Nowa Astra H 1.6 a więcej koników?

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Denek

Astro-maniak
Posty: 142
Rejestracja: 13 sty 2008, 10:38
Imię: nie mam
Auto: Saab 9-3
Silnik: B234R
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Opole

Nowa Astra H 1.6 a więcej koników?

#1

Nieprzeczytany post autor: Denek »

Wczoraj w moje łapska wpadła nowa Asterka, a ja już się zastanawiam co można zrobić by trochę ją przyspieszyć...

Od razu na myśl mi przyszło, że skoro oficjalnie Opel sprzedaje wersje 1.6 z turbosprężarką (180km), to z moim autkiem też by można było coś pokombinować.

Są jakieś szanse na wpakowanie owej turbosprężarki, albo pokombinowania z jakimiś chipami etc.? Jakie byłyby ewentualne koszty? Miało by to wpływ na gwarancję na samochód itp.?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Silnik 1.6T jest calkiem inny niz 1.6 ma sporo zeczy wzmocnionych zeby takie sily wytrzymywal.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

-WARY-

Astro-maniak
Posty: 491
Rejestracja: 18 cze 2007, 20:15
Imię: Maciej
Auto: Astra G
Silnik: y17dt
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: -WARY- »

Denek, zrób dolot, walki i wydech... później ładnie to zestrój i ciesz sie mocą ;) no a z czasem.... to już kwestia czasu i pieniedzy ;) to co napisałem jest praktycznie "na każdą kieszeń"... tak w dużym cudzysłowie :)
pozdrawiam WARY :)
------------------------------------------
"Mów łagodnie i miej przy sobie gruby kij, a zajdziesz daleko." - Teodor Roosevelt

deeper

Astro-maniak
Posty: 414
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: mnie znasz?
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: deeper »

Turbinke mozna wpakowac do kazdego silnika, kwesti jak mocno doladujesz.
Wiecej BAR = wiecej kasy i nie chodzi tu bynajmniej o turbine, a np o korbowody,
panewki, pierscienie, zawory...to moze nie wytrzymac duzych obciazen.

O ile przy soft turbo mozna sie zamknac w calkiem przyzwoitek kwocie, bo kosztem beda same czesci, czyli turbina, kolektor, przerobki oraz wysteowanie tego...
to przy mocniejszym doladowaniu (pow 0.4BAR) trzeba praktycznie wykremontowac silnik...
wsadzajac bardziej wytrzymale czesci.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

To jest silnik seryjny z taka moca LEL czy LER juz nie pamietam- podobny do LET montowanych w G czy LEH w AH. Jak dla mnie poezja.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

tomala72

Astro-maniak
Posty: 298
Rejestracja: 28 gru 2007, 12:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kożuchów
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: tomala72 »

kiedyś znany tuner aut Grabowski montował turbo do lanosa 1.6 (seryjne 106km) w wersjach 130, 150 i 170 km (ostatnia 9000 zł) ale do tego muszą dojść modyfikacje zawieszenia i układu hamulcowego

Sergio

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 16 maja 2007, 19:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: ISL
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Sergio »

Denek pisze:Od razu na myśl mi przyszło, że skoro oficjalnie Opel sprzedaje wersje 1.6 z turbosprężarką (180km), to z moim autkiem też by można było coś pokombinować.
nie mamy tych samych silnikow, choc pojemnosc ta sama
a wogule pszy takiej mocy to twoje orginalne hamulce i zawieszenie by bylo za slabe

a co do jakis rur wydechowych, filtrow itp,itd to tylko wydanie pieniedzy i zniszczenie ladnego czystego autka
1993 Mercedes-Benz 190E 2.6 Sportline

Sprzedana:
2007 Opel Astra 1.6 TURBO

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

deeper pisze:to przy mocniejszym doladowaniu (pow 0.4BAR) trzeba praktycznie wykremontowac silnik...
wsadzajac bardziej wytrzymale czesci.
a ja dodam od siebie, że doładowanie 0.4 bara nie jest szkodliwe dla auta.

Warunki jakie musi spełniać silnik ażeby bez problemu zamontować coś co pompuje 0.4 bara do silnika to:
- silnik nie wiecej niz 120 tys km. przejechane
- Bardzo sprawny pod względem technicznym
- i przede wszystkim ZERO WYCIEKÓW

jeśliś spełnił to.. kupuj kompresor ^^ lub turbałkę.


nie wspominam tu o większych tarczach...hamulcowych bo to już oczywiste... coś mocnego trzeba wyhamować ^^

Denek

Astro-maniak
Posty: 142
Rejestracja: 13 sty 2008, 10:38
Imię: nie mam
Auto: Saab 9-3
Silnik: B234R
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Opole

#9

Nieprzeczytany post autor: Denek »

No ok, ale jakie byłyby mniej więcej koszta? :P
Wszystko oczywiście za dwa lata, bo autko jeszcze na gwarancji.

deeper

Astro-maniak
Posty: 414
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: mnie znasz?
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: deeper »

Jak chcesz robic pelne turbo z normalnym doladowaniem to licz sie z kosztem 15-20tys.

ODPOWIEDZ