Jak podnieść moc w X20XEV?
- krzycho2.0
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 20:36
- Imię: Krzysiek
- Auto: Vectra B
- Silnik: X20XEV
- Województwo: dolnośląskie
Re: Jak podnieść moc w X20XEV?
Nie ukrywam ze przyda się kilka koni więcej ,szukałem kolektora bo wiadomo żeliwne pękają i szukałem 4-2-1 ale wiadomo przerabianie flanszy , a to udało mi się kupić za dobra kasę także niebawem będzie zamontowane , co do strojenia no to tego nie za bardzo kumam gdzie lub jak to zrobić
-
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:13
- Imię: Piotr
- Auto: Audi A6 C5
- Silnik: 2.7biturbo
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Musisz znaleść kogoś kto wystroi Ci to. Nie wiem kto w Twoich okolicach się tym zajmuje. Napewno ktoś na forum Ci podpowie. Jak chcesz uzyskać większy przyrost proponował bym zdjąć głowice i wykonać tzw porting czyli powiększenie kanałów i usunięcie eco fasolek z kanałów wydechowych. Dużo rzeczy można by zrobić przy okazji tylko kwestia $$$
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Tak przy okazji podnoszenia mocy xeva niskim kosztem - podstawa to kolektor dolotowy z Omegi B, bez klapek, z większą przepustowością. Nie wiem na ile różni się ten z C18xe. Koszt około 50 zł. Po takim modzie wzrost momentu i mocy, zwłaszcza przy niskich obrotach określa się jako "ogromny". Ludzie piszą o problemach z trakcją przy ruszaniu, pomimo TC. Nie znalazłem wykresu z hamowni, jedynie xer po takim modzie miał udokumentowany wzrost max mocy i momentu o 4km i 10nm. Ponoć w xevie jest ten wzrost dużo wyższy i ponoć można nie zauważyć różnicy między xev a C20xe, a z powodu znacznej poprawy w dolnym zakresie jazda xevem daje więcej frajdy i poczucia mocy niż xe.
Drugi ważny a tani mod to oczywiście lekkie koło zamachowe. Co to daje w szosowym aucie, zwłaszcza lekkim, jak AF (najlepszy model wypuszczony przez Opla), nie muszę pisać. Można spokojnie stoczyć do 50% oryginalne koło, koszt około 300 zł, bądź założyć koło od C20ne (około 50 zł). Prosta, łatwa robota, można przy okazji zmienić olej w skrzyni (co 50tys.) zrobić sprzęgło za jednym zamachem, porobić przeguby . Sporym benefitem jest zwiększenie hamowania silnikiem - z wzniesień pięknie się zjeżdża bez częstego wciskania hamulca.
Kolejna rzecz to w AF założenie skrzyni z Daewoo, a konkretnie D16 K4176. Krótsze główne przełożenie, lepsze przyspieszenie albo można założyć ciut większe koła co dramatycznie poprawi komfort i pozwoli podnieść auto o pół cala - bardzo przydatne. Koszt około 300 zł.
Ostatnim, w miarę tanim modem jest poprawienie wydechu i dolotu. Zwłaszcza, jeśli już zrobiło się kolektor dolotowy i zamach. Dolot, wiadomo, stożek bądź wkładka sportowa. Wydech najtaniej przerobić ruraka od C20xe (około 200-300 zł z flanszą), lub poszukać sportowych Turbo Works (500-600) czy Tatehnix (1100). Czasem udaje się wynaleźć Lexa na paręset.
Droższe mody, wymagające strojenia to już zabawa dla zabawy, sugeruję raczej swap na 2.0turbo (Z20let etc.) bądź V6.
A tak w zasadzie, to chciałem zapytać, czy ktoś wie coś konkretnego o tej zmianie kompa z C18xe? Pasuje pnp?
Drugi ważny a tani mod to oczywiście lekkie koło zamachowe. Co to daje w szosowym aucie, zwłaszcza lekkim, jak AF (najlepszy model wypuszczony przez Opla), nie muszę pisać. Można spokojnie stoczyć do 50% oryginalne koło, koszt około 300 zł, bądź założyć koło od C20ne (około 50 zł). Prosta, łatwa robota, można przy okazji zmienić olej w skrzyni (co 50tys.) zrobić sprzęgło za jednym zamachem, porobić przeguby . Sporym benefitem jest zwiększenie hamowania silnikiem - z wzniesień pięknie się zjeżdża bez częstego wciskania hamulca.
