepustowości .. wkład w środku jest malutki a wszystko działa bez problemu, jeden minus takiej instalacji jest taki że trzeba też zmienić kolektor ...
==========82%===========

PIeTrO

Astro-maniak
Posty: 275
Rejestracja: 02 mar 2008, 17:42
Imię: Piotrek
Auto: Passat B5 FL
Silnik: Klekot
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok

#59

Nieprzeczytany post autor: PIeTrO »

larryyy, wogóle nie kopci auto sie lepiej zbiera i pięknie mruczy:) Wydech jak rasowa WRC:D POECAM strumienice w C20XE:D

Awatar użytkownika
Mixotic

Klubowicz AKP
Posty: 470
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:43
Imię: Wojtek
Auto: Astra Coupe
Silnik: Z 22 SE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 2 razy
Kontakt:

#60

Nieprzeczytany post autor: Mixotic »

Z własnego doswiadczenia : wymiana strumienicy w miejsce środkowego tłumika daje efekt nie wyczuwalny . A z kolei zamiast kata można wstawic legalnie w astrach do rocznika 94 bo pózniej był juz obowiązek montowania katalizatorów . Efekt jest niewielki . Wstawiałem kiedyś w mojej Corsie 1.2 i tam rzeczywiscie różnica była wyczuwalna .
A w miejsce srodlowego tlumika radzę wstawic zwykły kawałek rury jak ktos jest uparty.
Ale to tylko przy jednoczesnym montażu strumienicy .Wtedy coś to daje .

ODPOWIEDZ