Chiptunning 1.9 CDTI (120KM)

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

michalek206 pisze:gs tuning czy coś takiego ... dobry jest też godula
O goduli słyszałem ale w benzyniakach gawrantuje tylko przyrost o 5%, a ten gs tuning to gdzie jest? Jaka ulica? może w lecie tam zajadę :D

PawełTM

Astro-maniak
Posty: 232
Rejestracja: 16 lis 2007, 12:33
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: PawełTM »

lesio822 ty chcesz swojego benzyniaka poddać czipowi nie oplaca sie koszt duży a efekt marny najlepiej Tdi są podatne na chipa polecam firme z łodzi jak znajde to wrzuce link do stronki jak chcecie to zapytajcie na forum [External Link Removed for Guests] szukać usera ''uysy'' to jego firma gość zna sie na rzeczy

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

PawełTM, Narazie nie planuję zmieniać autka a tym bardziej silnika :P Jak już to nie zmnienię na diesla tylko na turbo benzynę Też się daje ładnie robić. Ja poprostu chcę mieć silnik bardziej elastyczny. A hamownia tez by mi się przydała z regulacją bo troszkę mam zmian w wydechu i będzie w dolocie. Do Łodzi mam troszke daleko a w Kraku czasem bywam. Ale dzięki za radę ;)

joseph

Astro-maniak
Posty: 492
Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: joseph »

nie polecam vtechu bo za dużo chcą kasy w stosunku do tego co potrafią z silnika wykrzesać.
[External Link Removed for Guests]

Krzyszuk

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 19 wrz 2007, 23:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Krzyszuk »

joseph pisze:nie polecam vtechu bo za dużo chcą kasy w stosunku do tego co potrafią z silnika wykrzesać.
Ryzyko rośnie wraz ze wzrostem wykrzesanej energii. Uważam, że 25KM dodatkowe, przy 120KM w standardzie, to przyzwoicie. Zawsze można umówić sie na program indywidualny i wykrzesać więcej, albo program eco i przy minimalnym wzroście mocy zyskać większą oszczędność na spalaniu.

Szkoda, że wszyscy tutaj teoretycy... i nikt nie ma opinii z faktycznego chipowania? A może???
[External Link Removed for Guests]

kubik_cdti

Astro-maniak
Posty: 395
Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: kubik_cdti »

Ja planuje u Mastersa robic.A z Kraka nie daleko przecież do Katowic a tam jest filia tejże firmy,nie słyszałem skarg,poza bulami w karku :lol: na ich robotę .
Pozdr
[External Link Removed for Guests]

Bixenony tańczą tańczą tańczą tańczą tańczą tańcza tańczą tańczą Bixenony

joseph

Astro-maniak
Posty: 492
Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: joseph »

mam dwa wozy po modzie - 1.9 tdi /masters/ i cdti oplowskie /vtech/.
Uważam że u mastersa mimo że nie jest tanio jest bardziej fachowo. Ma też lepszą hamownię która nie ściemnia jak co poniektóre.
[External Link Removed for Guests]

Krzyszuk

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 19 wrz 2007, 23:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: Krzyszuk »

Rozmawiałem z elektrykiem z serwisu opla ("znajomy znajomego", doradzał bezinteresowanie, nic do stracenia ani zyskania nie miał :-)) - twierdzi, że w silniku 1.9CDTI chipowanie jest wysoce ryzykowne bo:

- wrzucenie "mocniejszego" programu powoduje zwiększenie ciśnień w określonych momentach pracy silnika, nawet jeżeli nie spowoduje to uszkodzenia silnika to może przekroczyć wartości max. założone przez komputer (np. przy wyprzedzaniu, gdy dociśniemy mocniej) i spowoduje uruchomienie trybu awaryjnego czyli ograniczenie obrotów i mocy. Pomijając niebezpieczeństwo, że stało się to w trakcie wyprzedzania kolumny pojazdów ;-) to mamy przymusową wizytę w serwisie, na wykasowanie tego trybu i odczytanie błędów (pół biedy jak nie będą za bardzo zastanawiać się dlaczego błędy wystąpiły)

- mocniejszy program to więcej dymu, jak zostało zrobione umiejętnie to niewiele więcej niż w standardzie, ale jednak - więc filtr cząstek stałych dostaje w kość. Trudno powiedzieć jak to wpłynie na jego awaryjność???

Co Wy na to?
[External Link Removed for Guests]

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Każde auto a szczególnie doładowane silniki mają ograniczoną moc poprzez ekonomię silnika. Tolerancja jego wytrzymałości jest znacznie wyżej. Silniki doładowane mogą bez żadneo ryzyka być podkręcane o 30% a nawet więcej. Oczywiście kosztem eksploatacji auta (paliwo filtry opony itp.) Ale na pewno jak o tyle mocy podniesiesz to silnik Ci się nie rozleci. W wolnossących ta tolerancja jest mniejsza ok 5%. Pocztyaj sobie o tym na stronie Goduli on ma to ładnie rozpisane.

PawełTM

Astro-maniak
Posty: 232
Rejestracja: 16 lis 2007, 12:33
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X16SZ
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: PawełTM »

o ile sie nie myle ale w vectrach napewno silnik 1.9CDTI to sa silniki fiata tkz. zemsta fiata ;-)
[External Link Removed for Guests] dział silnik VC poczytaj same problemy z nimi są ja bym nie ryzykował ale nie wiem czy akurat w astrze jest taki sam silnik może wie ktoś czy to jednostka fiata tkwi w asi

ODPOWIEDZ