Kolejna rzecz to w AF założenie skrzyni z Daewoo, a konkretnie D16 K4176. Krótsze główne przełożenie, lepsze przyspieszenie albo można założyć ciut większe koła co dramatycznie poprawi komfort i pozwoli podnieść auto o pół cala - bardzo przydatne. Koszt około 300 zł.
Ostatnim, w miarę tanim modem jest poprawienie wydechu i dolotu. Zwłaszcza, jeśli już zrobiło się kolektor dolotowy i zamach. Dolot, wiadomo, stożek bądź wkładka sportowa. Wydech najtaniej przerobić ruraka od C20xe (około 200-300 zł z flanszą), lub poszukać sportowych Turbo Works (500-600) czy Tatehnix (1100). Czasem udaje się wynaleźć Lexa na paręset.
Droższe mody, wymagające strojenia to już zabawa dla zabawy, sugeruję raczej swap na 2.0turbo (Z20let etc.) bądź V6.
A tak w zasadzie, to chciałem zapytać, czy ktoś wie coś konkretnego o tej zmianie kompa z C18xe? Pasuje pnp?
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
Takie tam luźne dywagacje.
XEV fabrycznie jest na Siemens Simtec 56.1
C18XE to Siemens Simtec 56.0
A może Bosch z Frontery z X22XE ? , to ponoć najbliżej X20XEV i chyba łatwiej to stroić., tam siedzi Bosch Motronic M.1.5.4
Alusy to najszybciej podejdą z Corsy D i E bo tam zostało oplowskie 4 X 100 i niektóre są naprawdę ładne 16,17 a i 18 nawet były zdaje się.
Albo Opel Adam ?
Tylko jaki kapeć na taką 18
hmm.
XEV fabrycznie jest na Siemens Simtec 56.1
C18XE to Siemens Simtec 56.0
A może Bosch z Frontery z X22XE ? , to ponoć najbliżej X20XEV i chyba łatwiej to stroić., tam siedzi Bosch Motronic M.1.5.4
Alusy to najszybciej podejdą z Corsy D i E bo tam zostało oplowskie 4 X 100 i niektóre są naprawdę ładne 16,17 a i 18 nawet były zdaje się.
Albo Opel Adam ?
Tylko jaki kapeć na taką 18
hmm.
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
No gdzie Grzegorzu, F-ka ma bardzo małe wnęki, będzie tarło i darło z takim ET na tak szerokim kapciu.
Nie dokręcisz chyba nawet koła bo stanie na wew. nadkolu.
Chociaż, coś pamiętam że ktoś wrzucił 18 do F-ki ale to nie na OEM felgach.
Chyba ostatnia która wchodzi bez bólu przy tym fabrycznym ET 3x, 4x to 16 cali i 195/40 czy 45/16, no może i 205 bo przecież w GSI były 205/50/15
Powyżej 205 czy 215 trzeba uciekać na zewnątrz.
Hmm...
Teraz nie wiem, nie pamiętam.
Optimum to chyba alu 16-stki z Corsy/Adama, te fabryczne i nie wiem czy powyżej 205 szerokość by siadło bez przeróbek.
Krótki czas miałem baloniety 195/65/15 ET49 w AF z Isuzu i było na styk w zasadzie.
Ale wyglądała super i to był jeszcze kombiak
Taka AF CrossCountry
Nie dokręcisz chyba nawet koła bo stanie na wew. nadkolu.
Chociaż, coś pamiętam że ktoś wrzucił 18 do F-ki ale to nie na OEM felgach.
Chyba ostatnia która wchodzi bez bólu przy tym fabrycznym ET 3x, 4x to 16 cali i 195/40 czy 45/16, no może i 205 bo przecież w GSI były 205/50/15
Powyżej 205 czy 215 trzeba uciekać na zewnątrz.
Hmm...
Teraz nie wiem, nie pamiętam.
Optimum to chyba alu 16-stki z Corsy/Adama, te fabryczne i nie wiem czy powyżej 205 szerokość by siadło bez przeróbek.
Krótki czas miałem baloniety 195/65/15 ET49 w AF z Isuzu i było na styk w zasadzie.
Ale wyglądała super i to był jeszcze kombiak
Taka AF CrossCountry