A gdyby tak czysto teoretycznie... :-)

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

ja Ci powiem z własnego doświadczenia że bardziej opłaca sie 2,0 turbo , te 170 marnych koni które produkuje v6 moim zdaniem nie opłaca się tego wogule ładować pod maskę .. zalezy jakie masz założenia oczywiście ... ja buduję np silnik od podstaw z nastawieniem na to żeby wszedł mi w teraźniejsze łapy , czyli Plug&play .. poza tym jak robić cos wyjątkowego to najpierw musisz mieć założenie .. moim np jest to , że chce mieć moc większą niż astra 3 opc (240KM) i docelowo będzie mnie to kosztowało około 15 000 zł ... dodam że silnik jest praktycznie nowy , do tego turbo z opc , wtryski 560 cc i listwa od evo 8,skrzynia (się przeliczają przełożenia czyli w trakcie załatwiania) no i komputer sterujący (droga zabawka) , ja oczywiście mówię o astrze G , bo taką posiadam , w Twojej sprawa była by prostsza gdybyś np obecnie dysponował A f Gsi , załatwiasz silnik od calibry T i zakładasz , z wiązką , skrzynią i innymi rupieciami , czysta zabawa , przypuszczam że zamykasz się 7 - 8 tysialach , zawiecha zostaje , nie wiem jak hamulce ale jeśli miałbyś tam 280 mm (przody) 256 (tył) to też by stykneły ... co do v6 w astrach to owszem podoba mi isę to , ale według mnie to bardziej dla pasjonatów niż ludzi którzy liczą na osiągi .... silniki ciężkie , jeszcze większa jest wtedy tendencja do wyrzucania przodu na zewnątrz zakrętu , dodatkowo tak jak wspomniałem wcześniej , przy normalnej jeździe 2,0T masz spalanie w granicach 11 L ...
==========82%===========

Nietoperz23

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 05 wrz 2007, 19:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: Nietoperz23 »

no ale nic nei przebije brzmienia v6 to jest dziwek ktorego moge sluchac bez przerwy
Nadszedl kres mojej przygody z Astra, juz jest Omega B, Astra Sprzedana...Szkoda bylo....
CB-RADIO:
TTI 880 + Sirio Megawatt 3000
zapas-drugi mobil
ONWA MK3 + Falcon(magnes)

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: wencik »

a ja lubie dźwięk turbo ;)
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

domel

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: domel »

No to ja mam pytanie: Co można grzebnąć przy takim silniku 2,5 V6 z Vectry A ? Jak uzyskać przyrost mocy ? Tylko nie piszcie o Turbie i Nitro :P

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

ja też lubię dźwięk 6 - stki ale jednak jak słyszę turbawkę z dobrym blow-offem to wtedy mnie ciarki przechodzą , a v6 poprostu jest ładny ... ;)
domel, to co w każdym silniku , co druga osoba o to pyta a przecież każdy silnik jest podobny i każdy działa w taki sam sposób ... dolot,wałki,strojenie i ODLOT haha
==========82%===========

domel

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: domel »

Tu jest 6 cylindrów, a nie 4, więc co ? Stożek z power rurą ? Wałki z 3,0 ? Przelotowy wydech ? Chip i zmiana parametrów kompa ? To czysta teoria. Liczą się fakty. Kto i co robił i ile mocy zyskał :P

Taktownie

Astro-maniak
Posty: 367
Rejestracja: 27 cze 2007, 16:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: Taktownie »

v6 brzmi ładnie. Ale tak jak już było napisane -silnik jest ciężki to raz. Bedzie palił sporo to dwa. Będzie wychodził na zakrętach to trzy. Nie jestem pewien teraz ale wydaje mi się że przy 2.0 T będziesz miał większy moment obrotowy niż przy v6.
Jedyne co za mną przemawia przy widlastej szóstce to dzwięk, aczkolwiek dzwięk turbo benzynki też jest niczego sobie. Może zrob 2,5 bi-turbo? taki kompromis :)

Nietoperz23

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 05 wrz 2007, 19:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: Nietoperz23 »

ja jestem za szostka ale nei w astrze wiec tez polecam turbo ale z przerobka zawieszen i ukladu hamulcowego
Nadszedl kres mojej przygody z Astra, juz jest Omega B, Astra Sprzedana...Szkoda bylo....
CB-RADIO:
TTI 880 + Sirio Megawatt 3000
zapas-drugi mobil
ONWA MK3 + Falcon(magnes)

Gość

#29

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Walki od 3.0 i masz 196 KM testowane na hamowni wileokrotnie zarowno przez wlascicieli Calibr jak i Omeg

Stozek no coz nic tylko dzwiek Ci da...
Chip 10-15% mocy jezeli jest zrobione to dobrze ale to juz od 1200 pln w gore...
Przelotowy wydech raczej za duzo nie da... Sportowy kolektor juz tak ale to juz kolejne 1500 pln w gore i malo kto to robi... Przyrost testowany na hamowni okolo 10 KM ale nie zawsze czasami mniej...

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

pheonix OOF pisze:Walki od 3.0 i masz 196 KM testowane na hamowni wileokrotnie zarowno przez wlascicieli Calibr jak i Omeg

Stozek no coz nic tylko dzwiek Ci da...
Chip 10-15% mocy jezeli jest zrobione to dobrze ale to juz od 1200 pln w gore...
Przelotowy wydech raczej za duzo nie da... Sportowy kolektor juz tak ale to juz kolejne 1500 pln w gore i malo kto to robi... Przyrost testowany na hamowni okolo 10 KM ale nie zawsze czasami mniej...
Czyli domel, robisz to samo co w 4 , nie wiem o jaką różnicę Ci chodziło , no chyba że zamiast jedengo kolektora rurowego robisz dwa ?? kolektory słyszałem opinie że dużo dają w 3,0 w każdym razie tak się wypowiadają osobniki na street racing ;)
==========82%===========

ODPOWIEDZ