Gdzie znaleźć części do uturbienia C16NZ, co o tym myślicie?
- Szubert
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 mar 2011, 17:08
- Imię: Bartosz
- Auto: Astra F
- Silnik: C16NZ
- Lokalizacja: Gdynia
Gdzie znaleźć części do uturbienia C16NZ, co o tym myślicie?
Chciał bym poznać waszą opinie na temat uturbienia 8 zaworowego 1.6, i czy da rade dostać części tak do 3000zł?
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:43
- Imię: Konopia4fun
- Auto: Astra f
- Silnik: C16NZ LPG powered
- Lokalizacja: GD
Przecież to niema sensu. Już jakiś czas temu ktoś planował uturbić właśnie 1.6 czy 1.8, i projekt odpuścił.
Chcesz zwiększyć moc w swoim 75 konnym NZ ?
-Załóż mu głowicę, wtryskiwacze od C16SE, wymień kolektor na 4-2-1 i wstaw ostry wałek 13s, to będziesz miał ~110 KM
A jeśli już jesteś uparty na zabawę z turbo, to najrozsądniej zacząć od swapa na 2.0, i jego uturbiać (dokupić graty z/dedykowane do LET-a)
Chcesz zwiększyć moc w swoim 75 konnym NZ ?
-Załóż mu głowicę, wtryskiwacze od C16SE, wymień kolektor na 4-2-1 i wstaw ostry wałek 13s, to będziesz miał ~110 KM
A jeśli już jesteś uparty na zabawę z turbo, to najrozsądniej zacząć od swapa na 2.0, i jego uturbiać (dokupić graty z/dedykowane do LET-a)
Dziś w nowej odsłonie, wcześniej znany jako Konopia4fun
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 15 mar 2009, 22:51
- Imię: RaDeK
- Auto: kolejny opel
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Police
- Kontakt:
gra nie warta swieczki ,podobny temat wałkowany jest na ATT i jak do tej pory mam pare stron ale nic nikomu nie wyszlo chociaz jedni widzieli inni slyszeli ,fakt jest tam pokazane kilka aut zrobionych ale nie naszych.
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Tak jak napisał
Jeśli masz 3000 zł to możesz zrobić właściwie tylko to. Ale w tych pieniądzach lepiej sobie wsadzić c20xe lub zrobione c20ne. Niedawno były na allegro ze dwa 8v zrobione na ponad 150KM . Pozatym mógłbyś poczytać zanim zadasz pytanie. Uturbienie silnika to jakieś 10tys by wszystko było cacy. Nie zapominaj że wsadzenie silnika to początek, trzeba dużo rzeczy wymienić by sie fura nie "rozpadła"Wycior
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 15 mar 2009, 22:51
- Imię: RaDeK
- Auto: kolejny opel
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Police
- Kontakt:
dokladnie lepiej jakiś silniczek przełożyć tak jak pisze ilek8822bo w sumie nie za wiele osiągniesz.Przy 2,0 masz większe możliwości ewentualnie jak uda ci się dostac nie zajechany np z anglika to już masz maszynke na jakiś . Sam osobiście mam c16si i jest to sympatyczny silniczek bo ma 100 koników i cłakiem ładnie się zbiera a po zmianie kompa na c14si poszedł jeszcze lepiej oraz został zmieniony czip w nim więc jest jeszcze troszke lepiej.Powiem ci że nie jeden był zaskoczony jak ten silniczek jest "fajny".
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Czy da się uturbić za 3000? Da się, pod warunkiem, że będziesz większość rzeczy robił sam. Kupujesz jakąś K01-K03 na allegro a najlepiej na szrocie, węże, mogą być ze starego Iveco czy czegoś takiego, tak samo ic, spawara w łapę i spawasz kolektor, podłączasz obieg oleju, najlepiej z chłodniczką. Nie jest to skomplikowane. Gorzej z elektryką i strojeniem. Musisz sobie znaleźć dobrego speca. Odprężasz wkładką między dwie upg. I radzę wcześniej zrobić silnik na C16se, jak ktoś wyżej opisał. W tej cenie nie zmieścisz się z zakuciem, więc nielicz na moce znacznie pow. 120KM, bo silnik szybko padnie. Zaletą turbiny jest to, że bardzo poprawia elastyczność jazdy, daje sporo nm. Jeżeli jednak chcesz naprawdę mocy, to wpierw swap na C25xe lub X25xe, zmieścisz się w kasie ok. 3000. Komplet na swap to ok. 2000, do tego skrzynia dochodzi 300, komplet mcpersonów, hample 256 wentylowane, sprężyny chociaż gt/gsi. Wszystko wyjdzie w używce z 500. No i płyny, ew rozrząd. I oczywiście jak zawsze wydech i robota. I masz 170km na starcie i ogromny potencjał na wiecej. Na C20xe czasu nie trać. Są droższe i słabsze, bardziej skomplikowane przy swapie, mniej wytrzymałe i ciężko znaleźć w dobrym stanie. C20let to silnik bajka, ale potwornie drogi. Inna rzecz, możesz kombinować z z16let. Będziesz miał 1.6 i turbo ale to również ciężko dopaść. Ewentualnie z20let - dobry do tuningu i mocy pow. 500km. Wpisz w YT : Astra F turbo, powinny wyskoczyć takie projekty. W każdym razie, nie traciłbym czasu na nic co ma 8v, chyba, że tania przeróbka na wielopunkt, ew. mała turbina własnej roboty. Mocy wiele nie będzie ale satysfakcji napewno sporo
- Szubert
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 mar 2011, 17:08
- Imię: Bartosz
- Auto: Astra F
- Silnik: C16NZ
- Lokalizacja: Gdynia
Dzięki za Wasze opinie, no mam zamiar zrobić to sam. Nad swapem też sie zastanawiałem ale jeszcze nie wiem co najlepiej było by tam wsadzić.
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Zależy ile chcesz poprostu mocy. Ja bym walnął c25xe , chyba najbardziej rozsądne. Zresztą Tomek już napisał odowiedniego posta
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
- Szubert
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 mar 2011, 17:08
- Imię: Bartosz
- Auto: Astra F
- Silnik: C16NZ
- Lokalizacja: Gdynia
v jest zbyt cięrzka w porównaniu do c20xe a i różnica mocy nie aż tak duża, a jak spalanie tych dwóch silników?
- masterMUNGO
- Posty: 1498
- Rejestracja: 14 wrz 2009, 5:27
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Dobrzeń Wielki
- Kontakt:
Tak jak już pisano tutaj - nieopłacalne. A te 3 K mogą Ci nawet nie wystarczyć, jeżeli będziesz chciał jakieś super firmy.
Zdecydowanie - Nie polecam.
Zdecydowanie - Nie polecam.
[External Link Removed for Guests]