Czy tym omine katalizator?

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

Re: Czy tym omine katalizator?

#11

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

deejwid pisze:Nie dyskutuje... ale forum jest od rozmów, prawda ? :P
Opinii też żadnej nie zamieściłem jedynie Ty - negatywną
Tak, tak - gadamy więc ... :lol:
Opinia na temat montażu/ modernizacji - sam przecież chciałeś :k Po prostu takim modyfikacjom jestem przeciwny.

Jeśli jeszcze coś Cię nurtuje - pisz śmiało !!

Wcześniej napisałeś, że nie ma czegoś takiego do Astry - oczywiście oryginalnie nie ma, ale jakiś umiejący się posługiwać spawarką i palnikiem kolega na pewno by Ci to zrobił ... ale czy na pewno o to chodzi ??
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

deejwid

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 11 kwie 2011, 18:18
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra F HB `96r
Silnik: X16SZR 1.6 8v 75km
Lokalizacja: TBU TKA

#12

Nieprzeczytany post autor: deejwid »

silvo44 dyskusja kojarzy mi się z czymś innym niż rozmowa :P może dlatego że przypominają mi się szkoła gdzie nauczycielki mówią podniesionym tonem "i bez dyskusji" :D


Nic mnie nie irytuje, skąd ta myśl ? jeśli tak będzie zapewne dam znać :)
Wcześniej napisałeś, że nie ma czegoś takiego do Astry - oczywiście oryginalnie nie ma, ale jakiś umiejący się posługiwać spawarką i palnikiem kolega na pewno by Ci to zrobił ... ale czy na pewno o to chodzi ??

Chodzi o to że szukałem czegoś w miejsce kata a jak będzie potrzeba to już wiem co mogę tam zamontować (gotową strumienicę pod Astrę F) :) O nic innego mi nie chodziło ;)

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#13

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Rozmowa może nie mieć podstaw - dyskusja musi mieć temat i argumenty z obu(lub więcej) stron ..
Tak to chyba w szkole definiowano - dawno już jak dla mnie :lol: :lol:

Czytaj ze zrozumieniem - napisałem ,,nurtuje'' ... inaczej - ciekawi,interesuje ...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

deejwid

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 11 kwie 2011, 18:18
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra F HB `96r
Silnik: X16SZR 1.6 8v 75km
Lokalizacja: TBU TKA

#14

Nieprzeczytany post autor: deejwid »

No tak faktycznie :mrgreen: mój błąd, przepraszam :)


Ciekawi mnie jedna rzecz z działu felgi/opony w Astrze F jeśli chcesz to pomóż będę wdzięczny :)
Ten temat już raczej rozwiązany także dzięki jeszcze raz ;)

stefan613

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 08 gru 2007, 9:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: stefan613 »

P.S. A tak swoją drogą, to gdzie się podział autor tematu - stefan613 ? ?
A Stefan tyra za kółkiem po 12h

Układ wydechowy mam w stanie masakrycznym, Kończy sie na tłumiku środkowym i rurce która wali o tylną belkę a ostatni leży w garażu :)

A co do kata auto ma prawie 17lat i poza tym ze katalizator śmierdzi zgniłymi JAJAMI to wątpię by spełniał swoją funkcje!
A zamiast strumienicy wolał bym zwykła rurkę od kolektora do środkowego. Chciałem dopasować jakiś gotowy element od diesla czy starej astry bez katalizatora, tylko nie wiem czy bez rzeźby sie da?

PS. przegląd w Polsce to chyba nie jest problem

PEACE
1. Astra F 1.4 (NIEBIESKA)
2. Vectra A 2.5 V6 (ZŁOTA)
3. VECTRA A 2.5 V6 (ZIELONA)
4. ASTRA F 1.6 (Kolor niewiadomo do końca)

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#16

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

stefan613 pisze: przegląd w Polsce to chyba nie jest problem
Jeśli diagnosta nie zobaczy pod autem puszki kata lub jej podobnej - jak wyżej w aukcjach - nie podbije ci przeglądu. Coś musi tam być.
Licząc na oko - 200pln i masz wydech jak nowy ...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#17

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

w autach wolnossącyc za luźny wydech (przelotowy,mocno powiększony ) więcej zaszkodzi jak pomoże wycięcie kata zatkanego pomoże ale sprawnego bardziej zaszkodzi jak przyniesie zysk.Może i da tego 1rumaka ale co zrobi z przebiegiem NM i jego przebiegiem to będzie inna historia .Szukasz mocy poszukaj jej w żeliwnym kolektorku wydechowym albo pomyśl o kolektorze ssącym tam jest parę KM i NM do ugryzienia za rozsądną kasę

Awatar użytkownika
Sowas

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 19 maja 2012, 12:46
Imię: Łukasz
Auto: Astra Classic Sedan '99r
Silnik: 1,4 + LPG
Województwo: wielkopolskie

#18

Nieprzeczytany post autor: Sowas »

Witam.

