Najprostrzy SWAP z ?? na C20NE

Porady, propozycje - wszystko co dotyczy tuningu mechanicznego i wizualnego Astry
Awatar użytkownika
deavy

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 2011, 14:21
Imię: Dawid
Auto: Astra F kombi
Silnik: 1.7TD Isuzu

Najprostrzy SWAP z ?? na C20NE

#1

Nieprzeczytany post autor: deavy »

Witam.
Planuje zakupić Asie F caravan ale tym razem benz ;) i może w przyszłości robić w niej SWAP na C20NE (chyba że trafi się odrazu taka ;)) o ile fundusze na to pozwola.
Moje pytanie jest takie: w której wersji silnikowej jest (z mniejszej pojemności niż 2.0 oczywiście) najmniej roboty ze SWAP-em
czy też nie ma różnicy.

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#2

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

nie ma różnicy astra jest na tyle duża że upchnie się wszystko tylko jak swap to dlaczego na ne a nie xe które jest bardziej rozwojowe ??

Awatar użytkownika
deavy

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 2011, 14:21
Imię: Dawid
Auto: Astra F kombi
Silnik: 1.7TD Isuzu

#3

Nieprzeczytany post autor: deavy »

Jarek wlkp pisze: tylko jak swap to dlaczego na ne a nie xe które jest bardziej rozwojowe ??
nie chce już silnika 16V wole poczciwe 8V 115KM mi wystaczy. silnik nie drogi w utrzymaniu i bardziej wytrzymalszy, według mnie oczywiście to wynika z mojego doświadczenia.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

najprostszy jaki tylko by mógł być możliwy swap to z silnika 1.8 -ten sam blok

przy mniejszych pojemnościach zbyt dużo zabawy z większymi heblami itd - a tu masz praktycznie wszystko gotowe. Nawet pewnie osprzęt by można było przełożyć

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Z tymi hamulcami, to ja bym uważał.
Fakt, że ma 256mm i wentylowane tarcze.
Ale tarcze grubości 20mm i klocki pasujace z corsy 1,0 !!
Lepiej tarcze 24mm i wtedy są normalne hamulce :)
Tyle, że zaciski tez do wymiany.

Jarek, czemu sądzisz, że 16V jest bardziej rozwojowe?
Porównywałeś sobie przyrost mocy do kosztów?
Ja osiągnąłem wszystko, co da się bez ładowania w koszty, a tą moc można wydłubać z 8V niedrogo, możliwe, że nawet w cenie szesnastki(licząc koszty od samego początku).
I nie mówię tu o szesnastkach po 700-900zł.
Bo to jest dobra baza do remontu natychmiastowego ;)

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#6

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

jeżeli ktoś zrobił silnik 8v na 150KM i 200NM z wmiarę płaskim przebiegiem mocy to gratuluję oczywiście jeżeli nie wsadził w to worek kasy a ma potwierdzenie z hamowni
mym skromnym zdaniem ne + kolektory lexa + tłoki seh+wiąska i komp seh lub jakaś świnia to z zakupem silnika około 3-4tyś
fakt te 150KM jest w tedy realne ale przebieg NM nie będzie tak płaski jak w xe
xe zakup około 1400zł jest realne nie wysilone 150KM
przyszłość zrobienie go na coś w rodzaju leta jak ktoś sam podłubie około 3tyś jest jakieś 220KM i 300NM
jezeli ktoś mówi że xe jest bardziej awaryjne od ne to jest w błędzie jest tylko mniej idiotoodporne i potwierdza zasadę jak dbasz tak masz
hamulce mym zdaniem nie ma sęsu bawić się w 256 skoro w tej samej cenie dostaniemy zestaw na 284 z tarczami 4x100
co by nie było że piszę co mi na język przyjdzie me autko robi 13,175s na 1,4mili przy wadze 1400kg więc coś tam chyba wiem

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

No ja nie myslałem tu o turbo, bo to już jest spory koszt.
Też kiedyś bałem się szesnastki, teraz katuję ją już 3 lata i jednak nic się nie dzieje ;)
Raz mi tylko wyszła korba bokiem, ale to przez moją głupotę.
Moja szesnastka chyba tez nie jest wolna?
[External Link Removed for Guests]

Co do 8V, to ja miałem tak
[External Link Removed for Guests]
Więc chyba tez coś wiem :mrgreen:

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#8

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

nie chce się przepychać co kto wie co robi.wykres całkiem miły ci wyszedł dodaj tylko ile cię to kosztowało.
co do przyspieszeń poniżej 6s pierwsza setka to miło tylko powiedz jeszcze ile masz do 2setki albo czas na 1/4
najmocniejsze(stosunek wagi do mocy) autko poskładane przez nas corsa A 700kg i moc 270KM i 440NM pierwsza setka też jest w okolicach 5s (start z 2biegu i brak trakcji) 2 setka jest po kolejnych 6s,dodam że ta corsa jak narazie mego auta na 1/4 nie obiechała ale to zasługa 4x4 i mimo wagi 1400kg jakoś się odpycham
turbo nie jest aż tak drogie jeżeli przemyśli się wszystko od początku a nie wydaje się na głupoty kasę
raz turbo i zmienia się podejście do sprawy
LET nie jest kosmiczną produkcją a bliźniaczą do xe

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Moje było poskładane na seryjnych gratach opla, czyli c20ne, 18E i 16SH.
Strojenie wtedy wyszło 400zł.
Tak, że to nie były kosmiczne sumy.
Na 1/4 niestety nie miałem okazji jechać, jeżdżę raczej na nielegalach w EL ;)

Co do turbo, to da się zrobić tanio, ale czy wtedy jest dobrze?
Na przykład:
[External Link Removed for Guests]

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#10

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

400zł to cena strojenia a zbudowanie silnika ile pochłoneło ?? realnie wszystko i tak wyszło około 2tyś zgadza się ?? co się stało potem z silnikiem ??wał to przetrwał ??
co do turbo to co podałeś to jest powiedzmy zabawne albo dla kogoś kto auto robi na piątki a w sobotę je naprawia
mi chodziło o składankę xe z fantami z leta komp turbina wtryski ic (powinno na to 3tyś starczyć jak robić samemu) i max 220KM i 300NM kolejne 3tyś i można myśleć o 300KM i 500NM
odbiegliśmy od tematu bo chodzi tu o swap z czego na ne ale w astrze można wszystko bez kłopotów zrobić (corsy są troszke mniej fajne pod tym względem ) więc po co kłaść do auta kture swoje waży 115km i po 2miesiącach myśleć co by tu dalej dłubać 8v i wydawać kasę a sedno sprawy i zadowolenia to i tak znacznie wicej KM
sam przerabiałeś zabawę z 8v chodz twe auto ma mniejszą masę
Ja ze względu na sporą nadwagę auta i napęd który pomaga w ruszaniu ale potem zabiera moc bez turbinki jakoś zabawy nie widzę chodz xe jeździłem 6lat (teraz żona nim śmiga i w swej klasie ostatnio dojechała 4 miejsce na 1/4)
Podpowiadam wsadzić zdrowe xe i jak będzie mało mocy można dłubać do naprawdę miłych wyników

ODPOWIEDZ