Pomóżcie "teorią" obniżyć zawieszenie w mojej F-ce
- somel
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lut 2008, 23:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wolsztyn / Warszawa
- Kontakt:
Pomóżcie "teorią" obniżyć zawieszenie w mojej F-ce
Cześć wszystkim.
Dopiero co kupiłem do swojej F-ki'92 alu 15" i nowe opony 195/50 15".Felgi mają parapet na mniej więcej 3cm.Przy "przymiarce" stwierdziłem ,że prawdopodobnie na tylniej osi będą tarły o nadkola.Z tym właśnie chciałem związać swoje pytania.
1.Lepiej delikatnie wypchnąć nadkola czy podciąć i zawinąć do góry ten rant od środka nadkola?
2.Na ile mogę pozwolić sobie z obniżeniem F-ki przy takim "zestawie kapci"(hatchback, 5 furtek).Proszę wziąść pod uwagę fakt,że zamieżam pozakładać spojlery przód-tył i poszeżenia nadkoli.Nie chiałbym urwać czegoś przy zbyt niskim ustawieniu zawieszenia^^.
3.Jakie elementy będę musiał wymienić w zawieszeniu i jakie to mniej więcej koszty?
Będę wdzięczny za każde pożyteczne info.
Pozdrawiam
Dopiero co kupiłem do swojej F-ki'92 alu 15" i nowe opony 195/50 15".Felgi mają parapet na mniej więcej 3cm.Przy "przymiarce" stwierdziłem ,że prawdopodobnie na tylniej osi będą tarły o nadkola.Z tym właśnie chciałem związać swoje pytania.
1.Lepiej delikatnie wypchnąć nadkola czy podciąć i zawinąć do góry ten rant od środka nadkola?
2.Na ile mogę pozwolić sobie z obniżeniem F-ki przy takim "zestawie kapci"(hatchback, 5 furtek).Proszę wziąść pod uwagę fakt,że zamieżam pozakładać spojlery przód-tył i poszeżenia nadkoli.Nie chiałbym urwać czegoś przy zbyt niskim ustawieniu zawieszenia^^.
3.Jakie elementy będę musiał wymienić w zawieszeniu i jakie to mniej więcej koszty?
Będę wdzięczny za każde pożyteczne info.
Pozdrawiam
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Oh, temat rzeka. Jak to możliwe że takie fele i opony będą trzec? Przecież koło bedzie mieć standardowy rozmiar. Źle dobrałeś ET. Powinno być conajmniej 40 by nie tarło po obniżeniu choć są inne czynniki. W każdym razie ludzie jeżdżą na takich kołach przy obniżeniu 60/40 i jest ok. Jaki więc masz ET?
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Druga sprawa to taka że jak bez obniżenia na tych felach ma Ci trzeć o nadkola to jak założysz glebę to ani tyle nie pojeźedzisz. 195/50 na 15' to standardowy rozmiar i na odpowiednich felgach ma być na 100%, tak jak napisał Tomek_0181 pewnie przy zakupie nie zwróciłeś uwagi na ET. Z tym nic już nie zrobisz. Masz 2 wyjścia:
1. zmienić fele
2. może jakbyś ściągnął nadkola to będzie dobrze, ale pamiętaj że bez nadkoli to musisz dbać o blachy (konserwacja to podstawa).
Jeśli chodzi o glebę to ja u siebie maiłem 40/40 i przejazd przez niektóre progi był już problemem, natomiast może u ciebie jest inaczej. Jak masz równe drogi bez wybojów i łatwe wjazdy wszędzie to nie powinno przeszkadzać, nawet z ospojlerowaniem, ale w zimie na śniegu chyba nie pojeździsz.
1. zmienić fele
2. może jakbyś ściągnął nadkola to będzie dobrze, ale pamiętaj że bez nadkoli to musisz dbać o blachy (konserwacja to podstawa).
Jeśli chodzi o glebę to ja u siebie maiłem 40/40 i przejazd przez niektóre progi był już problemem, natomiast może u ciebie jest inaczej. Jak masz równe drogi bez wybojów i łatwe wjazdy wszędzie to nie powinno przeszkadzać, nawet z ospojlerowaniem, ale w zimie na śniegu chyba nie pojeździsz.
- somel
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lut 2008, 23:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wolsztyn / Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- somel
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lut 2008, 23:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wolsztyn / Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 432
- Rejestracja: 24 lip 2007, 18:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: POLANDIA
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
heh ja miałem dobrane idealnie (tak że jak koło się chowało to zostawały ok 2mm miejsca ale jak mi blacharz reperaturkę wspawał to wyszło za płasko i zamiast 2mm luzu to brakowało ok niecałe 2 :/ i opona haczyła mi trochę brzeg rantu :/NAITOP pisze:Cała zabawa przy glebieniu to dobranie odpowiedniego ET felgi i stosunkowo do wielkosci felgi, profilu opony.
-
- Posty: 432
- Rejestracja: 24 lip 2007, 18:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: POLANDIA
- Kontakt: