montaz bluetooth w Astrze H

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
matek93

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

Re: montaz bluetooth w Astrze H

#41

Nieprzeczytany post autor: matek93 »

aktualnie mam uwb. Mogę podmienić ma uwa? Kostka jest ta sama? I druga sprawa znajomy chce zamontować sobie uwa. Kupił już z mikrofonem. Miał cd30, zmieniał na dvd90. Możliwe że ma wiązke do modułu czy raczej nie skoro miał cd30 mp3

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Patrząc na rozpiskę wyprowadzeń sygnałów z UWB i UWA spokojnie możesz wypiąć jeden i w jego miejsce zamontować drugi.

Przed demontażem musisz wylogować stary UWB z auta.

Radio nie ma znaczenia. Każde jest przystosowane do współpracy z modułem telefonu.

1. Zdemontować lampkę w podsufitce i poszukać 4 pionowej wtyczki od mikrofonu.
2. Wyjąć radio i zobaczyć czy do kostki dochodzą trzy przewody od zestawu głośnomówiącego - ph+, ph-, tel mute.

Jak to jest to instalacja jest na 100%. Jak nic nie ma to dorobić odpowiednią wiązkę...

Dorabiałem takie wiązki wiele razy. Podpięcie całości do auta to jakaś godzinka roboty.

Obrazek
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
matek93

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

#43

Nieprzeczytany post autor: matek93 »

ok dziękuje ślicznie. co musze zdemontować po kolei żeby się dostać do tego modułu? to jest gdzieś za włącznikiem świateł ?

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#44

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Nigdy nie miałem okazji demontować oryginału, więc tutaj nie pomogę.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
matek93

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

#45

Nieprzeczytany post autor: matek93 »

Znajomy okazuje się że nie ma tych kabelkow we wtyczce do radia. To lipa troszkę

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Oj tam, oj tam. Trzeba dołożyć....
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
matek93

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

#47

Nieprzeczytany post autor: matek93 »

Chętnie bym mu pomógł :P ma moduł ,mikrofon i kostke do modułu. I teraz co jak gdzie ? :D

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#48

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

A od czego jest wujek Google ;).

Poniżej opis autorstwa SIG_MAN'a z VKP. Jest 100% kompletny jeśli chodzi o montaż.

źródło : [External Link Removed for Guests]


Cześć,

tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować :)

Wygląda to tak:
Obrazek

Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.

Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA

Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:
Obrazek

9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE

Obrazek

Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.

Mikrofon wygląda tak:
Obrazek

Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować :) ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.

Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!

prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potelm słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.

!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłaczamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)


TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!


Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.

Koszt dodania okablowania???

150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie




Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.

Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości

Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.

!!! UWAGA !!!

Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąc CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
matek93

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

#49

Nieprzeczytany post autor: matek93 »

ok no tak mogłem spojrzeć...
a mam pytanko : Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
gdzie to mam się wpiąć do szyny can? to ma być na np. 13 z 29 złączyć razem i do can ? czy to są osobne 2 kable od can ?

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#50

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Tak to ma być :

Obrazek
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