Pomóżcie "teorią" obniżyć zawieszenie w mojej F-ce

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
somel

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 07 lut 2008, 23:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wolsztyn / Warszawa
Kontakt:

Pomóżcie "teorią" obniżyć zawieszenie w mojej F-ce

#1

Nieprzeczytany post autor: somel »

Cześć wszystkim.
Dopiero co kupiłem do swojej F-ki'92 alu 15" i nowe opony 195/50 15".Felgi mają parapet na mniej więcej 3cm.Przy "przymiarce" stwierdziłem ,że prawdopodobnie na tylniej osi będą tarły o nadkola.Z tym właśnie chciałem związać swoje pytania.

1.Lepiej delikatnie wypchnąć nadkola czy podciąć i zawinąć do góry ten rant od środka nadkola?

2.Na ile mogę pozwolić sobie z obniżeniem F-ki przy takim "zestawie kapci"(hatchback, 5 furtek).Proszę wziąść pod uwagę fakt,że zamieżam pozakładać spojlery przód-tył i poszeżenia nadkoli.Nie chiałbym urwać czegoś przy zbyt niskim ustawieniu zawieszenia^^.

3.Jakie elementy będę musiał wymienić w zawieszeniu i jakie to mniej więcej koszty?

Będę wdzięczny za każde pożyteczne info.

Pozdrawiam

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Oh, temat rzeka. Jak to możliwe że takie fele i opony będą trzec? Przecież koło bedzie mieć standardowy rozmiar. Źle dobrałeś ET. Powinno być conajmniej 40 by nie tarło po obniżeniu choć są inne czynniki. W każdym razie ludzie jeżdżą na takich kołach przy obniżeniu 60/40 i jest ok. Jaki więc masz ET?

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Druga sprawa to taka że jak bez obniżenia na tych felach ma Ci trzeć o nadkola to jak założysz glebę to ani tyle nie pojeźedzisz. 195/50 na 15' to standardowy rozmiar i na odpowiednich felgach ma być na 100%, tak jak napisał Tomek_0181 pewnie przy zakupie nie zwróciłeś uwagi na ET. Z tym nic już nie zrobisz. Masz 2 wyjścia:
1. zmienić fele
2. może jakbyś ściągnął nadkola to będzie dobrze, ale pamiętaj że bez nadkoli to musisz dbać o blachy (konserwacja to podstawa).
Jeśli chodzi o glebę to ja u siebie maiłem 40/40 i przejazd przez niektóre progi był już problemem, natomiast może u ciebie jest inaczej. Jak masz równe drogi bez wybojów i łatwe wjazdy wszędzie to nie powinno przeszkadzać, nawet z ospojlerowaniem, ale w zimie na śniegu chyba nie pojeździsz.

Awatar użytkownika
somel

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 07 lut 2008, 23:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wolsztyn / Warszawa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: somel »

co do tego tarcia to wydaje mi sie ze to wina reparaturek.Mialem wymieniane nadkola zaraz po zakupie astry.Dzieki za info

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

mi jak wymienili reparaturkę to też koło haczyło o rant. Z tym że ja nic nie ciąłem tylko wziąłem rurkę i zagiąłem ten rant na płasko :D gruba rurka oparta o koło na zasadzie dźwigni zagnie rant ;)

Awatar użytkownika
somel

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 07 lut 2008, 23:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wolsztyn / Warszawa
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: somel »

mi jak wymienili reparaturkę to też koło haczyło o rant. Z tym że ja nic nie ciąłem tylko wziąłem rurkę i zagiąłem ten rant na płasko gruba rurka oparta o koło na zasadzie dźwigni zagnie rant
Dzięki za porade.Zrobiłem tak samo jak poradziłeś.Piwo dla ciebie^^.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no fajnie że mogłem pomóc :D

NAITOP

Astro-maniak
Posty: 432
Rejestracja: 24 lip 2007, 18:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POLANDIA
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: NAITOP »

Cała zabawa przy glebieniu to dobranie odpowiedniego ET felgi i stosunkowo do wielkosci felgi, profilu opony.
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

NAITOP pisze:Cała zabawa przy glebieniu to dobranie odpowiedniego ET felgi i stosunkowo do wielkosci felgi, profilu opony.
heh ja miałem dobrane idealnie (tak że jak koło się chowało to zostawały ok 2mm miejsca ale jak mi blacharz reperaturkę wspawał to wyszło za płasko i zamiast 2mm luzu to brakowało ok niecałe 2 :/ i opona haczyła mi trochę brzeg rantu :/

NAITOP

Astro-maniak
Posty: 432
Rejestracja: 24 lip 2007, 18:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POLANDIA
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: NAITOP »

Tez bede reperaturki zmienial i mam nadzieje ze nie pozmienia mi to dotychczasowych obliczeń. Ja mam 0,5cm do reperaturki z tylu i 1cm z przodu.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