montaz bluetooth w Astrze H
- matek93
- Posty: 259
- Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
Re: montaz bluetooth w Astrze H
aktualnie mam uwb. Mogę podmienić ma uwa? Kostka jest ta sama? I druga sprawa znajomy chce zamontować sobie uwa. Kupił już z mikrofonem. Miał cd30, zmieniał na dvd90. Możliwe że ma wiązke do modułu czy raczej nie skoro miał cd30 mp3
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Patrząc na rozpiskę wyprowadzeń sygnałów z UWB i UWA spokojnie możesz wypiąć jeden i w jego miejsce zamontować drugi.
Przed demontażem musisz wylogować stary UWB z auta.
Radio nie ma znaczenia. Każde jest przystosowane do współpracy z modułem telefonu.
1. Zdemontować lampkę w podsufitce i poszukać 4 pionowej wtyczki od mikrofonu.
2. Wyjąć radio i zobaczyć czy do kostki dochodzą trzy przewody od zestawu głośnomówiącego - ph+, ph-, tel mute.
Jak to jest to instalacja jest na 100%. Jak nic nie ma to dorobić odpowiednią wiązkę...
Dorabiałem takie wiązki wiele razy. Podpięcie całości do auta to jakaś godzinka roboty.
Przed demontażem musisz wylogować stary UWB z auta.
Radio nie ma znaczenia. Każde jest przystosowane do współpracy z modułem telefonu.
1. Zdemontować lampkę w podsufitce i poszukać 4 pionowej wtyczki od mikrofonu.
2. Wyjąć radio i zobaczyć czy do kostki dochodzą trzy przewody od zestawu głośnomówiącego - ph+, ph-, tel mute.
Jak to jest to instalacja jest na 100%. Jak nic nie ma to dorobić odpowiednią wiązkę...
Dorabiałem takie wiązki wiele razy. Podpięcie całości do auta to jakaś godzinka roboty.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Nigdy nie miałem okazji demontować oryginału, więc tutaj nie pomogę.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
A od czego jest wujek Google .
Poniżej opis autorstwa SIG_MAN'a z VKP. Jest 100% kompletny jeśli chodzi o montaż.
źródło : [External Link Removed for Guests]
Cześć,
tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować
Wygląda to tak:
Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.
Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA
Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE
Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.
Mikrofon wygląda tak:
Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.
Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potelm słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.
!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłaczamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)
TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!
Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.
Koszt dodania okablowania???
150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie
Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.
Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.
!!! UWAGA !!!
Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąc CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!
Poniżej opis autorstwa SIG_MAN'a z VKP. Jest 100% kompletny jeśli chodzi o montaż.
źródło : [External Link Removed for Guests]
Cześć,
tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować
Wygląda to tak:
Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.
Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA
Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE
Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.
Mikrofon wygląda tak:
Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.
Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potelm słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.
!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłaczamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)
TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!
Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.
Koszt dodania okablowania???
150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie
Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.
Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.
!!! UWAGA !!!
Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąc CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- matek93
- Posty: 259
- Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
ok no tak mogłem spojrzeć...
a mam pytanko : Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
gdzie to mam się wpiąć do szyny can? to ma być na np. 13 z 29 złączyć razem i do can ? czy to są osobne 2 kable od can ?
a mam pytanko : Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
gdzie to mam się wpiąć do szyny can? to ma być na np. 13 z 29 złączyć razem i do can ? czy to są osobne 2 kable od can ?