Podepnę się pod temat ponieważ miałem i mam nadal problemy z katem.
deejwid pisze: W innym moim temacie forumowicze pisali że katalizator działa na gaz neutralnie.
Niestety nie mogę się z tym stwierdzenie zgodzić z własnego doświadczenia. Temperatura spalania gazu jest wyższa niż temperatura spalania benzyny i w moim przypadku spaliny gazu po prostu stopiły wnętrze katalizatora do takiego stopnia że zamiast wszystko iść w wydech cofało się do silnika. Efekt był taki że samochód nie miał mocy, dławił się a na końcu już w ogóle nie mógł ruszyć. W warsztacie wypukali wnętrzności z kata, silnik przestał się mulić, ale za to dźwięk jaki teraz wydaje jest straszny. Samochód brzmi jak by mi ktoś kamień wrzucił do kata, pierdzi jak stara Syrenka chociaż tak naprawdę to nie mam pomysłu do czego to porównać :| Masakra jakaś.

No i teraz nasuwa się pytanie co z tym zrobić żeby było tanio.

Fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto ma już zamontowany coś zamiast kata, ponieważ znajomy mechanik stwierdził że zamontowanie strumienicy nie wyeliminuje tego "pierdzenia", a znowu wstawiać kata tylko po to żeby po jakimś czasie ponownie go wymieniać raczej mija się z celem. Co innego gdyby to auto było nowe.

Kiedyś dawno mój ojciec miał Kia Shuma z gazem i kata wymieniał prawie co 2 lata.

pozdro

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#19

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

jeśli temperatura gazów wydechowych stopiła ci kata to co się dzieje z tłokami zmieniasz je z olejem ?? ludzie bez jaj wesoło może być ale nie aż tak !! kat się zapchał bo auto bierze olej i to zapycha kata a nie że lpg ma za wysoką tem spalin .Sam mam lpg od wielu wielu lat a od 3 lat mam na pokładzie EGT i bzdurą totalną jest że gaz ma inną temperaturę spalin pod warunkiem że regulacja była dokonana właściwie .Co zamiast kat by było ciszej zwykła rurka załatwi sprawę a wyśmielicie będzie tłumik przelotowy mały w to miejsce wsadzić .Mechanik który wytłukuje kata i zostawia gołą puszkę powinien zastanowić się co w takim układzie wydechowym zaczyna się dziać tym bardziej tak blisko komory spalania

Awatar użytkownika
Sowas

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 19 maja 2012, 12:46
Imię: Łukasz
Auto: Astra Classic Sedan '99r
Silnik: 1,4 + LPG
Województwo: wielkopolskie

#20

Nieprzeczytany post autor: Sowas »

Jarek wlkp pisze:jeśli temperatura gazów wydechowych stopiła ci kata to co się dzieje z tłokami zmieniasz je z olejem ?? ludzie bez jaj wesoło może być ale nie aż tak !! kat się zapchał bo auto bierze olej i to zapycha kata a nie że lpg ma za wysoką tem spalin .
To w takim razie jak wyjaśnić że podobna sytuacja miała miejsce przy nowy samochodzie z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG?
Co zamiast kat by było ciszej zwykła rurka załatwi sprawę a wyśmielicie będzie tłumik przelotowy mały w to miejsce wsadzić.
Tłumik przelotowy to faktycznie chyba najlepsze rozwiązanie, ale co w przypadku zwykłej rurki? Montować rurkę o takiej samej średnicy jak reszta czy kombinować z jakimiś zwężkami? Niektórzy pewnie woleliby takie rzeczy zrobić samemu żeby zaoszczędzić trochę kasy to można na forum odrazu kilka gotowych rozwiązań wypisać. :)

ODPOWIEDZ