strumienica
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Ja tez Wyciołem kata srodkowy tłumik i wspawał strumiennice.. ja wiem czy jest lepiej? raczej nic nie czuje! Potem wyciołem ostatni tłumik i wstawiłem remusa.. wytrzymałem 2 tyg.. spowrotem standard ostatni tyle ze z końcówką...
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 maja 2008, 11:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
temat troche ucichl ale prosze o podpowiedz na nurtujace mnie pytanie...
Jakies 8 lat temu mialem vectre C20NE i zrobilem jej wydmuszke. Wszystko ladnie pieknie tylko zaczela kopcic jak diesel na czarno. Z tego co sie kiedys pokatnie dowiedzialem to za sprawa sondy lambda, ktora szaleje przy braku kata i mamy zle dobrana mieszanke (prosze o skorygowanie jezeli cos pokrecilem ). Ma tu podobno znaczenie umiejscowienie sondy za lub przed katem.
Teraz jestem posiadaczem asterixa C20XE i planuje pozbycie sie kata ewentualnie zrobienie wydmuszki, wspawanie rurki lub zalozenie strumiennicy. Kat w juz tak wiekowym wozie nie spelnia juz swojej funkcji, a malo tego staje sie "ziemniakiem" w wydechu.
I tu pytanie do "madrych glow" tego forum czy w tym silniku bedzie podobny efekt co w C20NE? Ewentualnie czy jest jakis sposob na ominiecie tego problemu i czy jest sens wogole zajmowac sie tym tematem i nie zakladac strumiennicy co jak narazie chodzi mi po glowie od kilku dni.
Prosze o zdoktoryzowanie mnie w tym temacie .
Pozdrawiam
Jakies 8 lat temu mialem vectre C20NE i zrobilem jej wydmuszke. Wszystko ladnie pieknie tylko zaczela kopcic jak diesel na czarno. Z tego co sie kiedys pokatnie dowiedzialem to za sprawa sondy lambda, ktora szaleje przy braku kata i mamy zle dobrana mieszanke (prosze o skorygowanie jezeli cos pokrecilem ). Ma tu podobno znaczenie umiejscowienie sondy za lub przed katem.
Teraz jestem posiadaczem asterixa C20XE i planuje pozbycie sie kata ewentualnie zrobienie wydmuszki, wspawanie rurki lub zalozenie strumiennicy. Kat w juz tak wiekowym wozie nie spelnia juz swojej funkcji, a malo tego staje sie "ziemniakiem" w wydechu.
I tu pytanie do "madrych glow" tego forum czy w tym silniku bedzie podobny efekt co w C20NE? Ewentualnie czy jest jakis sposob na ominiecie tego problemu i czy jest sens wogole zajmowac sie tym tematem i nie zakladac strumiennicy co jak narazie chodzi mi po glowie od kilku dni.
Prosze o zdoktoryzowanie mnie w tym temacie .
Pozdrawiam
-
- Posty: 275
- Rejestracja: 02 mar 2008, 17:42
- Imię: Piotrek
- Auto: Passat B5 FL
- Silnik: Klekot
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 maja 2008, 11:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
- Piecia
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 paź 2007, 22:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: z krainy 1000 jezior
- Kontakt:
No ma bardzo duze znaczenie... W astrze F (i innych z c20ne i c20xe) Lambda jest PRZED katalizatorem wiec mozna spokojnie wywalic. Zeby byly problemy sondy lambda musza byc 2 (za i przed katem) albo 1 za . Moj katalizator poszedl na smietnik a auto ozylo.larryyy pisze:temat troche ucichl ale prosze o podpowiedz na nurtujace mnie pytanie...
Jakies 8 lat temu mialem vectre C20NE i zrobilem jej wydmuszke. Wszystko ladnie pieknie tylko zaczela kopcic jak diesel na czarno. Z tego co sie kiedys pokatnie dowiedzialem to za sprawa sondy lambda, ktora szaleje przy braku kata i mamy zle dobrana mieszanke (prosze o skorygowanie jezeli cos pokrecilem ). Ma tu podobno znaczenie umiejscowienie sondy za lub przed katem.
A ze temat o strumienicach.... Darujcie sobie ten element - w wiejskim tuningu to moze i dobre, ale w rzeczywistosci kawalek rurki jest lepszy.
...natural born asshole...
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
- Auto: Astra H, G
- Silnik: z19dth i z22se
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
- Imię: Michał
- Auto: astra,bmw
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
trochę powiem nie na temat ale może to komuś pomoże ... jeżeli macie dwie sondy lambda a uparliście się na usunięcie kata to proponuję dać metalowy kat bosala ... cena około 178 zł a jest piękny przelotowy o dużej przepustowości .. wkład w środku jest malutki a wszystko działa bez problemu, jeden minus takiej instalacji jest taki że trzeba też zmienić kolektor ...
==========82%===========
- Mixotic
- Posty: 470
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:43
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra Coupe
- Silnik: Z 22 SE
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 2 razy
- Kontakt:
Z własnego doswiadczenia : wymiana strumienicy w miejsce środkowego tłumika daje efekt nie wyczuwalny . A z kolei zamiast kata można wstawic legalnie w astrach do rocznika 94 bo pózniej był juz obowiązek montowania katalizatorów . Efekt jest niewielki . Wstawiałem kiedyś w mojej Corsie 1.2 i tam rzeczywiscie różnica była wyczuwalna .
A w miejsce srodlowego tlumika radzę wstawic zwykły kawałek rury jak ktos jest uparty.
Ale to tylko przy jednoczesnym montażu strumienicy .Wtedy coś to daje .
A w miejsce srodlowego tlumika radzę wstawic zwykły kawałek rury jak ktos jest uparty.
Ale to tylko przy jednoczesnym montażu strumienicy .Wtedy coś to daje .